הבורסה בת"א ננעלה בעליות שערים; בזק וטאואר בלטו לחיוב

ירידה בהכנסות וברווחי בזק ברבעון השלישי של השנה ■ קבוצת מאיר יוצאת מדירקטוריון הפניקס ■ בנק הפועלים ייקח את יורוקום לביהמ"ש?

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ה') בעליות שערים, על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט.

 

בזק  פרסמה את דוחות הרבעון השלישי. החברה רשמה הכנסות של 2.415 מיליארד שקל לעומת הכנסות של 2.510 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2016 - ירידה של 3.8%. בעוד הרווח הנקי ירד ב-18% מהרבעון המקביל לסכום של 322 מיליון שקל. בשוק ציפו מבזק להציג רווח של 324 מיליון שקל על הכנסות של 2.44 מיליארד שקל. 

אתמול דיווחה קבוצת דלק  על זינוק חד ברווח הנקי ל-1.024 מיליארד שקל ברבעון השלישי, בעיקר הודות לרווח נקי של 873 מיליון שקל, בגין השלמת מכירת 9.25% מהחזקות דלק קידוחים במאגר "תמר" לשותפות תמר פטרוליום. ברבעון המקביל, נציין, הרוויחה הקבוצה 85 מיליון שקל.

נמשכת תגובת השרשרת לאיום של בנק הפועלים  לקחת את יורוקום תקשורת שבשליטת שאול אלוביץ' לבית המשפט. קונסורציום המלווים של החברה-האחות, יורוקום נדל"ן, מוטרד מהבעיות של יורוקום תקשורת עם הבנקים. הקונסורציום, בהובלת מזרחי טפחות, שהיקף החוב שלו ליורוקום נדל"ן עומד כ-240 מיליון שקל, שלח מכתב לחברה ואיים לנקוט בצעדים משפטיים אם מצבו יורע. שליחת המכתב נעשתה כתוצאה מהאיום של נושי יורוקום תקשורת (בנק הפועלים ואחריו דיסקונט והבינלאומי) לקחת אותה לבית המשפט בשל הקשיים בהגעה להסדר חוב.

ההוצאות הגבוהות שרושמת קבוצת פלסטו-קרגל  על העברת מפעל הקרטון שלה מלוד שבמרכז ללהבים שבדרום, המשיכו להעיב על ביצועי החברה גם ברבעון השלישי של 2017. את הרבעון סיימה פלסטו-קרגל בהפסד של 16 מיליון שקל, שהשלים הפסד של 31 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מניית החברה צנחה אתמול והשלימה ירידה של כ-30% מאז מיזוגן של פלסטו-שק וקרגל לפני כשנה וחצי.

לאחר שמכרה לאחרונה נתח ניכר ממניותיה בקבוצת הביטוח הפניקס , קבוצת מאיר של יעקב שחר וישראל קז מוותרת על שני הדירקטורים מטעמה בחברת הביטוח שבשליטת קבוצת דלק. אמש דיווחה הפניקס כי הדירקטורים עומר שחר וישראל קז חדלו היום מלהיות חברים בה, וזאת בצל מימושי מניות בהיקפים מצטברים של מאות מיליוני שקלים שביצעה בעלת המניות השנייה בגודלה בהפניקס עד לאחרונה.

המיזוג בין בנק אגוד  ל-מזרחי טפחות  נתקל בהתנגדויות מצד מחוקקים שונים. ביקורת קשה נמתחה אתמול בוועדת הכספים בכנסת על התנהלות אגף הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל בכל הנוגע לעסקת המיזוג. חברי הוועדה הביעו תרעומת על התמיכה של המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, בעסקה המתגבשת, בטענה כי העסקה עומדת "בסתירה גמורה לכוונת המחוקק בחוק הריכוזיות". גם שר האוצר התבטא נגד המיזוג.

תנופורט, שבבעלות אנשי העסקים כידן דהרי וירון אדיב, פרסמה תשקיף לקראת הנפקת אג"ח בהיקף של 310 מיליון שקל. תנופורט נרכשה באפריל האחרון מידי המנהל המיוחד של נכסי אליעזר פישמן והיא מחזיקה 14 נכסים מניבים בישראל בתחומי המסחר, התעשייה, הלוגיסטיקה ושירותי אחסנה בקרור.

וונטייז  פרסמה היום את התוצאות הכספיות. מכירות החברה ברבעון השלישי הסתכמו בכ- 381 אלפי דולר, גידול של כ-150% לעומת כ- 149 אלפי דולר ברבעון המקביל אשתקד. מכירות החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2017 הסתכמו בכ- 984 אלפי דולר, גידול של כ-82% לעומת כ- 539 אלפי דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההוצאות התפעוליות ברבעון השלישי הסתכמו בכ- 714 אלפי דולר, קיטון של כ- 17% לעומת 860 אלפי דולר ברבעון המקביל אשתקד. בסוף הרבעון השלישי הגיע מספר המשתמשים בשירותי החברה לכ-8.8 מיליון משתמשים.