נעילה חיובית בבורסה בת"א: חלל תקשורת זינקה ב-30%

בזק פרסמה אזהרת רווח, צופה ירידה של 15% ברווח הנקי ב-2018 • אלקטריאון סיימה יום של עליות בירידה חדה, לאחר הדיווח על שת"פ עם עיריית ת"א להפעלת כביש חשמלי בעיר • מחזור המסחר הסתכם ב-460 מיליון שקל בלבד

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:25

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בטריטוריה הירוקה, וזאת בהמשך לעליות שנרשמו בסוף השבוע האחרון בוול סטריט. היום צפויות להימשך שיחות הסחר בין ארה"ב לסין. 

מדד ת"א 35 עלה 0.3%, מדד ת"א 90 טיפס 0.5% ומדד הבנקים עלה 0.14%. 

מניית רציו פטרול יהש  זינקה ב-15%, מניית ביטפארמס  זינקה בכ-20%, ומניית אלקטריאון  סיימה יום של עליות בנפילה של 5.5%.

חלל תקשורת  זינקה ב-30% לאחר שמיקדה את מועד חזוי לשיגור לווייתן עמוס 17.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-461 מיליון שקל בלבד.

16:00

מניית חלל תקשורת  מזנקת ב-29%. מוקדם יותר הודיעה החברה כי מועד חלון שיגור לוויין עמוס 17 במהלך הרבעון השני של 2019, צומצם לחלון זמנים של חודש שבין ה-20 במאי ל-19 ביוני 2019. החברה פועלת בתיאום עם חברת השיגור לקבוע מועד שיגור הלוויין לתקופה שבין ה-27 במאי 2019 ל-2 ביוני של אותה שנה.

בבנק דיסקונט ציינו בהתייחסות למצב השוק כי "אי הוודאות בכלכלות ובשווקים הפיננסים גבוהה מאוד. הכיוון אליו תתכנס מתיחות הסחר בין ארה"ב לסין, הצעד הבא של הבנקים המרכזיים, התהליכים הפוליטיים באירופה וכמובן ההאטה הצפויה בכלכלות העולם, מגבירים את אי הוודאות לגבי הכיוון של השווקים והכלכלה הגלובלית. אם נוסיף לכך את המגמה החזקה בשוקי המניות בעולם בשבועות האחרונים, נקבל מתכון מורכב לגבי אי הוודאות בשוקי ההון".

בהתאם למצב, לפי דיסקונט "השווקים כבר אינם זולים מאוד כפי שהיו בסוף דצמבר וההחלטה על אופן ההשקעה מכאן והלאה עשויה להיות מורכבת יותר".

בבחינת מצב השוק האמריקאי, בדיסקונט סבורים כי "שילוב בין סקטור הבריאות וסקטור התעשייה צפוי להניב (יחד) תשואת יתר גבוהה יותר מאשר החזקה ישירה במדד ה-S&P 500 בסבירות גבוהה יחסית".

לפי הנתונים שמציג הבנק, "תשואת האחזקה (כולל דיבידנד) הגבוהה ביותר בתקופות של יציבות בריבית הפד (לפני הפחתתה) נרשמה בסקטורים הדפנסיביים כמו Health Care (בריאות) ו- Utilities (תשתיות)".

בין מניות מדד ת"א 35, בצד החיובי מניית לייבפרסון  קופצת אחרי פרסום דוחותיה הכספיים ל-2018 ותחזיות לשנה הנוכחית בשבוע שעבר, בבית ההשקעות אופנהיימר העלו את מחיר היעד למניה תוך הותרת המלצת "תשואת יתר" והעריכו כי עלייה בהשקעות שתבצע החברה בפלטפורמת מובייל תעיק על הרווחיות והתזרים שלה, ומנגד תאיץ את קצב הצמיחה בחברה ותעלה את תמחורה.

15:15

המסחר בתל אביב מתנהל בעליות קלות ובמחזור נמוך של 360 מיליון שקל בלבד. מדד ת"א 35 עולה 0.15%, ת"א 90 מטפס 0.46% ומדד הבנקים נסחר ללא שינוי. 

11:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות במחזור דליל במיוחד של 100 מיליון שקל בלבד. בזק  פרסמה אזהרת רווח וצופה ירידה של 15% ברווח הנקי ב-2018. מניית אינטרנט זהב  מזנקת 14%.

הבורסה הודיעה בסוף השבוע החולף, כי ועדת המדדים באחוזת בית מבקשת להמתין עם צירופן של מניות הקנאביס הרודיום  ו-וויטסמוק  לפחות עד השלמת מיזוג פעילות הקנאביס שכל אחת מהן מבקשת לבצע.

מנייתה של חברת אלקטריאון  עולה לאחר הדיווח על שיתוף פעולה עם עיריית ת"א בנוגע להפעלת כביש חשמלי באורך של קילומטר באוטובוס דן בעיר.

09:45

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב נפתח בטריטוריה הירוקה, בהמשך לעליות שנרשמו בסוף השבוע האחרון בוול סטריט. מדד ת"א 35 עולה 0.3%, ת"א 90 מטפס ב-0.2% ומדד הבנקים עולה 0.1%.

בזק פרסמה אזהרת רווח וצופה ירידה של 15% ברווח הנקי ב-2018.

