המסחר בת"א ננעל בעליות; שיכון ובינוי עלתה בכ-6%

שופט המחוזי איתן אורנשטיין אישר את הנפקת אינטרנט זהב • ביה"ד האזורי לעבודה האריך את הצו המונע פיטורים במפעל טבע באשדוד • נעילה חיובית אמש בניו-יורק

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ה') בעליות שערים על רקע הנעילה האדומה אתמול והנעילה החיובית אמש בוול סטריט. 

 

מניות קבוצת יורוקום צנחו אתמול לאחר ימים שלא ניבאו טובות לקבוצה: מוקדם יותר השבוע הגישו שלושת הבנקים הנושים ביורוקום: דיסקונט , פועלים  והבינלאומי , בקשה בהולה לבית המשפט המחוזי בת"א לעיכוב "קצר" להגדרתם של הנפקת אינטרנט זהב  על מנת לוודא אין מגבלה משפטית להשתתפותם בהנפקה. נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א, איתן אורנשטיין, הסכים לתת צו זמני, ולעכב את ההנפקה שהייתה אמורה להיערך כבר. 

העצירה הזו אמנם הייתה ליומיים בלבד, אך בדיעבד היו אלה יומיים קריטיים: אתמול בית המשפט אמנם אישר לבנקים להשתתף בהנפקה, אך במקביל לכך נפלה מניית אינטרנט זהב, כך שמתווה ההנפקה הנוכחי כבר אינו רלוונטי למצב המניה.

משרד התקשורת הודיע לבזק   כי החל מחודש אוגוסט הקרוב היא נדרשת לספק שירות טלפוניה במתכונת סיטונאית, וכי ההסדר לפיו החברה מכרה את שירות הטלפוניה שלה בשיטה של מכירה חוזרת לא יוארך. המשמעות היא פגיעה חמורה שעשויה להגיע לעשרות מיליוני שקלים ואף למעלה מכך - בהתאם לרמת הביקושים לשירות.

בבזק העריכו כי מחירי הטלפוניה הסיטונאית במידה וייושמו עשויים להביא לפגיעה של מאות מיליוני שקלים בשנה. הטלפוניה היא מקור רווח בלתי נדלה לבזק והיא מייצרת תזרים של 2 מיליארד שקל בשנה כמעט ללא עלויות. עכשיו הכל תלוי ביכולת של פרטנר  וסלקום  לדחוף את הטלפוניה בחזרה לקדמת ההצעות שלהן.

ביה"ד האזורי לעבודה בבאר-שבע האריך את הצו המונע פיטורים במפעל טבע באשדוד.  טבע  הודיעה לפני כחודשיים על כוונתה לסגור את מפעל טבע באשדוד לאחר שהועמד למכירה, אך לא נמצא לו רוכש. המפעל אינו רווחי, וטבע תכננה לפטר מחצית מעובדיו באופן מיידי, ואת המחצית השנייה - עם סגירת המפעל ב-2019. זאת כחלק מתוכנית ההתייעלות הנרחבת של חברת התרופות, בשל החוב העצום שבמאזנה (מעל 30 מיליארד דולר) [לקריאה נוספת]. 

בית המשפט העליון דחה את הערעור של אימפופיקס, שדרשה להרחיב את היקף העיקול הזמני נגד קופיקס  מ-1.7 מיליון שקל ל-6 מיליון שקל [לידיעה המלאה].