נעילה חיובית בת"א: תדיראן זינקה 8% מעל לשווי שוק של מיליארד שקל

מדד ת"א 35 עלה ב-0.4%, מדד הבנקים זינקה ב-1.2% • מבטח שמיר זינקה גם היום בהמשך לעסקת אלון תבור • גולף זינקה ברקע לתוכנית רכישה עצמית של מניות עליה הודיעה החברה • אפריקה קפצה ב-16.8%, אלוט עלתה ביותר מ-5%, מניית הקנאביס קנביט איבדה 8%

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בעליות קלות, בדומה לסנטימנט מעבר לים. מדד ת"א 35 טיפס ב-0.4%, ת"א 90 ננעל ללא שינוי ומדד הבנקים עלה ב-1.2%.

מבטח שמיר זינקה 7.8% בהמשך לעליות אתמול ברקע לעסקת אלון תבור, גבעות צללה ב-17% בהמשך להתרסקות אתמול, ביקום נפלה בכ-7%, אלקטרה נדלן זינקה בכ-7%, פורסייט עלתה ב-4%, תדיראן הולדינגס זינקה ב-8.2%.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.3 מיליארד שקל.

15:30

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות שערים במדדים המובילים, בעוד החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים בשעה זו לקראת פתיחת יום מסחר מקוצר. 

מנייתה של אפריקה  מזנקת ב-14% על רקע הצעה חדשה שהגישה קולרידג' למחזיקי אג"ח אפריקה, אותה היא מגישה גם הפעם בשיתוף עם יזם הנדל"ן מייקל שטייברג.

מניית גולף  מזנקת בכ-15% על רקע אישור תוכנית לרכישה עצמית של מניות בהיקף של 5 מיליון שקל. 

וילי פוד  מזנקת ב-7.5% מבלי שהחברה מסרה הודעה כלשהי. מנייתה של אלוט  קופצת ב-5.85%, חנן מור  עולה בכ-5%.

בהמשך לעסקת אלון תבור, מנייתה של רפק  עולה בכ-12% ומניית מבטח שמיר  מזנקת בעוד 5.5% בהמשך לעליות אתמול.

פורסייט  קופצת ב-7.7% ומשלימה זינוק של 126% בשבועיים האחרונים. 

מחזור המסחר מסתכם בשעה זו בכ-866 מיליון שקל.

13:00

המסחר בתל אביב מתנהל בעליות, כאשר ת"א 35 מטפס ב-0.4% בהובלת מניית טבע  שקופצת בכ-3%. 

מניית מבטח שמיר  מזנקת בכ-8% בהמשך לעליות החדות שנרשמו אתמול עם ההודעה על רכישת אלון תבור. 

סקטור הקנאביס רושם ירידות חדות, כך מניית קנביט  נופלת ב-6.5%, אינטרקיור  ב-4.3%, עמיר שיווק  מאבדת 2.5%, טוגדר  יורדת בכ-2%. 

מניית גולף  מזנקת בכ-11% ברקע להודעה על רכישה עצמית של מניות בהיקף של עד כ-5 מיליון שקל.

11:30

יום המסחר הרביעי לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בטריטוריה הירוקה, ובמחזור מסחר של 300 מיליון שקל. המדדים המובילים עולים בעד 0.3%. 

מניית מבטח שמיר מזנקת בעוד 9% אחרי הזינוק אתמול, וזאת על רקע הרכישה של תחנת הכח אלון תבור.

אלביט מערכות  מאבדת 1.3% במחזור הגבוה בתל אביב, טאואר  מטפסת בעוד 2.3%, טבע  קופצת ב-2.3%, בי קומיונקיישנס  מאבדת 5%, תדיראן הולדינגס  קופצת ביותר מ-4% על רקע רכישת השליטה בחברת פי תעש ב-100 מיליון שקל.

דירקטוריון גולף  אישר תוכנית רכישה עצמית של מניות בהיקף של עד כ-5 מיליון שקל.

