עליות קלות בנעילה בבורסה; מניות הבנקים בלטו לחיוב

מגמה חיובית באירופה ובוול סטריט ■ הפועלים, לאומי, דיסקונט והבינלאומי דיווחו ■ יו"ר בזק הזמני דוד גרנות שוחרר מחקירה באזהרה בתנאים מגבילים ■ מדריך השקעה במניות

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

נעילה חיובית במסחר בבורסה בת"א היום (ג'), ברקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט. המתיחות הגיאו-פוליטית בין ארה"ב לצפון קוריאה התפוגגה ופתחה דלת לחזרה לראלי בשווקי העולם. היום הבנקים הגדולים פירסמו את הדוחות לרבעון השני. 

 

העליות בשווקים מגיעות על רקע הרגיעה במתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה. מנהיג צפון קוריאה קים ג'ון און אמר כי החליט שלא לשגר טילים לאי גואם. גם נשיא ארה"ב טראמפ הרגיע קצת את הרטוריקה ולא שחרר בימים האחרונים הצהרות לוחמניות, אלא דווקא התעסק בגינוי הטרור הזירה המקומית.

ג'רי קוטישטנו, מנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון, מציין היום כי "המתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה היוותה תירוץ למימוש בשוקי המניות בעולם, אך בינתיים המימוש היה קצר, כמו בכל אירוע פוליטי חולף. אנו נמצאים בסוף עונת הדוחות לרבעון השני של החברות בארה"ב ומסתמן גידול של כ-10% ברווחים, יחסית לרבעון השני אשתקד. כלכלת העולם מגבירה את קצבי הצמיחה שלה, אך מנגד הבנקים המרכזיים לא ימהרו להעלות ריביות. שוק המניות בארץ עבר מימוש חד יחסית, גם בגלל מניות כבדות במדד שירדו בעשרות אחוזים, כמו בזק וטבע - כל אחת מסיבותיה שלה. אולם יש גם סקטורים כמו הבנקים, שמפרסמים דוחות בימים אלה, ושומרים על רווחיות גבוהה תוך כדי גידול בחלוקת דיבידנדים".

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תפרסם הערב לאחר הסגירה את מדד המחירים לצרכן לחודש יולי. באקסלנס העריכו כי המדד יעלה ב-0.2% ותחזית האינפלציה ל-12 החודשים הבאים עומדת על 0.7%. המדד הקודם צנח במפתיע ב-0.7% לעומת צפי לירידה מתונה יותר של עד 0.2%. 

בוול סטריט המדדים סגרו בעליות של עד 1.35% ביום הטוב ביותר מאז חודש אפריל. החוזים העתידיים עולים היום עד 0.3%. באסיה המדדים עלו הבוקר עד 1.1% ובאירופה עליות של עד 0.3%. 

נכון להיום החוזים העתידיים עם ריבית הפד מגלמים הסתברות של כ-30% בלבד להעלאת ריבית בארה"ב בחודש דצמבר. אנליסטים מעריכים כי הבנק המרכזי יעלה ריבית רק במחצית השנייה של 2018.

בבורסה בת"א, ארבעה בנקים דיווחו היום על הדוחות הכספיים לרבעון השני של השנה. בנק הפועלים  דיווח על רווח נקי של 812 מיליון שקל, ירידה של 27% לעומת הרבעון המקביל ב-2016, שהושפע מהכנסות חד-פעמיות שנבעו ממכירת מניות "ויזה". שיעור תשואת הרווח הנקי להון - 9.5%. הבנק יחלק דיבידנד בסך של כ-325 מיליון שקל.

לאומי  הרוויח 876 מיליון שקל, ירידה של כ-10% לעומת הרבעון המקביל, שגם במקרה זה הושפע מאירועים חד-פעמיים ובראשם הכנסות ממכירת ויזה אירופה. התשואה על ההון הגיעה ל-11.3%. הבנק יחלק דיבידנד בסך של 175 מיליון שקל בגין רווחי הרבעון השני.

דיסקונט   רשם ברבעון רווח נקי של 276 מיליון שקל, עלייה של 14.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התשואה להון הגיעה ל-7.6%. הבנק לא הודיע על חלוקת דיבידנד. 

הבינלאומי  סיים את הרבעון ברווח נקי של 151 מיליון שקל, עלייה של 12.7% לעומת הרבעון המקביל ב-2016. התשואה להון הגיעה ל-8.3%. דירקטוריון הבנק החליט על חלוקת דיבידנד בסך 70 מיליון שקל בגין רווחי הרבעון השני. 

בנק מזרחי טפחות  ידווח בסוף החודש. לאחר שביתה של כשבועיים, צפויה היום פגישה רשמית בין נציגי ועד העובדים של בנק מזרחי טפחות , בראשות דניאל דהן, להנהלת הבנק, בראשות אלדד פרשר .

לפי דיווחים בתקשורת הזרה, קרנות ההשקעה סרברוס ואדוונט שוקלות להגיש הצעות רכישה לנכסים של טבע  באירופה, חטיבות האונקולוגיה והטיפול בכאב. על פי דיווח בבלומברג, שווי הפעילות מוערך ב-700 מיליון דולר עד מיליארד דולר. הצעות סופיות צפויות בשבועות הקרובים.

אלביט מערכות  מדווחת הבוקר על עלייה קלה בהכנסות הרבעון השני של השנה ל-818.3 מיליון דולר, בעוד הרווח הנקי על בסיס non-GAAP רשם עלייה ל-69 מיליון דולר, או 1.61 דולר למניה. צבר ההזמנות הסתכם נכון לסוף הרבעון ב-7.3 מיליארד דולר.

בניגוד לכיוון השוק, מניות התרופות מיילן  ופריגו  המשיכו אתמול בירידות בוול סטריט ופתחו פערי ארביטראז' שליליים, והיום צנחו בבורסה.

טאואר  המשיכה להיסחר ברקע החוזה החדש עם התאגיד היפני DENSO, אחד הספקים הטכנולוגיים המובילים בעולם לשוק מערכות הרכב וספק של מערכות ורכיבים ליצרניות הרכב המובילות, בפיתוח וייצור חיישן רדאר לרכבים.

בזק  הוסיפה להיסחר ברקע החשדות לשחיתות לכאורה נגד היו"ר הזמני דוד גרנות, שהחליף את היו"ר הקבוע שאול אלוביץ' שהורחק מתפקידו בעקבות חקירת הרשות לני"ע. אתמול גרנות שוחרר ע"י מיחידת 433 בתנאים מגבילים, אך לא למעצר בית.

בהצבעת מחזיקי אג"ח של אפריקה ישראל  שהתקיימה אתמול החליטו המחזיקים להורות לנאמן לבטל את בלעדיות המו"מ עם קבוצת סיידוף, המועמדת היחידה לרכוש את הבעלות בחברה במסגרת הסדר חוב, אלא אם תחזיר לשולחן את הנוסח המקורי של הצעתה שלפיה הסדר החוב עם מחזיקי האג"ח יהיה מותנה בהסכמות או הכללה של נושים אחרים. 

מנכ"ל רשת בתי הקפה והמרכולים המוזלים קופיקס , חיים אהרון, התפטר אתמול ולכן יסיים את תפקידו כבר בסוף השבוע. אהרון התחייב לתת לקופיקס שירותי ניהול עד סוף חודש יולי 2017, כך שהוא מממש את אפשרותו לעזוב מיד עם תום מחויבותו לחברה. רק לפני כחודשיים אמר אהרון ל"גלובס" כי "אבי כץ ואני סיכמנו שאהיה בקופיקס עד הפנסיה".