הבורסה ננעלה בירידות: דלק צנחה 2.5%, פריגו ב-2.9%

ת"א 35 איבד 0.56%, ת"א 90 ירד 0.8% ומדד הבנקים איבד 0.25% • אלביט מערכות איבדה כ-2%, פז ירדה ב-1.6%, חברה לישראל עלתה ב-2.4%

מסכי הבורסה על רקע בנייני ת"א / צילום: תמר מצפי
מסכי הבורסה על רקע בנייני ת"א / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:26

המסחר בתל אביב ננעל בירידות זה היום השני ברציפות, כאשר מדד ת"א 35 איבד 0.56%, ת"א 90 ירד 0.8% ומדד הבנקים איבד 0.25%. בסיכום שבועי: מדד ת"א 35 ירד 0.1% (ועלה ב-8.2% מתחילת השנה); מדד ת"א 90 ירד ב-0.2% (ומתחילת השנה עלה ב-14.1%); מדד ת"א ביומד ירד ב-4.7% (ומתחילת השנה עלה ב-9.5%).

מניית דלק צנחה ב-2.5%, פריגו איבדה 2.9%, פז ירדה ב-1.6%, ארפורט סיטי ירדה ב-1.9% ומניית שיכון ובינוי איבדה 2% לאחר העליות שנרשמו מוקדם יותר השבוע עם ההודעה הרשמית על מינויו של איל לפידות כמנכ"ל.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.2 מיליארד שקל.

15:00

הדולר עלה מול השקל ב-0.39% ושערו היציג נקבע על 3.589 שקלים; האירו איבד 0.099% ושערו היציג נקבע על 4.039 שקלים.

15:00

המסחר בתל אביב מתנהל בטריטוריה האדומה, כאשר מדד ת"א 35 מאבד 0.4%, ת"א 90 יורד בכ-1% ומדד הבנקים מאבד 0.2%. 

בזירות מסחר רבות בעולם צפוי סוף שבוע ארוך מהרגיל, ובהם בבורסות בארה"ב ובאירופה בשל חופשת "יום שישי הטוב". למרות רצף של ימי מסחר חיוביים בשוק האמריקאי, אנליסטים ציינו כי משקיעים רבים נוקטים בשלב הנוכחי בגישה זהירה בשווקים, על רקע חוסר הוודאות בזירה הגיאופוליטית הגלובלית, וזאת אחרי פתיחת שנה חיובית שנרשמה בתמיכת כמה סימנים בנוגע לסיום אפשרי של מלחמת המסחר בין ארה"ב לבין סין.

בשל חג פסח, ימי המסחר בשבוע הבא יהיו קצרים מהרגיל ויסתיימו בשעה 14:30, ושבוע המסחר יהיה קצר מהרגיל ויכלול 4 ימים בלבד.

מניית נייס  עולה ב-2.6%. בבית ההשקעות אופנהיימר פרסמו התייחסות למניה, בעקבות הכנס השנתי שקיימה החברה, בה העלו את מחיר היעד למניה מ-125 ל-145 דולר, תוך שהותירו את המלצתם עליה על "משקל יתר". מניית אלביט מערכות  מאבדת 2.4%, דלק קבוצה  יורדת 2%, פריגו  יורדת ב-1.4%.

פרוטוקול דיוני הריבית של חברי הוועדה המוניטרית בבנק ישראל שפורסם היום חושף כי חבר אחד מהוועדה תומך בהעלאת הריבית, שכן האינפלציה נכנסה לתחום היעד.

עוד במסחר, מניית שיכון ובינוי  נחלשת בכ-2%-3%, אחרי שבלטה באחרונה בצד החיובי של המסחר על רקע מינויו של אייל לפידות למנכ"ל החברה.

מניית בריינסוויי  צונחת אחרי קפיצה של כ-5% שרשמה אתמול, אז חודש המסחר בה זמן קצר לפני סיום המסחר וזאת אחרי שהמסחר בה הופסק לבקשת החברה, עקב הליך תימחור (PRICING) שביצעה לקראת הנפקת מניותיה בנאסד"ק.

חברת אליום מדיקל  דיווחה על קבלת פטנט בארה"ב של חברה בת.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום מגמה שלילית ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה חיובית.

בלאומי שוקי הון התייחסו לשוק האג"ח המקומי וציינו כי "מרבית מדדי התל בונד הניבו תשואות נאות מתחילת השנה. ביצועי החסר של איגרות החוב השקליות הלא צמודות באים לידי ביטוי בעובדה שמרווח התל בונד השקלי עדיין נמצא ברמה גבוהה יחסית לעומת מדדי התל בונד 20 ו-40 הנסחרים במרווחים הקרובים לרמות שפל".

המלצות לאומי שוקי הון לפעילות באפיק הקונצרני כוללות "השקעה ישירה בסדרות חלף השקעה באינדקסים", והשקעה "בעיקר בחברות מקבוצת AA וקבוצת A ".

