הבורסה ננעלה בעליות: ת"א 35 טיפס 0.75%, יו ניבו זינקה 22%

מניית תמר פטרוליום איבדה 5.22% בצל ההסכם של חברת חשמל לרכישת גז מ"לוויתן" • לאומי שוקי הון: "מדובר בידיעה שלילית לשותפי 'תמר'; העדפה ברורה של דלק קידוחים ונובל להחזקות שלהן במאגר 'לוויתן'" • מניית ארקו החזקות עלתה ב-6.4% על רקע המלצה חיובית מצד רוסאריו, פריגו זינקה בכ-5%, דמרי עלתה 4.2%

פנים בניין הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר
פנים בניין הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:24

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל-אביב ננעל בעליות, בהמשך לסגירה החיובית ביום שישי האחרון בוול סטריט. מדד ת"א 35 עלה ב-0.75% וננעל סמוך לגבוה היומי, ת"א 90 טיפס ב-0.8% ומדד הבנקים עלה ב-0.4%.

מניית ארקו החזקות עלתה ב-6.4% על רקע המלצה חיובית מצד רוסאריו, פריגו זינקה בכ-5%, דמרי עלתה 4.2%, חברה לישראל עלתה ב-2.8%, אלוני חץ עלתה כ-2%, וכך גם המניות הפניקס ושפיר הנדסה.

בסופו של יום, ישראמקו ריכזה את המחזור הגבוה בשוק, ואיבדה 3.6%, מניית יו ניבו אחריה מבחינת גודל המחזור מסחר זינקה ב-22%. 

מניית תמר פטרוליום איבדה 5.22% בצל ההסכם של חברת חשמל לרכישת גז מלוויתן.

מחזור המסחר הסתכם ב-620 מיליון שקל.

14:00

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל-אביב מתנהל בעליות במחזור של 400 מיליון שקל. המניה שמרכזת את מחזור המסחר הגבוה כעת, היא של יו ניבו , שמזנקת ב-24% על רקע הודעה על התקדמות הקמת המפעל לייצור קנאביס. מנייתה של יו ניבו, שנסחרת לפי שווי של 142 מיליון שקל, מרכזת כעת מחזור מסחר בגובה 24 מיליון שקל.

המדדים המובילים עולים בעד 0.5% בשעה זו.

13:00

אלה פריד, אנליסטית האנרגיה של לאומי שוק הון, כתבה בהקשר של הדרמה בשוק הגז, כי "בשנת 2021 הרווחיות של תמר כבר מושפעת ממס משאבי טבע (ששינסקי) ואילו לוויתן עדיין יהיה פטור ממנו עד לכיסוי ההשקעה. כך, למעשה, בחשבון פשוט, כתוצאה מאובדן מחצית חוזה הביניים, נאמד אובדן התזרים של ישראמקו בסך של כ-36 מיליון דולר ואילו תוספת התזרים לדלק קידוחים (נטו) ורציו נאמדת בכ-45 ו-25 מיליון דולר בהתאמה. נציין כי אובדנים אלה אינם מניחים פיצוי חלקי או מלא באמצעות יצוא של מאגר למצרים".

"במישור הטכני", כותבת פריד, "מדובר בידיעה שלילית לשותפי תמר הפוגעת בישראמקו , תמר פטרוליום  ואלון גז  וחיובית לרציו  ודלק קידוחים . עם זאת, תחת הנחות היצוא שלנו, אין אנו צופים פגיעה משמעותית בתזרים בשלב זה ומניחים המשך חלוקת הדיבידנד של ישראמקו, הממשיכה ליהנות ממבנה ההון החסון ביותר בסקטור. כך, ברמה הפונדמנטלית מדובר פגיעה מינורית לחלוטין במאגר תמר. מדוע אם כן התגובה של השוק כה חריפה? הסיבה לכך טמונה ברגישות הסקטור כולו ליצוא ורמת התחרותיות על חוזי עוגן במשק המקומי שעולה כיתה, עם העדפה ברורה של דלק קידוחים ונובל לאחזקות שלהן במאגר לוויתן בשיעור של 45% ו-40% בהתאמה".

12:30

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל-אביב מתנהל בעליות שערים של עד 0.5% במדדים המובילים, ובמחזור מסחר של 300 מיליון שקל בשעה זו בשוק המניות. - מחזור גבוה יחסית לימי ראשון בשוק המקומי.

מניית יו ניבו  מזנקת 15% על רקע עדכון לגבי התקדמות המפעל של החברה, מניית פריגו  מזנקת ב-5.2%, אלביט מערכות  עולה ב-2.1%, אבוג'ן  עולה 5.6% ומניית פנטזי נטוורק  מזנקת ב-10.7%.

09:50

יום המסחר הראשון לשבוע בבורסת תל-אביב נפתח הבוקר בעליות שערים כאשר המדדים המובילים, ת"א-35  ות"א-125  עולים כ-0.5%. ת"א-90  עולה גם, 0.6% בשעה זו.

מדד הגז והנפט  נופל 2.1% על רקע הודעת חברת החשמל כי תרכוש גז ממאגר לוויתן ועלות הגז הטבעי של החברה תוזל.

מניות הגז מרכזות עניין שלילי, ביניהן תמר פטרוליום  שמתרסקת כמעט 9%, דלק קידוחים  שנופלת 2.7% ואנרג'יאן  שמאבדת 1.3% מערכה.

