אפקט טראמפ הגיע לתל-אביב; סודהסטרים זינקה בכ-23%

המדדים המובילים עלו 0.5% ויותר ■ השווקים נותנים אמון בטראמפ: מגמה מעורבת בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ מניות הפארמה המשיכו "לחגוג" את הפסדה של קלינטון

הבורסה בת"א ננעלה היום (ה') בעליות שערים, בהתאם למגמה החיובית המובהקת שאפיינה אתמול את הבורסות באירופה וארה"ב בסיום המסחר. זאת לאחר הבחירות הדרמטיות בארה"ב בסיומן המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ נבחר לנשיאות. 

היום ואתמול מתקיימות ברחבי ארה"ב הפגנות של אלפי אמריקאים, המוחים על בחירתו של טראמפ לנשיא. יש לציין, בהקשר זה, כי 52% מהאמריקאים הצביעו להילארי קלינטון, אולם טראמפ נבחר בגלל שיטת הבחירה שבה מנצח המועמד שמנצח במספיק מדינות כדי להשיג יותר מ-270 אלקטורים.  

ובחזרה לשוק: מגזרי הפארמה והפיננסים ממשיכים לרכז עניין, בהתאם למגמה בשוקי העולם. בורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת, והמסחר בוול סטריט פתח בעליות שערים, וממשיך במגמה מעורבת.

 

תוצאות הבחירות בארה"ב הדהימו את השווקים, שנראה כי לא תמחרו את האפשרות שטראמפ יהיה הנשיא ה-45 של המדינה. בשעות הבוקר המוקדמות (שעון ישראל) אתמול השווקים הפיננסים השתוללו ונראה כי "נתפסו עם המכנסיים למטה". הדולר נחלש בחדות, החוזים העתידיים צנחו והזהב זינק במקביל לתשואות האג"ח הממשלתיות. עם זאת, ככל שחלפו השעות התברר כי נבואות הזעם המוקדמות לא התממשו, טראמפ סיפק נאום ניצחון מתון ופייסני שהצליח להרגיע את השווקים ולהפוך את המגמה השלילית.

 

יותר מכל היו אלה חברות התרופות ש"חגגו" את ניצחונו של טראמפ. קלינטון, שהצהירה בתחילת הקמפיין כי תפעל להורדת מחירי התרופות אם תיבחר, הכבידה על מניות התרופות, דוגמת טבע , מיילן  ופריגו , שהשילו מערכן עשרות אחוזים בחודשים האחרונים, הן בשל התבטאויותיה של קלינטון והן בשל חולשה בסקטור. אתמול, 3 מניות הפארמה הגדולות במעו"ף זינקו בחדות והמשיכו לבלוט במסחר גם היום.

בתוך כך, מיילן דיווחה אתמול לאחר המסחר בארה"ב על רווח נקי של 1.38 דולרים למניה, מתחת לקונצנזוס האנליסטים בשוק שעמד על רווח של כ-1.45 דולרים למניה.

פסק בוררות אחרון שפורסם אתמול בנוגע לסכסוך בין כיל למדינה קבע כי כיל  תשלם למדינה סך של 230 מיליון שקל, בנוסף לסכומים שכבר נפסקו נגדה בהליכי הבוררות הקודמים. (לסיפור המלא

מניית חברת סודהסטרים זינקה ביותר מ-22% על רקע פרסום דוחות טובים מהצפוי לרבעון השלישי. החברה דיווחה על צמיחה של כ-13% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אשר הסתכמו ב-124.2 מיליון דולר ונבעו מצמיחה בכל אזורי הפעילות הגאוגרפיים.

לאחר זכייתו של טראמפ, השווקים תמחרו סיכוי של 50% בלבד לכך שהפד יעלה את הריבית בפגישה הבאה. זאת לעומת סיכוי של כ-70% שתמחרו לפני הבחירות. לכן, גם מניות מהסקטור הפיננסי, ביניהן לאומי  ופועלים , ריכזו עניין.

בנוסף, מניות הקלינטק דוגמת אורמת טכנו  בלטו על רקע הצהרותיו של טראמפ לפיהן הוא תומך בהמשך השקעות באנרגיה מסורתית.