לעומת זאת, בלאומי שוקי הון לא ממליצים על חשיפה לאג"ח צמוד מט"ח ומוסיפים כי "ברמות המרווחים הנוכחיות לא מומלץ להגדיל את החשיפה לאפיק הקונצרני". עוד הוסיפו שם כי "בדומה לאפיק הממשלתי, אנו ממליצים על השקעה במח"מ בינוני של 4-5 שנים".

מהנתונים שהציגו עולה כי היקף גיוסי החוב שנעשו בשוק הקונצרני המקומי מתחילת השנה על-ידי החברות, כולל בנקים, מסתכם בכ-17 מיליארד שקל, נתון שלפי לאומי שוקי הון משקף "קצב גיוס הממשיך להיות נמוך יחסית לקצב הגיוס בשנים האחרונות".

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-840 מיליון שקל.

12:00

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בירידות, בהמשך לירידות שנרשמו אתמול, בעוד מדד ת"א 35 מאבד 0.8%, ת"א 90 יורד 0.9% ומדד הבנקים מאבד 0.7%. 

מניית נייס עולה ב-2.3% במחזור הגבוה בשוק, אלביט מערכות מאבדת 2%, חברה לישראל עולה 0.6%, מניית פריגו מאבדת 2.65%.

חברות חיפושי הנפט והגז ישראמקו , תמר פטרוליום , דלק קידוחים יהש  הודיעו כי שותפי תמר הגישו עתירה מינהלית נגד חברת החשמל בקשר עם זכיית שותפי לוויתן במכרז לאספקת גז.

סוכנות הדירוג S&P מוטרדת מחשיפתם ההולכת וגוברת של הבנקים הישראלים לסקטור ה נדל"ן, כך עולה מסקירה מיוחדת על ענף הבנקאות הישראלי שהגיעה לידי "גלובס". בסקירה צוין כי סך האשראי למשכנתאות, בנייה ונדל"ן היווה כ-46% מסך האשראי של הבנקים נכון לספטמבר 2018, וזאת לאחר עמד על 32% בלבד בשנת 2006.

מחזור המסחר מסתכם בשעה זו ב-560 מיליון שקל בלבד.

09:45

המסחר בבורסה נפתח ביציבות. מדד הביומד יורד בלמעלה מ-1%.

מניית אליום מדיקל  עולה כ-3.5% בפתיחת המסחר בת״א, לאחר שהחברה דיווחה הבוקר כי החברה הבת תרוליף קיבלה אישור לפטנט נוסף בארה״ב. הפטנט החדש, לדברי החברה, נרשם עבור מסתם ייחודי להשתלה באופן זעיר פולשני בלב ובכלי הדם, הניתן להתאמה אישית לאנטומיה הספציפית של החולה.

לאחר שאתמול זינקה ב-21%, מטומי  קופצת היום ב-10.3%. טבע  יורדת בכ-1% בהמשך לירידות של אתמול. בריינסוויי  יורדת ב-3.5%, ביוטיים  יורדת ב-3.9%. 

במדד 125 בולטות בעליות ישראל קנדה , דמרי , אודיוקודס  ונייס .

06:30

המסחר בבורסה בתל אביב ייפתח היום לאחר שאתמול ננעל בירידות, לאחר מסחר יציב בשעות היום. מדד ת"א 35 ירד ב-0.8%, ת"א 90 איבד 0.5% ומדד הבנקים צנח 1.6%.

בימי חול המועד פסח, מיום ראשון ועד יום רביעי הקרוב, יתקיימו בבורסת ת״א ימי מסחר מקוצרים עד השעה 14:30, וביום חמישי, ערב שביעי פסח, לא יתקיים מסחר בת״א.

בעקבות נעילה שלילית אמש בארה"ב מגמה שלילית עכשיו בבורסות אסיה. בורסות טוקיו, שנחאי והונג קונג יורדות עד 0.5%.

אופקו חוזרת עם פער ארביטראז' שלילי מינורי של 0.02%, גזית גלוב עם פער שלילי של 3.2%, קבוצת דלק עם פער שלילי של 2%, לייבפרסון עם 0.8%, פריגו עם פער ארביטראז' שלילי של 1.9%, טבע עם פער שלילי של 1.5%.

מניית בריינסוויי  זינקה בכ-5% לאחר שחזרה למסחר לאחר הפסקה בשל התמחור של המניה לאחר ההנפקה בנאסד"ק. 

מניית שיכון ובינוי  עלתה גם אתמול, בהמשך להודעה הרשמית על מיניו איל לפידות כמנכ"ל מוקדם יותר השבוע. 

חברת הנדל"ן המסחרי המניב גזית גלוב השלימה שלשום את העסקה למכירת מרבית החזקותיה בחברת הנדל"ן הקנדית פירסט קפיטל רילטי. במסגרת העסקה, מכרה גזית גלוב  58 מיליון מניות של פירסט קפיטל במחיר של 20.6 דולר קנדי למניה ובתמורה כוללת ברוטו של כ-1.2 מיליארד דולר קנדי (כ-3.3 מיליארד שקל).