הבורסה חותמת שבוע בעליות; החברה לישראל זינקה בכ-4%

בארה"ב מתנהל המסחר בירידות ■ פרוטוקולי הפד: בכירי הבנק העריכו כי הפד יעלה את הריביות בקצב גבוה יותר במקרה של זינוק באינפלציה

חדר מסחר / צילום: שמעון בלול  מבעד לעדשה
חדר מסחר / צילום: שמעון בלול מבעד לעדשה

המסחר בבורסה בת"א הסתיים היום (ה') בעליות שערים קלות, בהתאם למגמה החיובית שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט, על רקע פרסום פרוטוקלי ישיבת הפד האחרונה וכן פערי ארביטראז' חיוביים במניות הדואליות הבולטות.

המסחר בארה"ב נפתח היום בירידות שערים קלות, ובורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת. בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת.

 

"אפקט טראמפ" בשווקים ממשיך, בינתיים, במלוא עוזו ואתמול כאמור ננעל המסחר בבורסות ארה"ב בעליות, כאשר מדד הדאו ג'ונס שוב סגר במרחק נגיעה מרף ה-20 אלף נקודות. זאת בין היתר על רקע פרסום פרוטוקולי ישיבת הריבית האחרונה של הפד בחודש שעבר, במסגרתה הוחלט להעלות את הריבית לראשונה מזה שנה.

הפרוטוקולים הצביעו על כך שחברי ועדת השוק הפתוח העריכו כי קצב העלאות הריבית יהיה גבוה יותר מאשר תכננו. חברי הפד העריכו כי אם שיעור האבטלה יירד מתחת ל-4.5%, האינפלציה עלולה לזנק לרמות מסוכנות ולכן הבנק המרכזי יהיה חייב להגיב בהתאם באמצעות העלאת הריביות בקצב גבוה יותר.

כעת המשקיעים בעולם ממתינים לדוח התעסוקה לחודש דצמבר, שיפורסם מחר בארה"ב. 

אתמול נחשף ב"גלובס" כי האוצר מעוניין לנצל את הריביות הנמוכות באירופה ולגייס עד כמיליארד אירו. האוצר אף פתח ב"רוד שואו".

מניות הסלולר  פרטנר   וסלקום  המשיכו לבלוט במסחר, לאחר שהשלימו אתמול זינוק שבועי של כ-26% וזאת על רקע העסקה למכירת גולן טלקום לאלקטרה צריכה . על רקע העסקה והצפי בשוק לתום עידן מחירי הסלולר הנמוכים, לאומי שוקי הון העלה אתמול את מחיר היעד לסלקום ופרטנר לרמה של 42 שקל ו-25 שקל בהתאמה.

מבני תעשיה  הודיעה כי חתמה על הסכם למכירת זכויותיהן של מספר חברות בנות שלה למכירת מקבץ נכסים בגרמניה תמורת כ-132 מיליון שקל. 

מזור רובוטיקה  דיווחה היום לבורסה כי  ברבעון הרביעי הוזמנו ע"י לקוחותיה 21 מערכות רפואיות שהיא מפתחת, ובסך הכל בשנת 2016 הוזמנו 62 מערכות, זינוק של יותר מ-160% בהשוואה ל-2015.

חברה לישראל  הובילה את העליות היום. החברה השלימה השבוע גיוס של כ-800 מיליון שק לאחר שביקשה לגייס 400 מיליון "בלבד". הביקושים להנפקת החברה הגיעו לרמה של 1.6 מיליארד שקל.