חברת ישראמקו , הנמצאת בשליטת קובי מימון וחיים צוף, יוצאת למאבק נגד השותפים שלה במאגר תמר. בעקבות ההפסד של תמר, בו מחזיקה ישראמקו 28.75% מהבעלות, בהליך התחרותי לאספקת גז לחברת החשמל, פנתה ישראמקו עם שותפים אחרים לחברת החשמל וביקשה את מלוא המסמכים הקשורים להליך ואת הקפאת תוצאותיו למשך שבועיים לאחר הגשת המסמכים.

חברת הקנאביס יו ניבו  דיווחה הבוקר כי "שלב בניית המפעל הסתיים, ופסי הייצור כבר החלו בהרכבה בימים הקרובים החברה צפויה לקבל מכונות נוספות אשר ישמשו אותה בתהליך". עוד דיווח החברה כי החלה בשלב הואלידציות במפעל ופנתה אל היק"ר על מנת לקבל אישור להכנסת קנאביס רפואי לשלב ואלידציות הייצור".

חברת פנטזי נטוורק  מדווחת על משא ומתן להשקעה בחברת קנאבוקס הישראלית, באמצעות החלפת מניות במסגרתה תרכוש פנטזי נטוורק 100% מהון המניות של קנאבוקס כנגד הקצאת מניות וכתבי אופציות, תמורת 3.3 מיליון מניות של פנטזי נטוורק וסך של 1.3 מיליון כתבי אופציות במחיר מימוש של 350 אג' הניתנים למימוש לתקופה של 12 חודשים וכן 1.2 מיליון כתבי אופציות במחיר מימוש של 420 אג' הניתנים למימוש לתקופה של 24 חודשים. כתנאי למיזוג, עם השלמתו, יהיה בקופתה של קנאבוקס סך של 1.2 מיליון שקל לפחות. במסגרת המו"מ נקבעו מספר אבני דרך משמעותיות להתקדמותה של קנאבוקס, אשר עמידה בהן תקצה לבעלי מניותיה עד 2.4 מיליון מניות נוספות של פנטזי נטוורק לכל היותר.

מניית מטומי  יורדת ביותר מ-6%, לאחר שהחברה דיווחה אתמול בערב כי קיבלה הצעה למכירת החזקותיה (90%) בחברת Team Internet.

06:30

יומו הראשון של שבוע המסחר בתל-אביב ייפתח היום לאחר שביום חמישי ננעל במגמה שלילית, ובעקבות נעילה חיובית בוול סטריט בסוף השבוע, כאשר מדד S&P 500 השלים עלייה שבועית של 2.1%, ומדד הנאסד"ק רשם השבוע עלייה של 2.7%.

ביום חמישי מדד ת"א 35 איבד 0.6% וננעל בנמוך היומי, מדד ת"א 90 צנח 1.44%, ומדד הבנקים איבד 0.2%. בסיכום שבועי: ת"א 35 עלה ב-1.5%, מדד ת"א 90 טיפס ב-0.9%, ומדד ת"א 125 עלה ב-1.4%.

מניות פירמידת בזק רשמו ירידות חדות: אינטרנט זהב התרסקה בעוד 14%, בי קום נפלה ב-6.77%, ובזק צנחה ביותר מ-5%.

פרטנר צנחה ב-5%, סלקום ב-4.5%, מניית לוזון קבוצה נפלה בשיעור דומה, מניית הקנאביס יו ניבו צנחה ב-6%, ואבוג'ן איבדה 4% לאחר הזינוק ביום רביעי.

פלוריסטם צללה ביותר מ-30% לאחר סיום שלב התמחור בהנפקה בוול סטריט.

אמש פורסם כי חברת החשמל תרכוש גז מלוויתן, וכי עלות הגז של חברת החשמל תוזל. 

הזרמת הגז מלוויתן צפויה להתחיל באוקטובר השנה, והיא תאפשר לחברת החשמל להפחית את צריכת הגז שלה מתמר, כפי שמוסכם בחוזה איתה. החל מ-1 בינואר השנה, ירדה הכמות השנתית המינימלית שצריכה חברת החשמל לרכוש מתמר, במחיר גבוה, ל-3 BCM. לחברה אין כמות מינימלית לרכישה מלוויתן.

כתוצאה מההסכם, תוזל עלות הגז של חברת החשמל ב-145-175 מיליון דולר, בהתאם להערכת החברה.

אופקו חוזרת עם פער ארביטראז' חיובי של 1.5%, אלביט מערכות עם פער ארביטראז' חיובי של 1.8%, ביקום עם פער של 1.7%, לייבפרסון, נייס וטבע חוזרות עם פער שלילי.

אסיפת בעלי המניות של אירונאוטיקס אישרה ביום חמישי, ברוב של 99.7%, את ההסכם למיזוג בין החברה לחברה פרטית בבעלותם המלאה (בחלקים שווים) של החברה הממשלתית רפאל ואיש העסקים אביחי סטולרו. עם השלמת המיזוג תהפוך אירונאוטיקס לחברה-בת (100%) פרטית של הרוכשות, ומניותיה יימחקו מהמסחר בבורסה של תל-אביב.

ביום שלישי הקרוב לא יתקיים מסחר בבורסת תל-אביב בשל הבחירות.