תל אביב ננעלה בעליות: אנרג'יאן זינקה כ-20%, גבעות טסה, בית שמש בשיא כל הזמנים

המדדים המובילים ננעלו בעליות קלות • הערב בוול סטריט לא יתקיים מסחר לרגל יום העצמאות של ארה"ב • לאומי שוקי הון הותירה המלצה לפרטנר • בית שמש קפצה בעוד 5% לשיא כל הזמנים, ובכך השלימה זינוק של 30% בחודש האחרון

הבורסה בתל-אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל-אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל ביציבות עם נטייה לעליות קלות. בסיכום שבועי, עלה מדד ת"א 35 ב-1.7%, ת"א 90 טיפס השבע ב-1.3% והשלים זינוק של 18.3% מתחילת השנה.

במסחר המניות אנרג'יאן , שזינקה בכ-20% במחזור הגבוה בשוק, וזאת בעקבות רכישת אדיסון, וגבעות  שזינקה בכ-34% לאחר ירידות חדות בימים האחרונים, על רקע תחילת קידוח בשדה מגד.

מניית אלקטריאון  זינקה ב-4.85%, בית שמש  עלתה בעוד 5% לשיא כל הזמנים, ובכך השלימה זינוק של 30% בחודש האחרון.

מניית הקנאביס קנביט  עלתה בכ-5% אחרי הירידות אתמול, רפק  המשיכה צפונה בהמשך לעסקת אלון תבור.

מניית נאוי  טיפסה בכ-3%, מנגד טאואר  איבדה 0.7%, ואמות  ירדה בכ-0.6%.

מחזור המסחר הכולל בשוק המניות הסתכם, כולל הפקיעה השבועית, ב-1.04 מיליארד שקל.

15:25

יום המסחר החמישי והאחרון לשבוע מתנהל בנטייה חיובית, עם עליות קלות במדדים המובילים.

בצד החיובי במדד ת"א 35, מעל כולן בלטה מניית אנרג'יאן, שקופצת בכ-15%, וזאת אחרי שהחברה דיווחה הבוקר על רכישת חברת אדיסון תמורת כ-750 מיליון דולר, ו-100 מיליון דולר מותנים. במקביל עדכנה אנרג'יאן על הקצאת מניות למוסדיים בהיקף של 265 מיליון דולר.

עוד בין העולות במדד המוביל, מניות פז ובזן מתחזקות בכ-1%-2% והמניות הדואליות של פריגו ולייבפרסון עולות בשיעורים דומים.

עוד במסחר, מניית פרטנר נחלשת בכ-3%. ברקע למסחר, בלאומי שוקי הון הותירו היום את המלצתם למניה על "משקל שוק", עם מחיר יעד נמוך משוויה הבוקר. המלצה דומה ("משקל שוק") קיבלה גם מניית סלקום, תוך שציינו בלאומי כי "הערכת השווי שלנו עבור חברות הסלולר ממשיכה להיות מושתתת על המציאות הנוכחית המאתגרת, ולא על תקוות לעתיד". לגבי הפוטנציאל בהמשך, בלאומי שוקי הון ציינו כי זה "ימשיך להיות תלוי בפעילות הסלולר, וזו לא תתאושש עד שהרגולטור יאפשר קונסולידציה בתעשייה". מניית סלקום עולה בכ-0.5% וזו של אלקטרה צריכה, המחזיקה בגולן טלקום, בכ-2%-3%.

יחידות ההשתתפות של גבעות קופצות בכ-30%, אחרי צניחה של כ-17% שרשמו אתמול. אמש פרסמה השותפות את תשובת משרד האנרגיה לפנייתה, ובהמשך לכך עדכנה על הוראת המשקיע לחברת הקידוח להתחיל לשנע את מגדל הקידוח לאתר מגד 8, וזאת אחרי שאתמול פרסמה התייחסות שהתקבלה מהממונה על ענייני הנפט בנושא.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום מגמה חיובית. אג"ח מדלי קופצות בכ-13% במחזור מסחר גדול מהרגיל, על רקע הסדר מול המחזיקים להקדמת תשלום החוב. במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמו עליות חדות.

