נעילה מעורבת בבורסת ת"א; פוקס צנחה, מניות הקנאביס זינקו

פוקס צנחה 3.3% לאחר שעברה להפסד של 9.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה • מניות הקנאביס אינטרקיור, הרודיום, קנאשור וטוגדר בלטו בעליות ברקע לדיווח בסוף השבוע שעבר כי סגן שר הבריאות צפוי להוציא את הקנאביס מפקודת הסמים המסוכנים

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:27

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל ביציבות ובמגמה מעורבת, כאשר ת"א 35 עלה ב-0.18% ומנגד מדד ת"א 90 איבד 0.17%. מדד הבנקים עלה ב-0.6%.

מניית פוקס איבדה 3.3% במחזור השני בשוק וזאת לאחר שחברת האופנה עברה להפסד ברבעון הראשון. 

מניות הקנאביס אינטרקיור , הרודיום , קנאשור  , יו ניבו  וטוגדר  בלטו בעליות על רקע הדיווח לפיו סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, שוקל להוציא את הקנאביס מפקודת הסמים המסוכנים עבור חלק מההתוויות. 

חברת וויטסמוק , דיווחה היום, כי חברת בטר, חתמה על מזכר הבנות עם תאגיד תאילנדי להקמת חברה משותפת לגידול, ייצור, מחקר והפצה של קנאביס רפואי בהשקעה כוללת המוערכת בכ-4 מיליון דולר, שיקנו לבטר 28.6% בהחזקות החברה המשותפת. התאגיד התאילנדי יחזיק כ-66.7% וצדדים שלישיים עוד כ-4.7% מהאחזקות.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-460 מיליון שקל.

15:00

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת, כאשר ת"א 35 עולה ב-0.2% ומנגד ת"א 90 מאבד 0.2%. מדד הבנקים עולה 0.5%. 

מניית פוקס מאבדת יותר מ-3% לאחר פרסום הדוחות, לפיהם חברת האופנה עברה להפסד ברבעון הראשון. 

מניות הקנאביס בולטות בעליות, יו ניבו  מזנקת ב-10%, הרודיום השק ם קופצת ב-6% ומניית טוגדר  מזנקת ב-12%. הרקע לעליות מיוחס לדיווח לפיו סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, שוקל להוציא את הקנאביס מפקודת הסמים המסוכנים.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-360 מיליון שקל בלבד.

מניית חברת הנדל"ן אמות , שנמצאת בשליטת אלוני חץ, עולה בכ-1.5% ומשלימה עלייה של כ-3% בשבוע האחרון. ביום רביעי האחרון פרסמה החברה את דוחותיה הכספיים, שבהם הציגה שיפור ברווח התפעולי נטו (NOI) וברווח התפעולי התזרימי (FFO) ברבעון הראשון של 2019.

12:50

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל ביציבות, ובמחסור נמוך כיאה לימי ראשון. מדד ת"א 35 ללא שינוי, ת"א 90 מאבד 0.4%. פוקס  צונחת בכ-6% לאחר הדוחות. בלאומי שוקי הון מציינים כי התוצאות חלשות אך התגובה של השוק חריפה מדי".

מניות הקנאביס אינטרקיור , הרודיום השק , קנאשור , יו ניבו  וטוגדר  בבורסה בתל אביב בולטות בעליות שערים. ביום חמישי האחרון פורסם כי סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, צפוי להוציא את הקנאביס מפקודת הסמים המסוכנים.

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו ב-220 מיליון שקל.

11:20

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל ביציבות על רקע המשך עונת הדוחות ובהמתנה לקריאת כיוון מבורסות העולם. מדד ת"א 35 עולה 0.1%, ת"א 90 משיל 0.2% ומדד הבנקים עולה ב-0.3%.

חברת האופנה פוקס  עברה להפסד של 9.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019, וזאת בעיקר בשל עיתוי חג הפסח שמכירותיו יירשמו השנה ברבעון השני. 

מניות הקנאביס אינטרקיור , יו ניבו , טוגדר , הרודיום השק  וקנאשור  בולטות בעליות.

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו ב-130 מיליון שקל בלבד.

09:45

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב נפתח ביציבות, כאשר מדד ת"א 35 משיל 0.1%, מדד הבנקים עולה ב-0.2%. 

מניית נייס  עולה ב-2% בהמשך לעליות ביום המסחר האחרון אחרי הדוחות, טאואר  סוגרת פער ארביטרז' שלילי של 3.7%, מניית הקנאביס יו ניבו  מזנקת בכ-7%, אינטרקיור  מטפסת בכ-4.5%.

