הרבעון השלישי בבתי ההשקעות: רווח שמן לאי.בי.אי; אופציות לעובדי מור; רווח סמלי בהלמן אלדובי

מור, שממשיך לבסס את מעמדו בענף, יחלק דיבידנד של 10 מיליון שקל, במקביל להקצאת אופציות ל-54 מעובדיו • עיקר התרומה לרווח של הלמן אלדבי, שמציג השנה תשואות טובות, מגיעה מתחום הגמל וההשתלמות שלו • תוצאות אי.בי.אי משקפות גידול ניכר ברווח, הודות למיזוג הגמל עם זה של הלמן אלדובי

יוסי לוי, מייסד ומנכ"ל מור בית השקעות / צילום: שלומי יוסף
יוסי לוי, מייסד ומנכ"ל מור בית השקעות / צילום: שלומי יוסף

בית ההשקעות מור ממשיך לבסס את מעמדו בענף, אף שברבעון השלישי השנה הכנסותיו מפעילות הליבה - ניהול קרנות נאמנות - גדלו בשיעור מתון בלבד.

בתי ההשקעות מסכמים רבעון
 בתי ההשקעות מסכמים רבעון

בית ההשקעות, שהפך אשתקד לציבורי, מציג ברבעון רווח נקי של כ-10 מיליון שקל, עלייה של כ-3.2% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. מתחילת השנה צבר מור, בניהול יוסי לוי, רווח נקי של כ-30.5 מיליון שקל - עלייה של כ-135% ביחס לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. מור הוא בית השקעות צומח, שמציג גידול בהכנסותיו הכוללות, הן ברבעון והן מתחילת השנה. בשנה זו הוא גם נכנס לתחום הגמל וההשתלמות.

בהתאם למדיניות הדיבידנד שלו, הודיע בית ההשקעות מור  על חלוקה של 10 מיליון שקל, במקביל להקצאת אופציות ל-3.7% ממניותיו ל-54 איש, כל העובדים להוציא אלה שם בעלי שליטה וקרוביהם. האופציות הן במחיר מימוש של 5.47 שקל למניה, הנמצא בתוך הכסף (המניה נסחרת היום במחיר 5.72 שקל). לדברי המנכ"ל יוסי לוי, "הקצאת האופציות תבוצע באופן חוצה ארגון לכל העובדים, בכל רמות התפקידים, ואנחנו בטוחים שהצעד יסייע בשימור ההון האנושי האיכותי בחברה לאורך זמן". 

בית ההשקעות, המנהל כיום נכסים בהיקף כולל של כ-21.1 מיליארד שקל, צופה כי יסיים את 2018 עם רווח נקי של כ-37-40 מיליון שקל, על הכנסות של כ-167-171 מיליון שקל, ועם שיעור הוצאות של כ-64% מההכנסות.

אי.בי.אי: רווח ענק ממכירת הגמל

בית ההשקעות הוותיק אי.בי.אי דיווח אף הוא על תוצאותיו ברבעון השלישי, המשקפות גידול ניכר ברווח הודות לרווח חד פעמי ממיזוג הגמל של בית ההשקעות לזה של הלמן אלדובי. זאת, לצד תרומה חיובית מההצלחה בקרנות הנאמנות. כך, בשורה התחתונה הציג בית ההשקעות רווח של 40.6 מיליון שקל ברבעון השלישי, זינוק של 105% ביחס לרבעון המקביל, כאשר מתחילת השנה הרווח גדל בשיעור מתון יותר, של 38%, ל-52.6 מיליון שקל.

בשורה העליונה, הכנסות בית ההשקעות אי.בי.אי  בשלושת הרבעונים הראשונים השנה צמחו לכ-308 מיליון שקל, לעומת כ-228 מיליון שקל בתקופה המקבילה. בבית ההשקעות הסבירו כי "מרבית תחומי הפעילות רשמו גידול בהכנסות למול הרבעון המקביל, למעט ירידה רבעונית ברווח מהשקעות לזמן קצר וארוך. ברבעון השלישי נרשם רווח חד פעמי בסך 30.6 מיליון שקל, כתוצאה ממכירת חברת הבת אי.בי.אי גמל תמורת הקצאת מניות בהלמן אלדובי בית השקעות".

לאי.בי.אי נשקפה עוד השפעה חד-פעמית ניכרת בדוחות התקופתיים ל-2018, כשבמהלך המחצית הראשונה רשם בית ההשקעות הוצאה חריגה עקב הפרשה בסך 26.3 מיליון שקל. זאת, בגין הפסדים מפעילות מסחר של לקוחות חבר הבורסה של בית ההשקעות, שהשקיעו בנגזרים של מדד הפחד בוול סטריט.

הלמן אלדובי: צמיחה במחיר הפסדים

בית ההשקעות הלמן אלדובי, שמוביל אסטרטגיית צמיחה בהיקף הנכסים המנוהל - גם במחיר נמוך, דיווח כי רשם ברבעון השלישי השנה רווח סמלי של 166 אלף שקל, המהווה ירידה מרווח לא גבוה לכשעצמו של 714 אלף שקל שרשם ברבעון השלישי אשתקד.

מתחילת השנה עדיין מדובר בגוף מפסיד. לאחר שבתקופה המקבילה ב-2017 רשם בית ההשקעות הפסד של קצת יותר מ-7 מיליון שקל, הרי שבשלושת הרבעונים הראשונים השנה הוא הקטין את הפסדיו בכמחצית, לכ-3.5 מיליון שקל.

על רקע האסטרטגיה של הלמן אלדובי , בשורה העליונה הוא מציג צמיחה בהכנסות, הן ברבעון והן מתחילת השנה, כשגם ההוצאות שלו צומחות. עיקר התרומה לרווח של בית ההשקעות, שמציג השנה תשואות טובות, מגיעה מתחום הגמל וההשתלמות, כשהפנסיה והתחומים האחרים הציגו מתחילת השנה הפסד, שניכר גם בשורה התחתונה.

נכון לסוף ספטמבר מנהל בית ההשקעות נכסים בהיקף כולל של כ-20.4 מיליארד שקל, רובם בתחום החיסכון לטווח ארוך, שבו הוא שותף עם בית ההשקעות אי.בי.אי. כמו כן, הלמן אלדובי מנהל את כספי קופת גמל של עובדי חברת חשמל. אגב, בית ההשקעות מגלה כי כיום מנוהלים בקרן ה-P2P שלו נכסים שכבר מסתכמים בשווי של כ-65 מיליון דולר (כ-240 מיליון שקל).

לדברי מנכ"ל הלמן אלדובי, רמי דרור, "בית ההשקעות עובר מהפכה בכל התחומים: ביצועים, היקף עמיתים ומיתוג. אנו מעריכים כי את פירות ההצלחה וביצועי ההשקעות נתרגם לביצועים עסקיים כבר ברבעונים הקרובים".