חברת הקנאביס קנביט  החלה היום להכניס לחווה שלה את השתילים הראשונים, ובכך הפכה לאחת החברות הראשונות בישראל שאינן מבין שמונה חלוצות הקנאביס, שכבר החלה בגידול קנאביס בפועל, לצד קאנומד  וטוגדר  הבורסאיות ודרך חיים הפרטית. על פי ההערכות, שתילה ראשונה כעת פירושה קציר מסחרי ראשון לקראת סוף השנה. קנביט בשליטת ברק רוזן המנוהלת על ידי ח"כ לשעבר יפעת קריב, נסחרת בתל אביב לפי שווי של 304 מיליון שקל.

09:45

המסחר בבורסה בת"א נפתח ביציבות עם נטייה לעליות. כך, מדד ת"א-35  ות"א-125  עולים בעד 0.14%.

אופקו  יורדת ב-3.3%, לאחר שחזרה עם פער ארביטראז' שלילי. טבע  עולה בכ-1.2%.

06:30

המסחר בבורסה בת"א ייפתח היום לאחר עליות קלות בנעילת המסחר בוול סטריט אמש. הדאו רשם עליה של 0.26%, הנאסד"ק עלה 0.22%, ה-S&P 500 רשם עליות של 0.29%.

הנפט ירד 4.77%, מדד הפחד צנח בכ-8%.

בורסות אסיה רושמות ירידות היום, לאור חששות המשקיעים מהחרפת המתיחות הגיאופוליטית שתשפיע על הכלכלה. הניקיי היפני יורד ב-0.7%, מדד הונג קונג יורד ב-0.3% ומדד שנחאי רושם ירידות של 0.8%.

בשוקים שוררים חששות כי ארה"ב תממש את איומיה להטיל מכסים בסך 4 מיליארד דולר על האיחוד האירופי בגלל נושא הסבסוד הממשלתי ליצרנית המטוסים האירופית איירבוס, בכפוף לפסיקת ארגון הסחר העולמי (WTO).

משרד נציג הסחר האמריקאי מסר אתמול שבמסגרת המחלוקת הממושכת על סבסוד ייצור מטוסים הוא ישקול מכסים על עוד 89 מוצרים בשווי סחר שנתי של 4 מיליארד דולר, כולל גבינה, פסטה ו-וויסקי סקוטי ואירי וכן כימיקלים ומתכות.

אתמול ננעל יום המסחר בבורסה בתל-אביב ביציבות, ללא שינוי מהותי במדדים המובילים. ת"א 35, ת"א 90 ומדד הבנקים ננעלו סביב רמות הפתיחה. מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.07 מיליארד שקל.

טבע חוזרת עם פער ארביטראז' חיובי של 0.5%, אופקו עם פער שלילי של למעלה מ-3%. פריגו עם פער חיובי של כ-0.5%.

מנייתה של מבטח שמיר זינקה ב-9.5% על רקע עסקת הענק. מבטח שמיר, ג'נריישן קפיטל ורפק דיווחו כי הצעה בה היו שותפות יחד עם חברה סינית זכתה במכרז של חברת החשמל לרכישת תחנת הכוח באתר אלון תבור. מנגד, קנון ואו.פי.סי אנרגיה נפלו ב-5.1% ו-16.5% בהתאמה.

איגרות החוב של חברת אי.די.בי פתוח נסחרו אתמול בעליות שערים קלות, לאחר שהנהלת החברה הכריזה שלתפיסת הדירקטוריון, אי.די.בי אינה נמצאת במצב של חדלות פירעון. את הדברים אמרו מנהלים בכירים בקבוצת אי.די.בי-דסק"ש באסיפה מתוחה של מחזיקי האג"ח של אי.די.בי, שהתכנסה שלשום אחר הצהריים במשרדי החברה בתל-אביב.

חברת הנדל"ן מבני תעשייה תרכוש את החזקות חלק משותפיה בנכסים מניבים ובקרקעות בישראל תמורת סכום של כ-170 מיליון שקל, שישולם בדרך של הקצאת מניות. העסקאות יבוצעו רק במקביל להשלמת המיזוג של חברת כלכלית ירושלים אל תוך מבני תעשייה, ויתרמו להגדלת ההון העצמי של מבני תעשייה באותו הסכום.

המרוץ לרכישת יצרנית המזון הישראלית סוגת מידי ענקית המזון הבריטית ED&F Man: "לגלובס" נודע כי סנו, יצרנית הטואלטיקה הציבורית שבשליטת ובניהול משפחת לנדסברג, במגעים לרכוש את סוגת