יציבות בסיום המסחר; טבע ובנק אגוד ירדו ביותר מ-2.5%

טבע ואיבדה את מעמדה המוביל בבורסה הישראלית ■ פתיחה חיובית בוול סטריט ■ משרד האוצר מתנגד למיזוג מזרחי טפחות ובנק אגוד

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב הסתיים היום (ד')  ביציבות, בצל המגמה השלילית שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט והעליות שנרשמות היום בפתיחת המסחר. בבורסות אירופה נרשמות ירידות שערים לאחר נעילה מעורבת בשוקי אסיה, בעוד החוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים על מגמה מעורבת. 

 

המתיחות הגיאופוליטית בין ארה"ב לצפון קוריאה ממשיכה לגבות מחיר מהשווקים הפיננסיים, שאתמול היה זה ציוץ מחדש של הנשיא טראמפ שהחריף את הירידות בוול סטריט.

הנשיא צייץ מחדש ציטוט, לפיו "טראמפ הוא מנהיג שיודע לקבל החלטות קשות", ואולי רמז לאופציה הצבאית של ארה"ב לתקוף את הדיקטטורה המבודדת, לאחר שרבים מבינים כי הסנקציות הכלכליות כנראה מיצו את עצמן.

מכל מקום, בשווקים גם דרוכים לקראת החלטת הריבית מחר באירופה, והאפשרות לשינוי מדיניות של הבנק המרכזי ביבשת. זאת, בין היתר, על רקע התחזקות דרמטית של מטבע האירו בימים הקרובים.

פרוטרום  הודיעה היום כי חתמה על הסכם לרכישת כ-51% ממניות החברה הישראלית תורפז תמציות בושם וטעם, לפי שווי חברה כולל, ללא מזומן וללא חוב, של כ-53.7 מיליון שקל (כ-15.1 מיליון דולר). התמורה המשולמת על ידי פרוטרום בעבור המניות הינה כ-14.5 מיליון שקל, ובנוסף הזרימה פרוטרום לחברה השקעה של כ-27 מיליון שקל. הסכם הרכישה כולל אופציה לרכישת יתרת המניות של תורפז החל מכ-4 שנים ממועד השלמת העסקה, במחיר המבוסס על ביצועיה העסקיים של תורפז בשנתיים שקדמו למועד הודעת מימוש האופציה. העסקה הושלמה במועד החתימה ומומנה באמצעות חוב בנקאי.

כלל ביטוח  הוסיפה לעמוד במוקד לאחר שקבוצת אי.די.בי דיווחה אתמול לבורסה, כי חתמה על מזכר הבנות ראשוני ולא מחייב למכירת השליטה בחברת הביטוח (45%) לחברה סינית ציבורית לפי שווי דומה להון העצמי של כלל - כ-4.88 מיליארד שקל.

אגף התקציבים במשרד האוצר מתנגד למיזוג אפשרי בין מזרחי טפחות  לבנק אגוד . יואל נוה מ"מ ראש אגף תקציבים שלח מכתב לבנק ישראל, לרשות ההגבלים ולרשות שוק ההון ובו קרא שלא לאשר מיזוג שכזה.

בעוד שבעלת השליטה בהפניקס , קבוצת דלק של יצחק תשובה, מקדמת את מכירת השליטה בקבוצת הביטוח והפיננסים, מכרה אתמול בעלת השליטה השנייה בגודלה בה - ובעלת השליטה בה בעבר - קבוצת מאיר של יעקב שחר וישראל קז, 4% מהמניות בדיסקאונט של 3.5% על מחיר הנעילה.

מניית טבע  המשיכה להיסחר בסנטימנט שלילי, ומניית מיילן  רשמה עלייה, עברה האחרונה את חברת התרופות הישראלית בשווי השוק שלה והפכה, זמנית, לחברה הגדולה ביותר מבחינת שווי שוק בבורסה הישראלית.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]