אקסלנז  הודיעה על קבלת אישור מרשות המזון והתרופות בסין (CFDA) לשיווק ומכירה של מערכת המעבדה שלה BreathID Hp Lab לאיתור חיידק ה-H.pylori.

לפי מחלקת המחקר של בית ההשקעות אינפיניטי: "סימני ההאטה הגלובאליים מתרחבים עם נפילה במכירות הקמעונאיות בארה"ב וצפי לנתוני צמיחה נמוכים ברבעון הרביעי של 2018. עד עתה, התחושה אצל המשקיעים היא ששיחות הסחר בין ארה"ב לסין ממשיכות בכיוון חיובי ולקראת השגת הסכם, וזאת לאור הגמישות שהפגין הנשיא טראמפ והארכת טווח היעד להגעה להסכם ל-1 במרץ. התוצאה היא ראלי ינואר-פברואר בשווקים, עם רצף העליות הארוך ביותר בחצי השנה האחרונה במדדים המובילים". באינפיניטי מוסיפים כי, "ההתקדמות בשיחות הסחר, לצד סימני ההאטה בארה"ב ובאירופה תייצר אצל הבנקים המרכזיים בעולם תמריצים למדיניות מרחיבה ומקלה".

עוד כותבים כי "האינפלציה חזרה לתחום היעד, אך היא עודנה נמוכה ועל כן אנו לא רואים צפי לעליית ריבית נוספת לפני אמצע-סוף השנה. בנוסף, מדד מחירי הדיור סיים את שנת 2018 בירידה של 1.4%, מה שמהווה הישג למדיניות של האוצר כחלון. לצד הנתונים החיוביים של האינפלציה והירידה במחירי הדיור הגירעון התקציבי התרחב לשיעור מדאיג של 3.3%, כרגע נראה שהממשלה הבאה תהיה חייבת להידרש לכך באמצעות קיצוץ תקציבי משמעותי או הטלת מיסים חדשים".

6:50

המסחר בבורסת ת"א ייפתח הבוקר על רקע העליות שנרשמו בסוף השבוע האחרון בוול סטריט, שם המדדים המובילים עלו בעד 0.9% ברקע לאופטימיות סביב שיחות הסחר בין ארה"ב לסין. מדד דאו ג'ונס הוסיף לערכו כ-0.7%, וסגר שבוע תשיעי רצוף של עליות, הנאסד"ק עלה 0.9%, ומדד S&P 500 עלה 0.7%. המסחר באירופה ננעל בעליות וגם המסחר באסיה, למעט ניקיי היפני, ננעל במגמה חיובית.

ביום המסחר האחרון בבורסה בתל אביב, מדד ת"א-35 ות"א-125 איבדו כ-0.54%, ת"א-90 ירד ב-0.43% ות"א-ביטוח פלוס ירד ב-1%. מחזור המסחר במניות הסתכם ב-1.8 מיליארד שקל ובאג"ח הוא עמד על 4.6 מיליארד שקל.

מחזיקי איגרות החוב של חברת אפריקה ישראל  דחו בסופ"ש את הצעת הסדר החוב המשופר של מוטי בן משה ובחרו למכור את מניות השליטה בחברה הבת אפריקה נכסים  לידי קבוצת המשקיעים בראשות החברות ביג ומגה אור.

חברת נתנאל גרופ  חתמה על הסכם התקשרות להשכרת נכס בבעלותה ברחוב קויפמן בתל אביב לרשת מלונות בראון. ההסכם שנחתם עם רשת מלונות בראון לגבי הנכס הידוע כ"בית גאון", נחתם לתקופה של 10 שנים עם שלוש אופציות להארכה בנות 5 שנים כל אחת.

שבוע שעבר היה סוער בשוק ההון המקומי, עם רצף חריג של דיווחים אודות חקירות וחשדות כנגד בכירים במספר חברות ציבוריות. את עיקר הכותרות ייצרה חקירה רוחבית שמנהלת רשות ני"ע בקשר לפרשה של מסחר על בסיס מידע הפנים. הציר המרכזי בפרשה זו הוא הפיננסייר מנחם ויינברג, אשר מוכר לוותיקי השוק כאחד מבעלי חברת ההשקעות דנבאר, אותה מכרו הוא ושותפיו לקבלן יעקב אנגל לפני כ-20 שנה. בסך הכול, תוך ימים ספורים התפרסמו פרשיות וחשדות הנוגעות ללא פחות מ-7 חברות בורסאיות, או לחילופין לנושאי משרה, בעלי שליטה ועניין הקשורים בהן, ולא מן הנמנע כי אלה יתרחבו בהמשך לחברות ולפעילים נוספים בשוק. בין החברות שנחקרו: חברת הנדל"ן סאמיט , חברות הביומד כלל ביוטכנולוגיה , אליום מדיקל  וקדימהסטם , וחברת ביצוע הפרויקטים נקסטקום . בנוסף נחקר בעל השליטה בחברת פי.אל.טי .

חברת שפיר הנדסה  דיווחה על חקירה שנפתחה על-ידי הנציבות האירופית "בקשר עם פעולות הונאה לכאורה", במסגרת ביצוע פרויקט של חברה בת שלה ברומניה (שפיר מבנים רומניה). לפי שפיר, מדובר בחקירה הקשורה להפרת חוזה לביצוע הפרויקט "עקב הסבה לכאורה של ביצוע העבודות נשוא הפרויקט לשפיר מבנים רומנים בניגוד להוראות החוזה".