חברת הקנאביס טוגדר  הודיעה כי החברה הגרמנית איתה חתמה על הסכם אספקה, קיבלה אישור לייבא לגרמניה 160 ק"ג תפרחות מיובשות של קנאביס.

חברת הקנאביס מדיוי  מנהלת משא ומתן מתקדם לשותפות בחברה מקדונית שתעסוק בגידול Hemp (אחד מהזנים של קנאביס המאופיין בריכוז גבוה של CBD) בשטח של 1,500 דונם במקדוניה.

מנהל התחבורה השוודי הכריז על זכייתה של אלקטריאון  במכרז להדגמת טכנולוגיית כביש חשמלי בשוודיה. העלות הכוללת המוערכת של הפרויקט הינה כ-45 מיליון שקל, כאשר ממשלת שוודיה צפויה לממן כ-35 מיליון שקל מעלות הפרויקט, ויתר הפרויקט צפוי להיות ממומן בשווה כסף על ידי חברי הקונסורציום.

06:30

יום המסחר הראשון בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר בצל הנעילה השלילית בוול סטריט ביום שישי האחרון. בסוף שבוע המסחר ארה"ב המדדים ננעלו בירידות כאשר מדד הנאסד"ק נפל בכ-1%, S&P 500 איבד 0.6%, ודאו ג'ונס ירד ב-0.4%.

נייס חוזרת עם פער ארביטרז' חיובי של 2%, לאחר הזינוק בשוף השבוע האחרון בוול סטריט נוכח הדוחות הטובים, טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-4%, ומניית טבע חוזרת עם פער חיובי מזערי של 0.2%.

ביום חמישי ננעל המסחר בבורסה בתל אביב בעליות חדות, כאשר מדד ת"א 35 זינק ב-1.7%, כך גם מדד הבנקים, מדד ת"א 125 עלה ב-1.5%, ומדד ת"א 90 טיפס ב-1.1%. עם זאת, בסיכום השבועיים האחרונים, מדד ת"א 35 איבד 1.2%, מדד ת"א 90 עלה ב-1.9% (ומתחילת השנה זינק ב-14.6%), ומדד ת"א ביומד ירד בשבועיים האחרונים ב-6.9% בשל נפילתה של מניית טבע בכ-24% בעקבות תביעת ענק שהוגשה בנסגרת פרשת תיאום המחירים בארה"ב.

אנלייט אנרגיה, הנסחרת במדד ת"א 125, זכתה במכרז רשות החשמל להקמת מתקני ייצור פוטו וולטאים על גבי גגות ומאגרי מים בהספק מצטבר של 14 מגה-וואט (במונחי AC, השקולים על פי תכנון החברה להספק מותקן של כ-19 מגה-וואט DC). בכוונת החברה לפעול למימוש זכייתה במכרז באמצעות הקמת מספר פרויקטים של מערכות סולאריות צפות על גבי מאגרי מים, כחלק מצבר פרויקטים גדול יותר שהחברה מפתחת בתחום זה. החברה מעריכה כי תחזיק במתקנים נושא המכרז בשותפות עם בעלי הזכויות בקרקעות המאגרים, וכי אחזקותיה לא יפחתו מ 50%. התעריף שנקבע בתום המכרז הינו 23.33 אג' לקוט"ש (צמוד למדד) לתקופה של כ-25 שנים ממועד חתימת ההסכם. על החברה להעמיד ערבות בנקאית להקמת ההספק בסך של 2.1 מיליון שקל. 

חברת מיי סייז הדואלית דיווחה על הסכמי מסחר ראשונים ל-MySizeID המספקת טכנולוגיה מקוונת למדידת מידות לענף האופנה הקמעונאי.

אשטרום נכסים וש.י.ר שלמה נדל"ן חתמו על חוזה למכירת מבנה משרדים בעיר פרנקפורט שבגרמניה, תמורת כ-160 מיליון שקל (כ-40 מיליון אירו). כל אחת מהשותפות מחזיקות ב-50% מהנכס. הנכס הינו בניין משרדים בשטח בנוי של כ-11.3 אלף מ"ר בן-6 קומות, המושכר ברובו ללשכת התעסוקה של פרנקפורט. בגין העסקה, צפויה כל אחת מהחברות ליהנות מתזרים מזומנים פנוי, לאחר פירעון חוב שכנגד הנכס הנמכר, בסך של כ-50 מיליון שקל (כ-12.2 מיליון אירו). כמו כן, כל אחת מהחברות תרשום עם השלמת העסקה רווח לפני מס בסך של כ-24 מיליון שקל.