נעילה מעורבת בבורסה; אביליטי זינקה כ-12%

ג'נט ילן אמרה אתמול כי הריביות יחזרו לעלות השנה אך לא נקבה במועד מסוים ■ החוזים העתידיים נסחרים בעליות ■  מדריך אופציות

בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר
בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, על רקע המגמה החיובית שאפיינה אתמול את המסחר בניו-יורק בעקבות הנאום של יו"רית הפד ג'נט ילן. בבורסות אירופה מתנהל היום המסחר במגמה חיובית, וזו גם המגמה בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. מדד המעוף עלה ב-0.15%, מדד ת"א 100 עלה בכ0.1% ואילו מדד ת"א 75 ירד ב-0.2%.

 

ג'נט ילן ציינה בנאום שנשאה אתמול באירוע כלכלי בפילדלפיה כי לא צריך להגיב באופן קשה מדי לדוח התעסוקה המאכזב שפורסם ביום שישי. כרגיל, יו"רית הפד שמרה על עמימות בדבריה: היא ציינה כי יהיו העלאות ריבית השנה אך לא נקבה במועד מסוים. "הריבית הפדרלית צריכה לעלות כדי לשמור על יציבות", היא אמרה והוסיפה כי למרות המספרים הנמוכים בדוח התעסוקה האחרון, שוק העבודה עדיין במגמת התאוששות. השווקים, פרשו זאת כהחלטה לדחות את העלאת הריבית למועד מאוחר יותר.

בעוד הדולר נחלש ביממה האחרונה בכ-1.2% מול השקל בצל הנתונים החלשים שפורסמו בארה"ב, שר האוצר, משה כחלון, מביע תמיכה בלתי מסוייגת במדיניות רכישות המט"ח של בנק ישראל. זאת בתגובה לקריאתו של ראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' אבי שמחון לעצור את רכישות המט"ח של בנק ישראל, לאחר שעתודות המט"ח של הבנק חצו לאחרונה את קו ה-90 מיליארד דולר.

"לאור החולשה בנתוני היצוא, אנו מפחיתים את תחזית הצמיחה שלנו לשנת 2016 לרמה של 2.5%. תחזית זו עוד עשויה להתעדכן כלפי מטה בהמשך", מציין יניב חברון, הכלכלן הראשי של בית השקעות אקסלנס. חברון מציין עוד כי "הבעיה המרכזית כיום מבחינת בנק ישראל היא מגמת החולשה הגלובלית בסחר העולמי, בעיה שאינה ייחודית רק לישראל. רק לפני כחודשיים הפחיתו בארגון הסחר הבין לאומי את תחזיתם לצמיחת הסחר העולמי לרמה נמוכה של 2.8% בלבד. הפתרון למצב הוא מטבע חלש יותר. בעבר וגם היום אנחנו מעריכים שבנק ישראל לא ישתמש עוד במכשיר הריבית. קניית הדולרים כנראה תימשך, אך אם הייצוא ימשיך להידרדר, בהחלט תיתכן פעולה הרבה פחות קונבנציונלית כדי לפחת את המטבע. QE? עדיין מוקדם להעריך".

שותפות הגז רציו  מתכוננת לפיתוח מאגר לוויתן. אתמול נחשף ב"גלובס" כי רציו השלימה הנפקת אופציות שיניבו לקופתה כ-273 מיליון שקל במקרה של מימוש מלא.

אג"ח High Yield: לעשות זהב מזבל

מניות התקשורת, פרטנר , סלקום  ובזק  בלטו במסחר על רקע חשיפת "גלובס" לפיה מנכ"ל פלאפון לשעבר גיל שרון  ויו"ר בזק לשעבר, שלמה רודב מגבשים עסקה למכירת מנויי גולן טלקום לכלל חברות הסלולר. על-פי המתווה שגיבשו שרון ורודב, חברת סלקום - שגולן טלקום חייבת לה 600 מיליון שקל - תקבל כ-450 אלף מלקוחות גולן שיועברו אליה, ובתמורה תוותר על החוב. יתר הלקוחות של גולן יחולקו בין חברות הסלולר המתחרות.

אפריקה   המשיכה לבלוט במסחר. היום פורסם כי בעל השליטה בקבוצה לב לבייב מבקש לדחות פירעון חוב אישי שלו לבנקים בהיקך של 180 מיליון שקל. לבייב יציע עיבוי ביטחונות תמורת הדחייה כאשר הבנקים לא פוסלים על הסף את ההצעה. (לסיפור המלא)

 

 

קבוצת מליסרון  הגישה אתמול תביעה על סך 3.383 מיליון שקל, נגד בעלי השליטה באלקטרה צריכה  ונגד הדירקטורים בחברה בטענה כי המנכ"ל, בידיעת ובהסכמת הדירקטוריון, החל להפר באופן שרירותי הסכמי שכירות כלפי משכירים רבים בזה אחר זה וסגר חנויות בניגוד להתחייבויות חוזיות שאלקטרה מוצרי צריכה הייתה חתומה עליהם.