עליות בנעילת המסחר בבורסה; מניית רמי לוי זינקה ב-8.6%

פערי ארביטראז' חיוביים במניות הכבדות ■ מניות הביטוח מתקנות את הירידות משבוע שעבר ■ בסוף השבוע עלו הבורסות בוול סטריט ואירופה

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (א') במגמה חיובית. מניות הארביטראז' הכבדות עלו וסגרו פערים חיוביים. עליות נרשמו גם בחברות הביטוח. בסוף השבוע נרשמו עליות בוול סטריט ובבורסות אירופה.

 

גל השרפות ברחבי הארץ העיב בימים האחרונים למסחר בשבוע שעבר, על מניות הביטוח. החשש היה שהחשיפה הגדולה של חברות הביטוח לנזקי השרפות תהיה בעייתית עבורן. כבר ביום חמישי נשלחו בכירים בחברות הביטוח לדבר עם עיתונאים והמסר היה אחד: הנזקים לחברות הביטוח יהיו קטנים בעיקר הודות לביטוחי המשנה.

כך או כך, ההערכות הן שהמדינה תישא בחלק ניכר מנזקי השרפות כשתכריז עליהן כאירוע טרור, מה שיעביר את האחריות מחברות הביטוח למס רכוש.

מרכזות עניין שותפויות הגז השותפות במאגר לוויתן לאחר שדלק קידוחים יהש  ואבנר יהש  הודיעו שהשלימו את גיוס המימון הבנקאי, בהיקף של 1.75 מיליארד דולר לפיתוח השלב הראשון במאגר. רציו יהש  שכבר סיכמה את העקרונות לגיוס חלקה במימון הפיתוח, מרכזת עניין כשחתימה סופית על הסכם המימון - נראית כרגע קרובה הרבה יותר.

מניית רמי לוי  ריכזה עניין על רקע הדוחות הכספיים הטובים שפרסמה החברה ביום חמישי. הרשת הציגה שיפור כמעט בכל הפרמטרים.

אל-על  המשיכה לרכז עניין לאחר שניסיונות הפשרה בין הטייסים להנהלה לא מצליחים. בשוק ההון מנתחים את מה שנעשה בחברה בשתי דרכים מנוגדות: הדרך הראשונה אומר כי הנהלת החברה עושה נכון שמנצלת את המצב המשתפר של החברה בשנה האחרונה (בעיקר הודות למחירי הדס"ל הנמוכים) כדי לעשות סדר, סדר שיביא לירידה בהוצאות של החברה, יהפוך אותה ליעילה יותר - נתון שיבוא לידי ביטוי בתוצאות ברבעונים הבאים.

הדרך השנייה: ההשפעה של יחסי העבודה בחברה, והנוהג של להוציא טיסות במטוסים חכורים פוגע קשות בחברה וייקח לה הרבה יותר מכמה רבעונים לתקן את הנזקים. תיקון הנזקים יחייב הוזלות, מבצעים וקמפיינים גדולים של פרסום, מה שיפגע עוד יותר בתוצאות של החברה.

מניות הבנקים ריכזו עניין לאחר שפיץ' העלה את הדירוג שלה לאומי  ופועלים  מ-A מינוס ל-A. בחברת הדירוג מציינים כי העלאת הדירוג מתאפשרת הודות לקשר ההדוק של המערכת הבנקאית עם הממשלה שמעניקה לה רשת ביטחון משמעותית. פיץ' העלתה לא מכבר את תחזית דירוג האשראי של ישראל, מה שגרר, כאמור, את להעלאת הדירוג של פועלים ולאומי.

 

גזית גלוב  הודיעה הבוקר שהמנכ"לית רחל לוין פורשת מתפקידה ובמקומה ימונה דורי סגל. החברה לא הודיעה מה נסיבות ההחלפה אולם סגל שימש בעברו כמנכ"ל נור סטאר החזקות וסגן יו"ר גזית גלוב.

כאמור, מניות הארביטראז' פתחו בפערים חיוביים: טבע  בפער חיובי של 0.8%, מיילן  בפער חיובי של 0.1% ומנקיינד  בפער חיובי של קצת פחות מ-2%. 

בזן  ריכזו עניין לאחר שהחברה דיווחה על התוצאות הכספיות לרבעון השלישי של השנה. הקבוצה הודיעה שעברה להפסד נקי של כ-16 מיליון דולר לעומת רווח נקי של כ-102 מיליון דולר ברבעון המקביל. הכנסות הקבוצה ירדו בכ-23% למיליארד שקל. החברה הודיעה שתחלק דיווידנד של יותר מ-80 מיליון דולר.