הטלטלה במערכת הבנקאית: האם מנכ"ל מזרחי טפחות אלדד פרשר יהיה העוזב הבא?

מעת לעת נשמעות הערכות בדבר אפשרות שגם אלדד פרשר מנכ"ל מזרחי טפחות יעשה מהלך דומה לשל לילך אשר טופילסקי ורקפת רוסק עמינח, כבר בחודשים הקרובים • בנתיים המצב הקיים מדגיש את חוסר הבהירות בצמרת ואת היציבות אצל המתחרים • פרשנות

מנכ"ל מזרחי טפחות, אלדד פרשר. גם הוא יפרוש בקרוב? / צילום: איל יצהר
מנכ"ל מזרחי טפחות, אלדד פרשר. גם הוא יפרוש בקרוב? / צילום: איל יצהר

בתוך פרק זמן של חודשיים וחצי בלבד הודיעו המנכ"לים של שלושת הבנקים הגדולים על פרישתם מתפקידיהם, עד תום השנה. הראשון להודיע היה אריק פינטו, שמחזיק בכהונה הכי קצרה מקרב המנכ"לים המכהנים בבנקים, שהודיע על פרישתו מבנק הפועלים ב-15 באפריל; אחריו הייתה זו לילך אשר טופילסקי שהודיעה על פרישתה ב-5 ביוני. היום (א') הצטרפה לרשימה גם רקפת רוסק עמינח, כשבשוק ההון המקומי תוהים אם יש בקנה עזיבה נוספת של מנכ"ל בנק.

רקפת רוסק עמינח / צילום רון קדמי
 רקפת רוסק עמינח / צילום רון קדמי

שני המנכ"לים הנותרים - אלדד פרשר בבנק מזרחי טפחות  וסמדר ברבר צדיק בבנק הבינלאומי , כבר סיימו את מה שניתן לכנות "קדנציה מלאה", וברור שהם נמצאים כיום בנקודה שקרובה יותר למועד סיום הכהונה מאשר לתחילתה. בשבועות האחרונים רווחו הערכות כי רוסק עמינח תודיע על עזיבתה את הבנק, כפי שאכן קרה היום, כשבמקביל נשמעות מעת לעת הערכות בדבר אפשרות שגם פרשר יעשה מהלך דומה, כבר בחודשים הקרובים.

סמדר ברבר צדיק /צילום: איל יצהר
 סמדר ברבר צדיק /צילום: איל יצהר

גורמים המקורבים לבנק המזרחי טפחות מכחישים כוונה שכזו, ומציינים כי "הבנק מתנהל מצוין ולמה לו לעזוב?", כשברקע עובר הבנק בחודשים האחרונים הליך של בנייה מחדש של גרעין השליטה, עם הפרדת הכוחות בין נציגי משפחת עופר (בכפוף לחוק הריכוזיות).

גם לגבי הבינלאומי רווחות הערכות בדבר אפשרות לשינוי בצמרת, וזאת בין היתר בשל כך שהמנכ"לית ברבר צדיק היא המנכ"לית הוותיקה בענף, עם כהונה של 12 שנים.

בכל מקרה, הפרישה של רוסק עמינח, כמו גם של פינטו ושל אשר טופילסקי, מוסיפה ללאומי, לפועלים ולדיסקונט חוסר בהירות - לפחות לכמה חודשים. מציאות זו מדגישה את היציבות היחסית בשני המתחרים האחרים.