נעילה שלילית בבורסה בת"א; מניית אלקטרה צריכה זינקה

הלמן אלדובי: "הפיגועים באירופה לא ישפיעו מעבר לטווח הקצר" ■ חשש בשווקים: ממשל טראמפ לא יציב ולא יוכל להוציא לפועל את המדיניות הכלכלית ■ תוצאות גולן טלקום נחשפות

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (א') בירידות שערים, ברקע האווירה השלילית בשווקים בתקופה האחרונה שמגיעה לאחר פיגועי טרור שפוקדים את אירופה, וכן בגלל שיותר ויותר משקיעים מבינים כי ממשל דונלד טראמפ וכן הנשיא עצמו לא יציב וספק אם יצליח לבצע את עיקרי המדיניות שלו, ובעיקר להעביר את רפורמת המסים שאמורה להביא לעלייה ברווחי החברות. אותה מדיניות הביאה ל"ראלי טראמפ" בחודשים שאחרי בחירתו לבית הלבן שבהם המדדים בוול סטריט שברו שיאים פעם אחר פעם.

 

ביום חמישי הבורסה בת"א סיימה בירידות שערים, לאחר ירידה משמעותית בקצב הצמיחה בכלכלת ישראל במחצית הראשונה של 2017. התמ"ג הישראלי עלה ב-2.1% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 4.6% במחצית הקודמת ועלייה של 4.7% במחצית הראשונה של 2016. ההוצאה לצריכה פרטית רשמה עלייה מזערית של 1.1%, וייצוא הסחורות והשירותים עלה ב-1.8%.

בהלמן אלדובי מציינים היום, כי "הפיגועים באירופה לא ישפיעו בצורה משמעותית על השוק הישראלי, כפי שפיגועים קודמים באירופה לא השפיעו מעבר לטווח הקצר. ירידות בשווקים מהוות הזדמנות להגדלת מרכיב המניות בעיקר ארה"ב ואירופה, לנוכח הריבות בעולם שיישארו נמוכות עוד תקופה ארוכה, למרות הצהרות הפד האמריקאי, והנתונים הכלכליים המעידים על מצב סביר בכלכלת אירופה וארה"ב".

עונת הדוחות הכספיים לרבעון השני בבורסה בת"א ממשיכה יתר שאת. מגדל  מדווחת על רווח כולל של 141 מיליון שקל. היקף הנכסים המנוהלים עלה ל-235 מיליארד שקל.

אלקטרה מוצרי צריכה  מדווחת על רווח נקי של 37.7 מיליון שקל - ללא שינוי לעומת הרבעון המקביל של 2016 שכלל גם את הרווח הנקי בגין פעילותה של רשת אייס (הפעילות המופסקת). הרווח הנקי מפעילויות נמשכות עלה בכ-39%. הכנסות החברה עלו בכ-13.3% לכ-782.1 מיליון שקל ברבעון. במסגרת איחוד תוצאות גולן טלקום, מתפרסמים המספרים של גולן: הכנסות של 133.5 מיליון שקל ורווח מגזרי של כ-21.4 מיליון שקל. מספר המנויים של גולן טלקום עמד בסוף יוני 2017 על 892 אלף מנויים, לעומת 900 אלף מנויים נכון לסוף 2016. 

חברת בריינסוויי  דיווחה על תוצאות הרבעון, שהוא רבעון נוסף ליישום המודל העסקי החדש בחברה המתמקד בעיקר בהשכרת מערכות ללקוחות ולא מכירה. ההכנסות הסתכמו ב-2.38 מיליון דולר, גידול של כ-11% בהשוואה לרבעון הראשון, וירידה של 14% לעומת הרבעון השני ב-2016. ההפסד הנקי הסתכם ב-500 אלף דולר - לעומת הפסד נקי של 1.9 מיליון דולר ברבעון הראשון ולעומת הפסד של 511 אלף דולר ברבעון המקביל.

חברת הנדל"ן מדיפאואר  רשמה גידול של 26.5% ב-NOI ברבעון השני, ל-2.2 מיליון דולר. ה-FFO צמח בכ-42% ל-880 אלף דולר. ההכנסות עלו ב-25% ל-3.5 מיליון דולר.

ניתוח G: מה השתבש אצל טבע, מיילן, פריגו וכל השאר?

מניית אל על  סיימה שבוע שלילי במיוחד עבורה, לאחר שפירסמה דוחות כספיים גרועים לרבעון השני. המניה צנחה בשיעור דו ספרתי בשבוע החולף. 

גם טבע  לא תרצה לזכור את השבוע החולף ובכלל את התקופה האחרונה שבה איבדה יותר משליש מערכה. ביום חמישי פורסם כי הבורסה משנה את תקרת המשקל של טבע במדדים ומחליטה "להגדיל בהדרגה את משקלה של טבע במדדי הדגל". כלומר, הבורסה מוסיפה עוד פעימה בהליך שינוי המשקל של מניית טבע, המהווה כיום כ-4% ממדד ת"א 35 וכ-2.8% במדד ת"א 125, כך שההליך יהיה הדרגתי יותר.

עכשיו זה רשמי: מכירת חלל תקשורת  מבוטלת. הסכם הרכישה אמור היה להיות תמורת 285 מיליון דולר, אבל כבר לפני מספר חודשים הסתמן שהעסקה לא תצא אל הפועל. עם זאת, החברה טוענת גם בדיווח, כי קיימים מספר גורמים עסקיים אשר הביעו התעניינות בקשר לעסקת מיזוג או רכישה של החברה וכי היא בוחנת את המשך מהלכיה בעניין.

חברת אלביט הדמיה  חתמה על מכתב כוונות לא מחייב למכירת מלוא החזקותיה (98.2%) במתחם רדיסון בבוקרשט, לידי קרן השקעות בינלאומית. אם תושלם העסקה תקבל אלביט הדמיה תשלום ברוטו של 174.3 מיליון אירו. כנגד ההחזקה בנכס ניטל בעבר חוב בהיקף של כ-92 מיליון אירו, כך שהתמורה נטו מהעסקה אמורה להסתכם בכ-82 מיליון אירו (349 מיליון שקל).

מניות חברת החיתום פועלים אי בי אי  איבדו כ-35% ביומיים על רקע ההיפרדות הצפויה מצמד יועצי השקעות רפי ליפא וגל עמית, שהציעו למנכ"ל ארז גולדשמידט לעמוד בראש חברת חיתום חדשה שיקימו.

שתי חברות הנדל"ן למגורים אפריקה מגורים  ואזורים  פרסמו ביום חמישי דוחות כספיים לרבעון השני של 2017, המאותתים על הבלבול והאטת המכירות שמאפיינים את הענף בחודשים האחרונים, על רקע ניסיונות הממשלה להוריד את מחירי הדירות. ברבעון השני מכרו שתי החברות במשותף רק 137 דירות, נמוך מהמספר שמכרה כל אחת מהן בנפרד ברבעון המקביל אשתקד.