סגירה בבורסה בת"א: האג"ח של אידיבי צללו ב-7%

ת"א 35 איבד 0.3%, מדד הבנקים עלה ב-0.4% • אחרי עזיבתו של שולם לפידות, סמנכ"ל הכספים של אי.די.בי שוקל פרישה והאג"חים צנחו • טבע סגרה פערי ארביטרז' שליליים מוול סטריט • טוגדר השלימה צניחה של 75% מאפריל אשתקד בצל כוונתה לגייס 7.5 מיליון שקל

הבורסה בת"א/ צילום: בז רתנר, רויטרס
הבורסה בת"א/ צילום: בז רתנר, רויטרס

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:29

יום המסחר הראשון לשבוע ננעל במגמה שלילית מתונה, אחרי שבסוף השבוע הסתיים המסחר בארה"ב בנטייה שלילית. בין מניות מדד ת"א 35, בצד השלילי בלטה מניית טבע שצנחה בכ-5%, אחרי שסבלה מסנטימנט שלילי במסחר בארה"ב בסוף השבוע.

עוד בין היורדות במדד המוביל, המניות הדואליות של נייס ואיי.אפ.אפ נחלשו בכ-1%-1.7%, ומניית הפניקס ירדה בשיעורים דומים.

בצד החיובי של ת"א 35, מניות החברה לישראל והחברה הבת שלה כיל התחזקו בכ-1.5%, מניות אלביט מערכות ואלוני חץ עלו גם הן בשיעורים דומים, ומניית אנרג'יאן התחזקה בכ-2%. ברקע למסחר באלביט מערכות, החברה דיווחה על חוזה של 50 מיליון דולר לאספקת חלקים למטוס עבור לקוח בצפון אמריקה.

עוד במסחר, מניות שיכון ובינוי ונכסים ובניין נחלשו בכ-2%-3%. ברקע למסחר בנכסים ובניין, בעלת השליטה בה, חברת דסק"ש, עדכנה בסוף השבוע את הצעת הרכש למניות החברה הבת והעלתה את מחיר הרכישה למניה ב-8% ל-360 שקל - גבוה בכ-2% משוויה הבוקר.

מניית דסק"ש, שבשליטת אדוארדו אלשטיין, צללה בכ-7% וסדרות האג"ח שלה ירדו עד כ-3.5%-4%, וזאת לצד צניחה של עד כ-6%-7% באג"ח אידיבי פתוח, שגם בה מחזיק אלשטיין. זאת כשברקע למסחר, על רקע מצבה הפיננסי המעורער, בימים האחרונים הודיע מנכ"ל שתי החברות, שולם לפידות, על רצונו לסיים את תפקידו. מניית החברה הבת של נכסים ובניין, גב ים ריכזה מחזור מסחר גדול מהרגיל, בו נסחרה ביציבות.

שותפות נאוויט פטרוליום דיווחה על תחילת הפקת הנפט בפרויקט בו היא שותפה וכן פרסמה מצגת בקשר אליו, ויחידות ההשתתפות שלה קפצו בכ-7%. בין "מניות הקנאביס", זו של עמיר שיווק טיפסה בכ-8% אחרי שהחברה עדכנה על הגשת תשקיף ראשוני לרשויות ני"ע הקנדיות לקראת הנפקת חברת BOL , בה היא מחזיקה. מניית איי.די.או נחלשה בכ-2%-3%, אחרי התאוששות חלקית מצניחה דו-ספרתית שרשמה בעקבות חששות המשקיעים מהרעה בתנאי שוק השכירות לדיור בברלין, שוק פעילותה. היום עדכנה החברה עדכון לגבי מועד סיום העסקת המנכ"ל וסמנכ"לי הכספים והתפעול של החברה הבת הפועלת עבורה בברלין.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום מגמה חיובית. אג"ח דה זראסאי גרופ צנחו עד כ-4%, אחרי שהחברה דיווחה כי שינויים בחוקי השכירות וההמרה של דירות לנכסי קונדו בניו יורק, בו היא פועלת, עשוי להשפיע על פעילותה. במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה חיובית.

15:00

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בטריטוריה האדומה, בהובלת מניית טבע שנופלת ביותר מ-5%, ובכך סוגרת פער ארביטרז' שלילי שנפתח בסוף השבוע האחרון בוול סטריט. מדד ת"א 35 מאבד 0.3%, ת"א 90 ללא שינוי ומדד הבנקים עולה 0.3%. 

נייס מאבדת 2.2%, מנגד אלביט מערכות מטפסת ב-1.5% במחזור הגבוה בתל אביב. 

