הבורסה ננעלה בירידות: ת"א 35 איבד 1%, טבע צנחה ב-4%

שיכון ובינוי עולה זה היום השלישי ברציפות ברקע לחשיפת "גלובס" כי סיידוף ולפידות בוחנים מחיקתה מהמסחר • המחיקות ב-yes העבירו את בזק להפסד שנתי של 1.07 מיליארד שקל; החברה תפסיק לחלק דיבידנדים בשנתיים הקרובות • בנק ישראל הורה למזרחי טפחות להקים ועדת בדיקה בלתי תלויה לבחינת ההסדר עם הרשויות בארה"ב

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בירידות, כאשר ת"א 35 איבד 1% (ובסיכום שבועי ירד ב-1.5%), ת"א 90 סיים את המסחר בירידה של 0.1% ומדד הבנקים ירד 0.45%.

מזרחי טפחות  ננעלה ללא שינוי לאחר הדוחות, טבע  צנחה ב-4%, בזק איבדה גובה לאחר הפסד של יותר מ-1 מיליארד שקל בשנה שעברה, שיכון ובינוי  עלתה ב-3.5% בהמשך לחשיפת "גלובס" כי בעל השליטה והמנכ"ל המיועד בוחנים מחיקה מהמסחר של המניה.

פתאל החזקות  איבדה 2.8%, פז נפט  ירדה כ-2% בהמשך לדוחות לא טובים שפורסמו אתמול, אמות  ירדה 0.9%.

מחזור המסחר כולל הפקיעה החודשית הסתכם ב-1.71 מיליארד שקל.

16:45

ארקו החזקות  החזקות מזנקת 5% לאחר הדוחות, כאשר החברה סיימה את 2018 עם עלייה בהכנסות לשיא של 3.6 מיליארד שקל, על רווח של 83 מיליון שקל בשנה. החברה הודיעה על תכנית רכישה עצמית של מניות בהיקף של עד 15 מיליון שקל.

16:00

המסחר בתל אביב מתנהל במגמה מעורבת, כאשר ת"א 90 עולה 0.2% ומנגד ת"א 35 יורד ב-0.8%, בהובלת לאומי, הפועלים וטבע שיורדת 3.9%.

בוול סטריט המסחר נפתח בעליות על רקע דיווחים על חידוש שיחות הסחר בין סין לארה"ב.

מחזור המסחר כולל הפקיעה החודשית מסתכם בשעה זו ב-1.3 מיליארד שקל.

15:00

הבורסה בתל אביב נסחרת בירידות, כאשר מדד ת"א 35 מאבד 0.9%, בהובלת בזק שצונחת 4% אחרי הדוחות. גם מניית קסטרו  צונחת ביותר מ-7% לאחר פרסום הדוחות הכספיים.

מניית טבע  יורדת 1.5%, פריגו מאבדת 1.3%, טאואר יורדת 2.7% בצל לחץ שנרשם בסקטור השבבים מעבר לים.

בטר קנאביס קיבלה אישור זמני לגדל קנאביס לפי האסדרה החדשה החברה הודיעה כי תוכל לשווק קנאביס רפואי למשך חצי השנה הבאה לפחות. נזכיר כי בטר עומדת להתמזג לתוך השלד וויטסמוק .

פתאל החזקות יורדת 2.8% לאחר שבעל השליטה דוד פתאל וגרושתו הפיצו מניות הקבוצה על מנת להעלאות את החזקות הציבור ולהישאר במדדים.

מחזור המסחר בשוק המניות, כולל הפקיעה החודשית, מסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

12:15

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל במגמה מעורבת ברקע להמשך עונת הדוחות השנתיים של החברות הציבוריות. מחזור המסחר, כולל הפקיעה החודשית, מסתכם בשעה זו ב-950 מיליון שקל.

מניית שיכון ובינוי  ממשיכה לטפס בחדות זה היום השלישי ברציפות, ועל רקע חשיפת "גלובס" כי בעל השליטה נתי סיידוף והמנכ"ל המיועד איל לפידות, בוחנית את מחיקתה של החברה מהמסחר.

מניית פתאל החזקות  מאבדת גובה, ברקע להפצת מניות בהיקף של 280 מיליון שקל מצד בעלי השליטה דוד פתאל וגרושתו, בדיסקאונט של יותר מ-3% על מחיר הנעילה אתמול.

מניית חלל תקשורת  עולה על רקע פרסום הדוחות כאשר סיימה את 2018 ברווח נקי של 14.9 מיליון דולר, וזאת בהשוואה להפסד של 13.6 מיליון דולר שרשמה ב-2017. למעבר לרווח נקי תרמו ירידה בהוצאות הפעלת הלוויינים ובהוצאות המימון, לצד פיצוי של 10 מיליון דולר שקיבלה החברה מהתעשייה האווירית בגין האיחור במסירתו של הלוויין עמוס 6. 

11:45

המסחר בבורסה בתל אביב עבר למגמה מעורבת, והירידות התמתנו מעט: מדד ת"א-35  מאבד כ-0.7%, מדד ת"א-90  עולה כ-0.2% ומדד ת"א-125  מאבד כ-0.46%. מדד הבנקים  יורד 0.35%. 

