נעילה חיובית בבורסה; מנקיינד קרסה 8.7%, אופקו טיפסה 3.4%

טבע ופריגו סגרו פערים חיוביים ■ שטראוס נסחרה בירידות ■ אבגול סגרה בירידות בליווי מחזור מסחר גבוה ■ הלמן אלדובי: להגדיל את החשיפה לשוק המקומי על חשבון השווקים בחו"ל

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (א') בעליות שערים מתונות, בעיקר על רקע פערי הארביטראז' החיוביים במניות הכבדות. מניות הבנקים התנהלו לאורך יום המסחר במגמה שלילית. המעו"ף ננעל בעליות קלת בהובלת מניות הפארמה, אופקו ופריגו. מחזור המסחר הסתכם בכ-523 מיליון שקל.

 

בסוף השבוע נרשמו ירידות שערים מתונות בארה"ב, וזאת לאחר שבוע מסחר סוער.

בשבוע שעבר הודיע הפדרל ריזרב כי הוא מותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי, אולם נראה כי העלאת ריבית תגיע, כנראה בחודש דצמבר - לאחר הבחירות בארה"ב. המשקיעים אהבו את ההודעה, והשווקים העולמיים נסחרו באווירה חיובית.

ב"הלמן אלדובי" מעריכים כי ביום שני הקרוב בנק ישראל ישאיר את הריבית במשק ללא שינוי. ההערכה הינה כי בישראל לא יפעלו לפני הפד האמריקאי. כמו כן, ממליצים בבית ההשקעות להגדיל חשיפה לשוק המניות לאור העלייה בהסתברות להעלאת ריבית בארה"ב עד סוף השנה הנוכחית, ולאור הריביות הנמוכות בשוק המקומי ובשווקים הגלובליים הגוזרות תשואה נמוכה מידי בנכסים חסרי סיכון.

מניות במוקד:

טבע  נחתמה בפער חיובי מתון. החברה הודיעה ביום חמישי על תוצאות חיוביות בניסוי של תרופה חדשה מתוצרתה, תרופה בעלת היקף מכירות פוטנציאלי של מיליארד דולר בשנה.

שטראוס  ריכזה עניין לאורך היום על רקע גל הריקולים בענף המזון ונסגרה בירידה של פחות מ-1%. אמנם שטראוס לא נפגעה עד כה באופן ישיר, ובמוצריה לא התגלו ליקויים, אולם גל הריקולים משפיע על כל ענף המזון.

אל-על  נהנתה מירידת מחירי הנפט ונסגרה בעלייה חדה. בסוף השבוע פורסם כי מספר אסדות הקידוח (נפט וגז) עלו ברחבי העולם ל-418, נתון שמשקף עלייה במספר האסדות במשך 12 שבועות רצופים, מה שלוחץ את מחיר הנפט בעולם כלפי מטה. חברות התעופה הן הנהנות המרכזיות מירידת מחירי הנפט.

סלקום  המשיכה לרכז עניין, לאחר שביום חמישי נודע כי קבוצת המשקיעים בראשות גיל שרון ואלקו פורשות מההתמודדות על רכישת גולן טלקום - מה שמותיר את סלקום עם חוב ענק של גולן טלקום, שככל הנראה לא תוכל לשלם אותו ללא רכישה של החברה.

מיילן   רשמה ירידות חדות לאחר שבשבוע שעבר ננזפה קשות על ידי הקונגרס בעקבות החלטתה להעלות את מחיר התרופה מצילת החיים שלה, האפיפן. התרופה מיועדת לטיפול בהתקפי אלרגיה קשים, ובשנים האחרונות הקפיצה החברה את מחירה בלמעלה מ-500%, כאשר בשנת 2007 מחיר שני מזרקים עמד על פחות מ-100 דולר וכיום המחיר עומד על סך של יותר מ-600 דולר.

פז  פתחה את המסחר בירידות, ולאחר שלאורך היום המשיכה בעליות נסגרה בירידה קלה. ביום רביעי שעבר פורסם מינויו של יצחק עזר על ידי הדירקטוריון לכהן כיו"ר דירקטוריון החברה, זאת לאחר שאיש העסקים צדיק בינו החליט להיפרד מהשליטה בפז בעקבות כניסתו לתוקף של חוק הריכוזיות.