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם בכ-290 מיליון שקל בלבד.

13:25

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בירידות קלות, כאשר ת"א 35 מאבד 0.2%, ת"א 90 משיל 0.14%.

מניית טבע  צונחת ב-5.1% לאחר שרשמה בסוף השבוע החולף ירידות בוול סטריט למחיר של 8.2 דולרים למניה.

סמנכ"ל הכספים של אי.די.בי גיל קוטלר שוקל לפרוש, כך נודע ל"גלובס".

נאוויטס  מזנקת בכ-6% על רקע תחילת הפקת נפט בפרויקט בקסקין

מניית טוגדר  מאבדת גובה בצל כוונתה לגייס 7.5 מיליון שקל במניות ואופציות.

10:30

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל ביציבות ובמחזור מסחר נמוך של 65 מיליון שקל בשעה זו. מדד ת"א 35 יורד ב-0.2%, ת"א 90 עולה ב-0.1%.

מניית טבע  צונחת ביותר מ-5% לאחר שחזרה עם פער ארביטרז' שלילי מוול סטריט.

ביום שישי האחרון פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש מאי, שהצביע על עלייה של 0.7% בסל המוצרים. התחזיות של כלכלני לידר שוקי הון היו לעלייה של 0.6%. במונחי שנה מול שנה מדד מאי עלה משקף עלייה של 1.5%. האיפלציה ללא מחירי האנרגיה ופירות וירקות עלתה ב-1% (שנה מול שנה). בלידר צופים כי מדד יוני צפוי לרדת ב-0.2% עקב ירידה במחירי הפירות והירקות.

09:45

המסחר בתל אביב נפתח בירידות; מדדי ת"א-35  ות"א-125  יורדים בעד 0.4%.

טבע  יורדת ביותר מ-5% לאחר שרשמה בסוף השבוע האחרון בוול סטריט מהלך ירידות ד לרמה של מתחת ל-8.5 דולרים למניה. בשבוע שעבר דווח כי ההסדר עם מדינת אוקלהומה לפרסת משככי הכאבים עוד לא זכה לקבל את חותמת בית המשפט.

מניית טוגדר  צונחת ביותר מ-6% ובכך משלימה צלילה של 75% מאפריל של אשתקד.

06:30

המסחר בבורסה בתל-אביב ייפתח לאחר נעילה שלילית בוול סטריט, כשמניות השבבים ובראשן ברודקום משכו את המדדים מטה.

הדאו, הנאסד"ק וה-S&P 500 ננעלו בירידות של 0.07%, 0.52% ו-0.16% בהתאמה.

פייבר הישראלית ננעלה בירידות של 21%.

בורסות אירופה ננעלו בירידות על רקע המתח הגובר בין ארה"ב לבין איראן, בעקבות מתקפות על שתי מכליות נפט המפרץ עומאן שארעו ביום חמישי.

יום המסחר האחרון בשבוע שעבר בבורסה בת"א ננעל בעליות שערים בהובלת מניות הבנקים פועלים, לאומי ודיסקונט, שעלו ב-1.3%, 1.85% ו-1.1% בהתאמה. מדד ת"א 35 עלה ב-1% וננעל בגבוה היומי, מדד ת"א 90 טיפס ב-0.6%, ומדד הבנקים זינק ב-1.1%.

מחזור המסחר הכולל בשוק המניות הסתכם ב-1.03 מיליארד שקל.

פערי ארביטראז' שליליים ילחצו את הבורסה בפתיחה: אופקו חוזרת בפער ארביטראז' שלילי של 0.3%, טבע עם פער שלילי של 6.5%, ופריגו עם פער שלילי של 0.8%.

חברת דיסקונט השקעות (דסק"ש), שבשליטת אדוארדו אלשטיין, העלתה ב-8.1% את מחיר הצעת הרכש להחזקות הציבור בחברה-הבת נכסים ובנין. במקביל דחתה דסק"ש את מועד הקיבול האחרון להצעה מ-17 ביוני ל-20 ביוני, בניסיון לזכות בהסכמת הציבור להצעתה.

דירקטוריון חברת בי קומיוניקיישנס (ביקום) תומך בהצעת ההשקעה של קרן סרצ'לייט ומשפחת דוד פורר, וקורא לכלל הגורמים המעורבים בעסקה לתמוך באישור ההצעה. את הודעת התמיכה פרסמה ביום חמישי חברת ביקום, בהמשך לאסיפת מחזיקי אג"ח ג' שלה ביום הקודם, בה נדונו פרטי הצעת ההשקעה.