מניות הקנאביס נוסקות בת"א על רקע התוכניות להנפקת קנדוק ורצף של דיווחים במגזר

הדיווח מאתמול של אינטרקיור על כוונתה להנפיק את החברה הבת קנדוק ולבקש עבורה שווי גבוה מכפי שציפה השוק, גרר אחריו עליות של מניות הקאנביס בבורסת ת"א, לצד דיווחים נוספים של החברות במגזר • יו ניבו צפויה לרכוש קנאביס רפואי מחברת הגידול הוותיקה בטר • לקנביט הותר לייבא זרעי קנאביס • מדיוי קיבלה אישור ממשרד הבריאות לרכישת 65% בחממת איב

קנאביס, חברות קנאביס, פעילות קנאביס / אילוסטרציה: Shutterstock
קנאביס, חברות קנאביס, פעילות קנאביס / אילוסטרציה: Shutterstock

מניות חברות הקנאביס עולות היום (ג') בבורסת תל אביב, על רקע הודעתה של חברת אינטרקיור מאתמול על כוונתה להנפיק את החברה הבת קנדוק ולבקש עבור החברה שווי גבוה מכפי שציפה השוק, וכן על רקע הודעות של החברות האחרות הפועלות בשוק מאתמול ומהיום.

אינטרקיור  עצמה יורדת כעת בכ-1%, לאחר שאתמול עלתה כ-2% בעקבות ההודעה. נראה כי אופציית ההנפקה הייתה כבר מתומחרת בשווייה של אינטרקיור. לעומת זאת, משקיעי החברות הישראליות מקווים כי הצלחה בהנפקה כזו תשפיע על כל הסקטור ותוביל חברות נוספות להיסחר בשווקים בינלאומיים. החברות BOL ו-IMC כבר הביעו עניין ממשי בכך, וגם חברות נוספות טענו כי זה הכיוון שאליו מועדות פניהם.

יו ניבו  הודיעה כי תרכוש קנאביס רפואי מחברת גידול הקנאביס הוותיקה בטר (המועמדת למיזוג עם השלד וויטסמוק), לשם ביצוע עיבוד קנאביס במפעל שלה, שבנייתו מושלמת בימי אלה, וזאת כדי לקבל את אישור משרד הבריאות לתהליך העיבוד. אם וכאשר יתקבל האישור למפעל, תוכל יו ניבו במסגרת ההסכם להזמין עד 10 טון קנאביס מבטר, בתנאי שתעביר את ההזמנות מבעוד מועד. 10 טון מספקים את כל תצרוכת הקנאביס הנוכחית של השוק הישראלי, או של השוק הגרמני אם תופנה הסחורה לייצוא. יו ניבו עולה כ-3.5% והחברה נסחרת לפי שווי של 160 מיליון שקל, וויטסמוק  עולה כ-1% ונסחרת לפי שווי של 61 מיליון שקל.

חברת קנביט , שנסחרה הבוקר לפי שווי של 193 מיליון שקל, עולה היום 1.3% על רקע הודעתה כי הותר לה לייבא 180 זרעי קנאביס מחו"ל. הייבוא עדיין כפוף לאישורים נוספים. 180 שתילי קנאביס הם הכמות שיש לשתול ואחר כך להשמיד כסבב ביקורת לפני קבלת אישור GAP הדרוש לחקלאי לגדל קנאביס למכירה בישראל. לקנביט הסכם גידול קנאביס יחד עם תיקון עולם ועל פי ההסכם הזה תיקון עולם היא שתספק את השתילים, כך שנראה כי הזרעים הללו נועדו עבור הפעילות העצמאית של קנביט.

חברת מדיוי  שנסחרה הבוקר לפי שווי של 65 מיליון שקל, עולה בכ-2% בעקבות קבלת אישור משרד הבריאות לרכישת 65% בחממת הקנאביס "איב" בדרום הארץ, הנמצאת בשלבי הקמה. למדיוי הייתה שותפות עם חברת הקנאביס היי פארמה אולם שותפות זו התפוצצה בתחילת השנה, ומאז מחפשת מדיוי שותפה אחרת, שכן אין לה פעילות קנאביס בישראל והפעילויות שלה בחו"ל הן בשלב הקמה. במסגרת העסקה, מייסדות ומנכ"ליות איב נועה בראל ודנה מלצר יקבלו כמה אחוזים ממדיוי, ולפי אבני דרך יוקצו להם אחוזים נופים. כמו כן, תזרים מדיוי לתוך איב 8.1 מיליון שקל בהלוואה לתמיכה בעסקי החברה. ההלוואה תחוזר מרווחי החברה-הבת.