הפתיחה השלילית בניו יורק שלחה את תל אביב לירידות

מגמה שלילית בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ מניות הפארמה בלטו לשלילה והכבידו על המעו"ף ■ מדריכים פיננסיים

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

הבורסה בת"א התנהלה היום (ד') בירידות שערים שהוחרפו עם פתיחת המסחר בניו יורק. המגמה השלילית בוול סטריט נובעת מדיווחים על זליגת מידע סודי מהנשיא לשר החוץ הרוסי מה שגרר קבוצה של חברי קונגרס דמוקרטים להתחיל בתהליך הדחה - impeachment.

 

כאמור, הסערה התורנית החדשה שמסעירה את וושינגטון ומעוררת עצבנות בשווקים קשורה לדיווחים אתמול בכל אמצעי התקשורת האמריקאים, לפיהם טראמפ גילה מידע מודיעיני סודי ביותר לשר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. דיווח נוסף בהמשך היום לפיו ישראל סיפקה את המידע המודיעיני לארה"ב וכן הציוץ של טראמפ בטוויטר בו הוא טען כי בהיותו נשיא ארה"ב מותר לו לחלוק מידע עם רוסיה בענייני טרור - לא הוסיפה לבריאות השווקים.

 

חגיגת הצמיחה בישראל לקראת סיום? אומדן צמיחת התמ"ג ברבעון הראשון, שפרסמה אתמול הלמ"ס, הצביע על קצב צמיחה שנתי של 1.4% בלבד. מדובר בקצב צמיחה לנפש שלילי ובירידה משמעותית בקצב הצמיחה שאפיין את המשק בשנת 2016, שהתבטא בעליות של 4.7% ברבעון הרביעי ושל 4.1% ברבעון השלישי של 2016.

קליל  ואינרום  דיווחו הבוקר על שיפור ניכר בתוצאות הרבעון הראשון, ומניותיהן עולות בחדות. "הן קליל והן אינרום מציגות הבוקר שיפור במחזור המכירות והרווח שהשיגו ברבעון הראשון לעומת זה המקביל אשתקד", ציין רו"ח אלעד כהן, מנהל מחלקת מחקר אפסילון. לדבריו, "החברות נהנות בין היתר מהשיפור בהתחלות הבנייה בשנתיים האחרונות ושלהערכתנו צפויות להמשיך ולהינות ממגה הזו".

פורסייט , שהוסיפה לערכה בחודשים האחרונים מאות אחוזים, נפלה אתמול בכ-13% והיום המשיכה להיסחר תחת לחץ.