JP מורגן מכה את התחזיות עם רווחים של 1.65 דולר למניה

תיק אשראי הליבה של הבנק עלה בכ-9% ■ הכנסות חטיבת המסחר בשווקים הפיננסים של הבנק עלו ב-13% ל-6.1 מיליארד דולר

בנק ההשקעות JP מורגן / צלם: רויטרס
בנק ההשקעות JP מורגן / צלם: רויטרס

JP מורגן , מוותיקי הבנקאות האמריקאים, פותח היום (ה') את עונת הדוחות הכספיים ומדווח על תוצאות רבעוניות מרשימות. הבנק היכה את התחזיות המוקדמות עם רווחים של 1.65 דולר למניה לעומת התחזיות המוקדמות שצפו רווחים של כ-1.52 דולר למניה. הכנסות הבנק הסתכמו בכ-26 מיליארד דולר לעומת התחזיות המוקדמות שצפו הכנסות של 24.9 מיליארד דולר.

את עיקר השיפור בתוצאות הבנק הניבו שני סיגמנטים: סיגמנט פעילות הליבה של מתן אשראי והלוואות והסיגמנט השני היא פעילות המסחר בשווקים הפיננסים. פעילות הליבה של הבנק, כלומר מתן הלוואות ואשראים עלה בכ-9% בעוד התחזיות המוקדמות צפו עלייה בסיגמנט זה של 2%. יש לציין כי פעילות הפדרל ריזרב בשנים האחרונות (מאז המשבר הגדול של 2009) הייתה לגרום למערכת הבנקאית "לשחרר" יותר הלוואות כתוצר לוואי לש הריבית הנמוכה, מצד שני דרש הבנק המרכזי עיבוי הון ונטילת סיכונים מחושבת ונראה כי לאחר כמעט עשור הפעילות הזו מניבה תוצאות כשהמערכת הבנקאית מנצלת את הריבית הנמוכה כשהיא מגייסת כסף ומוציאה אותו בריבית גבוהה יותר לציבור.

הסיגמנט השני שהניב תוצאות טובות מהצפוי היה הסיגמנט של המסחר בשווקים הפיננסים. כאן יש לשים לב כי הראלי בשווקים הפיננסים הניב תוצאות טובות לא רק מהשקעות אלא גם מעמלות שהבנק גובה כשלקוחותיו מבצעים פעולות בשווקים. הכנסות הסיגמנט עלו בשיעור חד של 13% והסתכמו ב-6.5 מיליארד דולר לעומת התחזיות בוול סטריט שצפו הכנסות בסיגמנט של 5.51 מיליארד דולר.

פעילות המסחר באגרות חוב הניב תוצאות מרשימות כשהכנסותיו עלו בשיעור חד של 17% לעומת ההכנסות ברבעון הראשון של 2016. ב-JP מורגן אמרו עם פרסום הדוחות הכספיים כי סיגמנט המסחר באג"ח היה ברבעון החולף משמעותי כשבא לידי ביטוי התהליך של עליית הריביות בשוק האג"ח בעיקר באירופה והפעילות של ה-ECB שרוכש אגרות חוב מכל הבא ליד ולא רק אגרות חוב רעילות אלא אגרות חוב רגילות לגמרי עם סיכון יחסית נמוך כדי לשמור על נזילות השווקים.

יש לציין כי אם הפרסומים בארה"ב על כוונת הבית הלבן לבטל את חוק דוד פראנק באמת יצא לפועל הרי שענף הבנקאות האמריקאי אמור לקבל דחיפה נוספת קדימה על חשבון איכות תיק אשראי הליבה שלו.