מניות בזק  ובי קומיונקיישנס  ממשיכות לרדת בחדות, ומאבדות 3.8% ו-3.5% בהתאמה.  

09:50

המסחר בבורסת תל אביב החל הבוקר במגמה שלילית. מדד ת"א-35  יורד כ-0.8%, מדד ת"א-90  יורד כ-0.3% ומדד ת"א-125  מאבד כ-0.7%. מדד הבנקים  יורד 0.5%. 

מניית בזק יורדת כ-1.5% עם פתיחת המסחר, לאחר פרסום הדוחות ההפסדיים. מניית בי קומיונקיישנס  צוללת יותר מ-4%. 

מניית מזרחי טפחות  יורדת גם היא כ-1.25%, למרות פרסום דוחות טובים לשנת 2018.

מניית שיכון ובינוי  יורדת כ-2%, בתגובה לשני אירועים מהימים האחרונים: לאחר חשיפת "גלובס" אודות המגעים למינויו של אייל לפידות מהפניקס לתפקיד מנכ"ל החברה במקום משה לחמני, גילו הדוחות לשנת 2018 תשלומי שכר עצומים לבכירי החברה בחו"ל בגין שנים קודמות. עוד נודע כי אייל לפידות, מנכ"ל קבוצת הביטוח הפניקס, ונתי סיידוף, בעל השליטה בקבוצת שיכון ובינוי, עשויים לפעול למחיקת מניות חברת התשתיות והנדל"ן מהבורסה.

9:20

קבוצת בזק  פרסמה הבוקר את דוחותיה לרבעון הרביעי של 2018 ולשנה כולה. לפי הדוחות, המחיקות ב-yes העבירו את בזק להפסד שנתי של 1.07 מיליארד שקל. התוצאות לשנת 2018 הושפעו בעיקר מהוצאות חד-פעמיות בסך כולל של כ-2.31 מיליארד שקל, אשר שחקו את מדדי הרווחיות ואת שורת הרווח הנקי. נציין כי במקביל לפרסום, בזק הודיעה הבוקר כי עקב הפסדי yes, היא מפסיקה לחלק דיבידנדים בשנתיים הקרובות.

בנק מזרחי טפחות פרסם הבוקר גם הוא את תוצאותיו לרבעון הרביעי ולשנת 2018 כולה. מדוחות הבנק, בניהולו של אלדד פרשר, עולה כי  הרווח הנקי בשנת 2018 הסתכם ב-1.206 מיליארד שקל, המשקף תשואה שנתית על ההון של 8.5%. רווח זה כולל הפרשות בגין חקירת משרד המשפטים בארה"ב. בד-בבד עם הדוחות, יצאה הודעה לבורסה כי המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, הורתה לבנק מזרחי טפחות להקים ועדת בדיקה בלתי תלויה לבחינת ההסדר אליו הגיע הבנק עם הרשויות בארה"ב, במסגרתו הוא נאלץ לשלם קנס של 195 מיליון דולר.

06:30

המסחר בבורסת תל-אביב ייפתח היום (ה') על רקע העליות בסיום המסחר אתמול, מלבד מדד הבנקים שאיבד 1.2%. מדד ת"א 35 ננעל ללא שינוי, ת"א 90 טיפס ב-0.8%.

היום יפורסמו דוחות בנק מזרחי טפחות, בזק, ביקום, אינטרנט זהב וביוליין.

מגמה מעורבת בבורסות אסיה בשעה זו, הניקיי היפני ומדד שנחאי יורדים עד 1.5%, מדד הונג קונג יציב.

אמש (ד') פורסם ב"גלובס" כי דוד פתאל, בעל השליטה בפתאל החזקות, מכר יחד עם גרושתו, הדסה פתאל, מניות של החברה בכ-280 מיליון שקל (בחלקים שווים). מניות החברה נמכרו בעסקאות מחוץ לבורסה.

המכירה בוצעה במחיר של 400 שקל למניה, ומדובר על דיסקאונט של 3.1% על מחיר הנעילה היום בבורסה בתל-אביב. הפצת המניות, שנעשתה על-ידי לידר וברק קפיטל, באה על-מנת להשאיר את פתאל במדדים.

אייל לפידות, מנכ"ל קבוצת הביטוח הפניקס, ונתי סיידוף, בעל השליטה בקבוצת שיכון ובינוי, עשויים לפעול למחיקת מניות חברת התשתיות והנדל"ן מהבורסה - כך מעריכים גורמים בסביבת הקבוצה שנקלעה אתמול לסערה עם היוודע כוונתו של סיידוף להביא אליה את לפידות. על-פי אותם גורמים, הרעיון כבר עלה בשיחות מקדמיות, למרות שטרם עבר לפסים אופרטיביים.

פערי ארביטראז' שליליים לטבע (1.5%), טאואר (1%), פער ארביטראז' חיובי לגזית גלוב (0.5%) ולאורמת (0.8%).