"אהיה בקופיקס עד הפנסיה": מנכ"ל קופיקס חיים אהרון מתפטר

אהרון התחייב לתת לקופיקס שירותי ניהול עד סוף יולי 2017 ועוזב מיד בתום התקופה ■ רק לפני כחודשיים אמר אהרון ל"גלובס" כי "אבי ואני סיכמנו שאהיה בקופיקס עד הפנסיה"

חיים אהרון / צילום: ענבל מרמרי
חיים אהרון / צילום: ענבל מרמרי

רשת בתי הקפה והמרכולים המוזלים קופיקס  הודיעה היום (ב') לבורסה כי מנכ"ל החברה חיים אהרון התפטר, ולכן יסיים את תפקידו כבר בסוף השבוע. אהרון התחייב לתת לקופיקס שירותי ניהול עד סוף חודש יולי 2017, כך שהוא מממש את אפשרותו לעזוב מיד עם תום מחויבותו לחברה. רק לפני כחודשיים אמר אהרון ל"גלובס" כי "אבי ואני סיכמנו שאהיה בקופיקס עד הפנסיה"

קופיקס טרם פרסמה את דוחותיה לרבעון השני של 2017, אך לפני כחודשיים הציגה תוצאות חלשות לרבעון הראשון, למרות הקפצת מחיר המוצרים בבתי הקפה שלה מ-5 ל-6 שקלים בחודש פברואר השנה. הרשת, שנמצאת בשליטת איש העסקים אבי כץ, רשמה רווח של 814 אלף שקל ברבעון, ירידה של 30% לעומת הרווח ברבעון המקביל אשתקד. החברה מפעילה כיום 133 סניפי בתי קפה (באמצעות החברה-הבת אורבן קופיקס, מתוכם 120 מופעלים על-ידי זכיינים) ו-29 מרכולים באמצעות רשת סופר קופיקס. לצד עלייה של 50% בהכנסות לכ-78 מיליון שקל, רשמה קופיקס קפיצה של 145% בהוצאות תפעול, מכירה ושיווק לרמה של כ-14.5 מיליון שקל, מה שתרם לירידה חדה ברווחיות.

כאמור, בחודש פברואר העלתה קופיקס ב-20% את מחירי המוצרים בבתי הקפה שלה ל-6 שקלים, מהלך שבינתיים לא הוכיח את עצמו. ההתייקרות בוצעה בכל הסניפים של קופיקס, כשהמוצרים בסניפי סופר קופיקס נותרו בינתיים במחיר בסיסי של 5 שקלים. אהרון הגיב בזמנו על ההתייקרות: "העלינו ל-6 שקלים בגלל העלייה בחשמל, בארנונה ושכר דירה. השקל הזה עושה את ההבדל לזכיינים, שמחזיקים במרבית הרשת". 

בחודש מאי הודיעה קופיקס, חצי שנה אחרי שנכנסה לפעילות ברוסיה, על חבירה לקבוצת משקיעים ועל הקמת חברת החזקות לצורך פיתוח והקמה של רשתות בתי קפה שלה בעולם יחד עם שותפיה ברוסיה. רשת קופיקס (אורבן קופיקס), שהקימה סניפים ברוסיה באוקטובר האחרון, חתמה על הסכם עם המשקיעים שעימם חתמה על ההסכם לפתיחת סניפי הרשת ברוסיה.