המסחר בת"א ננעל בעליות, מניות הפארמה בלטו לחיוב

מניות הפארמה הובילו את עליות השערים בבורסה, שחזרה מחופשת שמחת תורה ■ המסחר בניו-יורק מתנהל ביציבות ■ מניות התקשורת והבנקים נסחרו במגמה שלילית

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בת"א ננעלה היום (ג') בעליות שערים, כאשר המניות הדואליות במעו"ף חזרו ברובן עם פערים חיוביים. המסחר בבורסות אסיה נחתם במגמה מעורבת, בעוד בורסות אירופה נסחרות בעליות והמסחר בוול סטריט מתנהל במגמה יציבה.

 

אתמול כאמור ננעל המסחר בארה"ב בעליות שערים, על רקע "קדחת" המיזוגים והרכישות בקרב החברות האמריקאיות, בעוד עסקת הענק של AT&T לרכישת טיים וורנר ב-85 מיליארד דולר עדיין מהדהדת. השחקנים מתמקדים בנוסף בעונת הדוחות שנמצאת בעיצומה. עד כה 80% מהחברות הנסחרות ב-S&P 500 הצליחו לעקוף את תחזיות האנליסטים בשורה התחתונה. השבוע ידווחו, אפל, גוגל, טוויטר וחברות מובילות נוספות.

 

שאלת הריבית ממשיכה להעסיק את המשקיעים. אתמול נאמו מספר בכירים בפד, במרכזם ג'יימס בולארד, נשיא שלוחת הפד בסיינט לואיס ובעל זכות הצבעה בוועדת השוק הפתוח של הפד. בולארד טען כי בשל התנאים הכלכליים הפושרים בארה"ב, הריביות הנמוכות יהיו הנורמה בשנים הקרובות. החוזים על הריבית מתמחרים סיכוי של כ-70% להעלאת ריבית בדצמבר אך מדבריו של בולארד משתמע כי קצב העלאות הריבית בעתיד יהיה איטי מאוד.

המניות הדואליות הגדולות במעו"ף חזרו כאמור עם פערי ארביטראז' חיוביים מניו-יורק. אופקו  חזרה עם פער חיובי של כ-2.4%, גזית גלוב  עם 2.9%, טבע  עם 1.1% וכיל  עם 0.5%. מניות נוספות שבולטות במסחר הן מנקיינד , שחזרה עם פער חיובי של כ-18% ומנגד פרוטרום , מזור רובוטיקה , ננו דיימנשן  ונייר חדרה , שחוזרות עם פערים שליליים של עד כ-2%.

מניות הבנקים נסחרו במגמה שלילית, ביניהן פועלים , לאומי   ו-דיסקונט . מדד התקשורת בלט גם הוא לרעה, כאשר פרטנר  מובילה את הירידות.

אנליסטים בבנק מיזוהו הורידו את ההמלצה על מניית טבע מ"קנייה" ל"נייטרלי", והצמידו לה מחיר יעד של 45 דולר.

בריינסווי   הודיעה היום כי קיבלה הזמנה לרכישת מערכת Deep TMS של החברה לטיפול בהפרעות פסיכיאטריות מבית החולים Johns Hopkins, הנחשב לאחד המרכזים הרפואיים הטובים בעולם.