נעילה חיובית בבורסה בת"א; מניית טבע ירדה בכ-1.2%

מניות הבנקים מרכזות עניין ■ המסחר בוול סטריט ננעל בסוף השבוע בעליות למרות דוח תעסוקה מאכזב

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (א') בעליות שערים. ביום חמישי האחרון ננעל המסחר בבורסה המקומית במגמה חיובית, וביום שישי נסגר שבוע המסחר בניו-יורק בעליות למרות נתוני מאקרו מאכזבים, ולמעשה היה זה שבוע המסחר הראשון של השנה החזק ביותר מאז שנת 2006. 

 

דוח התעסוקה שפורסם בארה"ב בסוף השבוע הצביע על תוספת של 148 אלף מקומות עבודה חדשים בחודש דצמבר, נתון נמוך משמעותית מהתחזיות המוקדמות. יחד עם זאת, שיעור האבטלה נותר ברמה של 4.1%. השכר השעתי עלה ב-0.3%, בהתאם לתחזיות המוקדמות.

הגירעון המסחרי של ארה"ב הסתכם בחודש דצמבר ב-3.2% ,שהם 50.5 מיליארד דולר - נתון גבוה מהתחזיות המוקדמות והגבוה ביותר שנרשם מאז שנת 2012.

ביום חמישי עשה האוזר צעד נוסף להרחקת מניות הביטקוין מהבורסה: רשות ני"ע פרסמה הצעה לתיקון זמני, לפיה מניות של חברות שעיקר פעילותן בתחום המטבעות הדיגיטליים - לא יוכלו להיסחר בבורסה בת"א. מניות כמו פנטזי נטוורק , משאבי טבע  ואפולו פאוור  הגיבו בהתאם.

לאחר מו"מ אינטנסיבי שלווה בתקשורת ושנמשך מספר שבועות, הגיעו ביום חמישי ההסתדרות, ועד עובדי מטה טבע  בפתח-תקווה והנהלת החברה להסכם פרישה לעובדי המטה, אשר טומן בחובו אפשרות פרישה מכובדת בתנאים מיטיבים לעובדים [לקריאה נוספת]. באותו יום העלה סיטי בנק את ההמלצה לטבע ל"קנייה" עם מחיר יעד של 24 דולר.

מניות קבוצת החברה לישראל נהנו ממומנטום חיובי לאחר שקנון פרעה בשבוע שעבר חוב לחברה לישראל. סביב החוב של החברות בקבוצה התעורר ויכוח בשנה החולפת באם ניתן יהיה לפרוע אותו או לפחות לפרוע אותו בזמן וזאת לאור ההשקעות הכושלות של הקבוצה בשנים האחרונות. בסיכומו של דבר הנפקות מוצלחות של או.פי.סי ומכירת נכסים איפשרה את פירעון החוב מה ששיחרר לחץ גדול מהחברה. המניות בקבוצה: חברה לישראל , קנון  ואו פי סי אנרגיה .

מניות הבנקים מזרחי טפחות , פועלים  ולאומי  ריכזו עניין. לאומי השלים בשבוע שעבר את מכירת לאומי רומניה, כחלק מריכוז הפעילות הבינלאומית של הבנק במספר מוקדים מרכזיים. יש להתחשב גם בתהליך ההתייעלות שעובר על הבנק בדרך של סגירת סניפים והטיית משאבים לפעילות הדיגיטל.

דלק רכב , המחזיקה בפעילות יבוא, הפצה ומכירה של כלי רכב מתוצרת מאזדה, פורד ו-BMW, הודיעה בשבוע שעבר על מו"מ לעסקה עם שרשור חברות לוקסמבורגיות המחזיקות בשליטה בקבוצת ורידיס.