נעילה חיובית בבורסה; מדד הבנקים קפץ ב-2%

אפריקה נכסים בלטה במסחר בצל קריסת חניון תת-קרקעי בבעלותה בת"א ■ מגמה מעורבת בבורסות אירופה; היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל "לייבור דיי"

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ב') בעליות שערים לאחר פתיחה מעורבת, על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה. בורסות אסיה ננעלו הבוקר בעליות שערים. היום, נזכיר, לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל "לייבור דיי", והמסחר יתחדש רק מחר.

 

בשווקים ממשיכים לנסות ולהעריך האם פניו של הפדרל ריזרב להעלאת ריבית כבר החודש. אומנם דוח התעסוקה האחרון לחודש אוגוסט אכזב במידה מסוימת, כשהצביע על תוספת של 151 אלף משרות חדשות במקום כ-180 אלף לפי התחזיות המוקדמות, אך עדיין מדובר בקצב יפה של יצירת משרות.

כעת, יש המעריכים כי הפד יבחר דווקא שכן להעלות ריבית בפגישתו החודש. גם אם לא, ספק אם לאור ההתבטאויות האחרונות של בכירי הפד, הבנק המרכזי האמריקאי לא יעלה ריבית עוד השנה.

"נתוני שוק העבודה האמריקאי היו מעט פחות טובים מהתחזית, אך בסך-הכול פרמטרים רבים המתייחסים לשוק העבודה התייצבו בשנה האחרונה, מה שמעיד שהוא הגיע לתעסוקה מלאה. אנו מעריכים שאם לא יקרו אירועים חריגים, הפד יעלה את הריבית בישיבתו הקרובה" - כך נכתב אתמול בסקירה השבועית מטעם מיטב דש.

עידן אזולאי, מנכ"ל אפסילון קרנות נאמנות, התייחס היום למסחר וציין כי "השפעת נתוני התעסוקה ממשיכה להיות ניכרת על השווקים כאשר אלו נסחרים במגמה חיובית. השאלה שעולה כעת היא האם השווקים 'עיכלו' את העובדה שהריבית בארה"ב תעלה במוקדם או במאוחר. מאחר ונראה כעת שהעלאת הריבית (אם אכן תתרחש) נדחתה לסוף השנה, סביר להניח שהשווקים כבר לוקחים זאת בחשבון ולכן לא נראה שצפויה עליהם השפעה שלילית בזמן הקרוב. במקביל, יש לציין שהנתונים שפורסמו בארה"ב בשבוע שעבר היו מתחת לציפיות, מה שבאופן מעט אירוני 'מרגיע' את השווקים".

 

אפריקה נכסים  בלטה במסחר בצל קריסה של חניון תת-קרקעי בבעלות החברה בת שלה, דניה סיבוס, ברמת החייל בת"א. 

חלל תקשורת  נפלה אתמול על רקע אובדן הלווין "עמוס 6". החברה עדכנה אתמול בנוגע לכספי הביטוח בגין פיצוץ הלווין בפלורידה, אולם המשקיעים מבינים כי החברה בתקופה משברית, על כל המשתמע מכך.

שאלות ותשובות: כל מה שצריך לדעת אחרי פיצוץ עמוס 6 של חלל תקשורת

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]