10:45

מדד הנפט וגז  קופץ בלמעלה מ-1.5%, בהובלת אנרג'יאן  שמזנקת למעלה מ-10%. גולף עולה כ-2.5%, לאחר שאתמול זינקה ב-10% על רקע אישור תוכנית לרכישה עצמית של מניות בהיקף של 5 מיליון שקל.

10:15

אנרג'יאן  מזנקת בלמעלה מ-4% לאחר שדיווחה הבוקר כי תרכוש את אדיסון האיטלקית בכ-750 מיליון דולר.

09:45

המסחר בבורסה בת"א נפתח ביציבות, כאשר מדדי ת"א-35  ות"א-125  רושמים עליות קלות של עד 0.2%.

מדד הביומד עולה בכ-0.5%.

אנרג'יאן  עולה על רקע הדיווח מהבוקר לבורסה על רכישתה את אדיסון האיטלקית בכ-750 מיליון דולר. במסגרת העסקה, רוכשת אנרג'יאן מחברת אדיסון נכסים פעילים במצרים, איטליה, אלג'יריה, הים הצפוני של בריטניה, קרואטיה, וכן נכסים לפיתוח במצרים, איטליה ונורבגיה.

פריגו  ואופקו  עולות ב-2%.

06:30

המסחר בבורסה בת"א ייפתח היום לאחר נעילה חיובית בוול סטריט, ועליות בסיום המסחר בבורסה המקומית.

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל אמש מוקדם, הנאסד"ק ו-S&P 500 עלו כמעט 0.7% בממוצע והדאו ג'ונס הוסיף 0.55% לערכו.

מדדי הדאו ג'ונס ו-S&P 500 סיימו את יום המסחר בשיאי נעילה חדשים, עם 26,966 נקודות ו-2,995 נקודות בהתאמה.

היום לא יתקיים מסחר בבורסות ארה"ב לרגל יום העצמאות האמריקאי.

אתמול ננעל המסחר בת"א בעליות קלות. מדד ת"א 35 טיפס ב-0.4%, ת"א 90 ננעל ללא שינוי ומדד הבנקים עלה ב-1.2%.

גולף זינקה בכ-10% על רקע אישור תוכנית לרכישה עצמית של מניות בהיקף של 5 מיליון שקל.

מבטח שמיר זינקה 7.8% בהמשך לעליות אתמול ברקע לעסקת אלון תבור, גבעות צללה ב-17% בהמשך להתרסקות אתמול, ביקום נפלה בכ-7%, אלקטרה נדלן זינקה בכ-7%, פורסייט עלתה ב-4%, תדיראן הולדינגס זינקה ב-8.2%.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.3 מיליארד שקל.

נמשכים המגעים בין נאמני איגרות החוב של חברת אפריקה ישראל ונציגות מחזיקי האג"ח, לבין המשקיעים השונים שמעוניינים ברכישת החברה באמצעות הסדר חוב כולל.

שתי הקבוצות האחרונות להגיש הצעות - חברת מבטח שמיר שבשליטת מאיר שמיר וחברת קולרידג' של לארי מייזל, ממשיכות במגעים עם חברי הנציגות והנאמנים, וזאת למרות שהצעות קודמות שהגישו שתי אלו נדחו בידי נציגות המחזיקים. בנוסף, ממשיכים חברי הנציגות ונאמנים במגעים מול גורמים נוספים, ובהם חברת שפיר הנדסה שבשליטת משפחת שפירא, אולם מגעים אלו טרם הבשילו לכדי הגשת הצעה מחייבת.

בית ההשקעות מיטב דש הפך לבעל עניין בחברת הנדל"ן וההשקעות איי.אי.אס (IES), שמכרה לו קרוב ל-4.5% ממניותיה תמורת 46 מיליון שקל. לפי העדכון של איי.אי.אס, המכירה נעשתה לפי מחיר מניה של 200 שקל - הנחה של כ-4% על שווי המניה הבוקר, שעמד על כ-209 שקל, וזאת אחרי שטיפסה בכ-30% בשנה האחרונה. את הפצת המניות ביצעה וואליו בייס.