ת"א ננעלה ביציבות: טבע קפצה 4.1%, ביקום ב-11%

המדדים המובילים ננעלו סביב רמות הפתיחה לאחר עלייה של יותר מ-1% בסיכום השבוע החולף • העסקה למכירת השליטה בבזק לקרן סרצ'לייט עוד לא נחתמה • קסטרו הודיעה על מינוי סמנכ"ל כספים חדש • נסללה הדרך של טבע לקראת חתימה על הסדר פרשת האופיואידים מול אוקלהומה

בורסת ת"א / צילום: Shutterstock
בורסת ת"א / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:30

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל ביציבות, ללא שינוי מהותי במדדים המובילים. מניית טבע קפצה ביותר מ-4%, ביקום זינקה ב-11%, בזק עלתה ביותר מ-1% ואינטרנט זהב זינקה ב-30%. זאת, ברקע לציפייה לסגירה הסופית של עסקת ההשקעה של דוד פורר וקרן סרצ'לייט בביקום. מחר (ב') צפויה להתקיים הצבעה נוספת באג"ח סדרה ג' של בי קומיוניקיישנס, שם צפוי רוב שיאפשר לנאמן האג"ח לאשר להנהלת החברה לחתום על העסקה, אחרי שמחזיקי הסדרה הנוספת של בי קומיוניקיישנס ומחזיקי אג"ח אינטרנט זהב כבר אישרו את העסקה ברוב עצום. 

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-435 מיליון שקל בלבד.

14:30

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל ביציבות, כאשר ת"א 35 ות"א 90 נסחרים ללא שינוי מהותי. טבע מזנקת ב-4.7%, לקראת הדיון מחר בבית המשפט באוקלהומה בנוגע להסדר פרשת משככי הכאבים במדינה זו.

בזק  מטפסת ב-0.7%, בי קומיונקיישנס  מזנקת בכ-10% ואינטרנט זהב  ב-40%, וזאת ברקע לציפייה לסגירה הסופית של עסקת ההשקעה של דוד פורר וקרן סרצ'לייט בביקום. מחר (ב') צפויה להתקיים הצבעה נוספת באג"ח סדרה ג' של בי קומיוניקיישנס, שם צפוי רוב שיאפשר לנאמן האג"ח לאשר להנהלת החברה לחתום על העסקה, אחרי שמחזיקי הסדרה הנוספת של בי קומיוניקיישנס ומחזיקי אג"ח אינטרנט זהב כבר אישרו את העסקה ברוב עצום. 

אלומיי קפיטל  נסחרת במומנטום חיובי בהמשך לפרסום מצגת של החברה למשקיעים. בכך אלומיי קפיטל משלימה זינוק של יותר מ-20% בשבוע.

מניית אביליטי  משלימה התרסקות של כ-30% בחודש האחרון, וזאת בצל תביעה אזרחית שהגישה רשות ניירות ערך האמריקאית בשבוע שעבר.

מיחשוב ישיר  מכרה בעסקה מחוץ לבורסה 2.7% מהון המניות של וואן טכנולוגיות , ולאחר המכירה היא תחזיק כ-47.6% ממניות וואן.

דירקטוריון הבורסה אישר ביום חמישי האחרון השקת מדד חדש - ת"א תשתיות אנרגיה, שיורכב ממניות מתחומים שונים בענף. עוד הבורסה פרסמה בסוף השבוע עדכון חודשי של מדדי המניות הצפוי ביולי, במסגרתו תצורף מניית פרשמרקט לכמה מדדים בולטים, בהם ת"א 90.

מחזור המסחר הכולל בשוק המניות, מסתכם בשעה זו ב-280 מיליון שקל בלבד.

11:20

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בשעה זו ביציבות ובמחזור של 130 מיליון שקל בלבד. ת"א 35 משיל 0.2%, ת"א 90 ללא שינוי ומדד הבנקים מאבד 0.4%.

מניית בי קומיונקיישנס  מזנקת בעוד 20% לאחר זינוק דומה ביום המסחר האחרון, וזאת לקראת החתימה על עסקת ההשקעה של קרן סרצ'לייט. מניית אינטרנט זהב  מזנקת בכ-38%, ובזק עולה ב-1.5% במחזור הגבוה בשוק.

טבע  בולטת בעלייה של 3.5% על רקע סגירה של פערי ארביטראז' והדיווח לפיו נסללה הדרך לחתימה על ההסדר מול מדינת אוקלהומה.

09:45

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב נפתח ביציבות. המדדים המובילים נסחרים סביב רמות הפתיחה, וזאת לאחר שבשבוע החולף ת"א 35 ות"א 90 עלו ב-1.2%.

טבע  עולה ביותר מ-2% ברקע לסגירת פערי ארביטרז', ודיווח מעבר לים לפיו נסללה הדרך ליישוב ההסדר עם מדינת אוקלהומה ליישוב פרשת האופיואידים.

09:00

קסטרו  הודיעה הבוקר על מינוי יאיר אוחיון (46) לסמנכ"ל הכספים של הקבוצה. אוחיון בשנים האחרונות שימש כסמנכ"ל הכספים של קבוצת הודיס. לפני כן היה סמנכ"ל הכספים של סייפנט ואלאדין.

06:30

המסחר בבורסה בתל-אביב ייפתח היום, יומו הראשון של שבוע המסחר, על רקע הנעילה החיובית ביום חמישי והירידות בסיום המסחר בוול סטריט בסוף השבוע.

כאמור, בורסות וול סטריט ננעלו ביום שישי בירידות קלות. הדאו, הנאסד"ק וה-S&P 500 ירדו בעד 0.24%.

טרם הירידות המדדים קפצו לשיאים הגבוהים שלהם, אחרי שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ אישר את הדיווחים לפיהם לאחר הפלת המל"ט אישר תקיפה באיראן, וברגע האחרון חזר בו. טראמפ כתב בטוויטר שלו כי "10 דקות לפני התקיפה עצרתי אותה, כי הייתה לא פרופורציונלית להפלת מטוס לא מאויש. אני לא ממהר, הצבא שלנו מוכן לפעולה וללא ספק הטוב בעולם. לאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני, לא נגד ארה"ב ולא נגד העולם".

בתל-אביב, יום המסחר האחרון לשבוע שעבר התנהל בעליות שערים נאות, זאת כשהמדדים בארה"ב עלו, לצד ירידת התשואות על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות.

בזק  ו-ביקום  ירכזו עניין לאחר הזינוק החד ביום חמישי האחרון ברקע לעסקת ביקום-סרצ'לייט. למרות הציפייה כי העסקה תיחתם כבר ביום חמישי, יאלץ כנראה נאמן אג"ח ג' של ביקום לכנס אסיפת מחזיקים נוספת, לפני שיוכל לאשר לחברה לחתום על ההסכם מול קרן סרצ'לייט ודוד פורר.

אסיפת בעלי המניות של מלאנוקס הצביעה ביום ה' ברוב מוחץ של כ-99.5% בעד הצעת הרכישה של אנבידיה, בתמורה ל-7.36 מיליארד דולר במזומן (125 דולר למניית מלאנוקס).

טבע  חוזרת עם פער ארביטראז' חיובי של 1.85%, פריגו  עם פער שלילי של 1%, ואופקו  עם פער שלילי של למעלה מ-1%.