סגירה אדומה בת"א; טבע ירדה, נקסטקום זינקה

נקסטום זינקה לאחר חתימת על הסכם מסגרת עם משרד הביטחון

הבורסה בת"א/ צילום: בז רתנר, רויטרס
הבורסה בת"א/ צילום: בז רתנר, רויטרס

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ד') בירידות, זאת על רקע הסגירה הירוקה אתמול והנעילה הירוקה בבורסות וול סטריט. המסחר בבורסות אסיה ננעל בירידות, אירופה במגמה דומה.

 

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל הודיעה בתחילת השבוע על הותרת את הריבית ללא שינוי, ברמה של 0.1%. על-פי התחזית המעודכנת של חטיבת המחקר בבנק לרבעון השני של 2018 (המתפרסמת היום לצד הודעת הריבית), צפויה הריבית לעלות ל-0.25% עד סוף השנה. ההחלטה על העלאת הריבית עשויה להתקבל באחד מ-3 המועדים הקבועים לכינוס הוועדה המוניטרית שנותרו עד סוף השנה: ב-29 באוגוסט, ב-8 לאוקטובר או ב-26 לנובמבר, כשההערכה היא שהבנק יעדיף להמתין למועד האחרון, כלומר לנובמבר.

שר האוצר משה כחלון פנה ליו"ר וועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני, בבקשה לקבל את אישור הוועדה למכירת יתרת מניות המדינה בבנק לאומי . המדינה מחזיקה עדיין 5.83% ממניות בנק לאומי ומעוניינת למכור אותן בשנה הקרובה במכירה אחת או יותר. כחלון מבהיר כי המכירה לא תשנה את מבנה השליטה של הבנק [להרחבה].

מניית נקסטקום  עלתה לאחר הדיווח על חתימת הסכם מסגרת עם משרד הביטחון לשיפוץ ותחזוקה של בסיסי צה"ל.

בעלי השליטה בקרדן אן.וי.  דיווחו על מכירה כוללת של כ-4.3% ממניות קרדן אן.וי תמורת כ-3 מיליון שקל. בידי השלושה נותרו עדיין 33.2% ממניות החברה בשווי של כ-20 מיליון שקל. בדיקת נתוני המכירות בחודש האחרון מגלה כי רכטר, שהחל את התהליך, כבר מכר 1.94% ממניות קרדן אן.וי ב-1.4 מיליון שקל. שנור מצדו החל במכירה לאחריו, אבל הספיק למכור כמות גדולה יותר של 2.08% ממניות החברה ב-1.4 מיליון שקל, ואילו גרינפלד החל בכך רק בשבוע האחרון עם מכירה של 0.3% מהחברה תמורת 184 אלף שקל. בהשפעת מכירות אלו, איבדה קרדן אן.וי כ-22% מערכה בחודש האחרון והיא נסחרת לפי שווי של כ-60 מיליון שקל [לידיעה המלאה].

החברה לישראל  עדכנה ביום ב' על מו"מ שהיא מנהלת עם גוף פיננסי בינלאומי להתקשרות בהסכם לקנות ממנו אופציות רכישה של עד 3.7% ממניות החברה הבת בזן . בחברה לישראל ציינו, כי במקרה שבו המו"מ יבשיל לכדי הסכם, תקופת המימוש הצפויה של האופציות תחל תוך כשנה וחצי מהיום, ותימשך על פני תקופה של כשנה וחצי נוספות, בכמה מועדי מימוש [להרחבה].

ל"גלובס" נודע כי במסגרת "מבצע לסוכנים", אורחים של קבוצת כלל ביטוח יטוסו לגמר המונדיאל. כלל ביטוח תטיס 60 סוכנים שהטיבו לעמוד ביעדים שהציבה החברה במכירות בגמל, בהשתלמות ובחיסכון פיננסי, כמו גם במכירות של מוצרי ביטוח, בעלות כוללת של כ-1.1 מיליון שקל [לקריאה נוספת].

כזכור, בסוף השנה שעברה קיבלה חברת התרופות מיילן אישור לשווק את הגרסה הגנרית שפיתחה לתרופה המקורית של טבע , קופקסון. בחודשים שחלפו מאז, מיילן לא הצליחה לנגוס בנתח משמעותי משוק הקופקסון לטרשת נפוצה, וכעת היא משנה אסטרטגיה, ומפחיתה בחדות את מחיר התרופה. לפי סקירה שערך ד"ר רוני גל, אנליסט ב-Berstein, מיילן חתכה את המחיר הקטלוגי לקופקסון הגנרי שלה ב-62% - מ-5,000 דולר בחודש ל-1,900 דולר. הקופקסון המקורי של טבע נמכר ב-5,800 דולר [לידיעה המלאה].

לאחר מספר חודשים בהם בחנו בדיסקונט  את רכישת דקסיה ישראל , המתמחה באשראי לרשויות המקומיות, הבנק שלח ביום א' מכתב רשמי בנושא ליו"ר דקסיה ישראל לבנה שיפמן. "דירקטוריון דיסקונט פונה בוחן את האפשרות למיזוג בין דקסיה למרכנתיל, והסמיך את הנהלת דיסקונט לפנות אליכם בבקשה להיכלל בכל תהליך שיתבצע בעניין", כותבת מנכ"לית דיסקונט לילך אשר-טופילסקי. עוד היא כותבת: "אנו סבורים כי מאפייני הפעילות של קבוצת דיסקונט, גודלה ויכולותיה, מאפשרים שילוב מיטבי בין פעילותו הייחודית של דקסיה לדיסקונט".

חברת פז  פרסמה הבוקר מצגת בה התייחסה לתקן הימי החדש לדלקים לספנות שיפחית את רמת הגופרית המותרת בדלקים, עם צפי לשיפור המרווח שלה בעקבות כך.

פורסייט  דיווחה על מכירה נוספת של אבטיפוס למערכות שהיא מפתחת.