נעילה חיובית בבורסה; טבע ירדה 1.8%, סודהסטרים זינקה

המדדים החדשים ת"א 35, ת"א 125 ות"א 90 סגרו בעליות ביום המסחר הראשון, על רקע שיאים חדשים בסוף השבוע בוול סטריט ■ שופרסל בוחנת את רכישת ניו-פארם

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (א') בעליות שערים, על רקע עליות השערים שחתמו ביום שישי את המסחר בוול סטריט, כשהמדדים המובילים שם סגרו שיאים חדשים. היום החלו להיסחר, בפעם הראשונה, מדדי הבורסה החדשים לאחר הרפורמה, בהם מדדי ת"א-35 ות"א-125 המרכזיים. 3 המדדים החדשים ננעלו בעליות.

 

בוול סטריט בפרט ובשווקים הפיננסיים בכלל ממשיכים לצפות לפריעת שטרות מצד נשיא ארה"ב טראמפ, שדיבר במהלך הקמפיין שלו הרבה על הכלכלה, ובחירתו המפתיעה הציתה ראלי בבורסות.

טראמפ מצידו, צוטט בשבוע שעבר כמי שאומר: "התוכנית שלנו להורדת המסים הכוללת לאזרחי ארה"ב מתקדמת היטב, הרבה יותר מהר מלוח הזמנים עליו חשבתי בעבר. אני מאמין שתוך שבועיים - שלושה נוכל להכריז על תוכנית מאוד גדולה לשינוי במסים". ציטוט זה יצר ציפיות גדולות בשווקים.

 

ב"גלובס" נחשף כי החברה לישראל  שמה את בזן  על המדף, וכי בעל השליטה עידן עופר פנה לטדי שגיא בהצעה לרכוש את השליטה בבתי הזיקוק. על רקע זה, פרסמו בלאומי פרטנרס סקירה, במסגרתה הם העניקו לבזן המלצת "תשואת יתר" לבזן, במחיר יעד של 1.6 שקלים בסיכון גבוה.

טבע  הוסיפה לרכז עניין על רקע הטלטלה שעברה בשבועות האחרונות, עם הפסד במשפט קופקסון ופרישת המנכ"ל ארז ויגודמן - זעזועים שהפילו את מנייתה לשפל של יותר מעשור.

שופרסל דיווחה הבוקר לבורסה כי היא בוחנת את רכישת רשת ניו-פארם מידי קבוצת המשביר. עם זאת, בשופרסל מדגישים כי מדובר בבדיקות ראשוניות בלבד, בלי שום ודאות להשלמת העסקה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]