תיקון חד בסגירה בבורסה; ישרכארט זינקה 8% ביומיים, טבע איבדה 3.6%

טבע פריגו ואופקו איבדו גובה בצל החשש להגבלת מחירי התרופות בארה"ב • אירונאוטיקס דיווחה על עסקת מל"טים חדשה בדרום אמריקה • אי.בי.אי ממליץ לנצל את הירידות בטבע להשקעה לטווח ארוך

הבורסה בתל-אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל-אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:27

המסחר בתל אביב שהתנהל ברוב שעות היום במגמה מעורבת, ננעל בעליות כשלקראת הנעילה נרשם תיקון חד מעלה במדד ת"א 35, שסגר את היום בעלייה של 0.2%. מדד ת"א 90 קפץ בכ-1%, ומדד הבנקים עלה בשיעור דומה.

מניית ישרכארט זיקה ב-4.2%, בהמשך לעליות אתמול, ובכך השלימה זינוק של 8% ביומיים.

טבע  פריגו  ואופקו  איבדו גובה בצל החשש להגבלת מחירי התרופות בארה"ב.

מחזור המסחר בבורסה הסתכם ב-1.4 מיליארד שקל.

16:35

המסחר בתל אביב מתנהל בנטייה לעליות למרות הפתיחה השלילית בוול סטריט. מדד ת"א 35 משיל 0.1%, ת"א 90 עולה ב-0.65%.

טבע מאבדת 5%, פועלים עולה ב-1.2%, שיכון ובינוי מטפסת בעוד 2%.

15:00

יום המסחר השלישי לשבוע מתנהל במגמה מעורבת, עם נטייה שלילית בשני המדדים המובילים - ת"א 35 ות"א 125. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על מגמה שלילית הצפויה לקראת פתיחת המסחר שם.

בצד השלילי במדד ת"א 35, מניית טבע  נחלשת בכ-6% על רקע עלייתן לכותרות של מחירי התרופות במרשם בארה"ב ורצונו של הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, להוריד את המחירים. מניית אופקו הלת'  יורדת בכ-4% וזו של פריגו  נחלשת בכ-3%.

בין העולות במדד המוביל, מניות חברות הנדל"ן המניב של איירפורט סיטי , מליסרון , אמות  ועזריאלי  מתחזקות בכ-2%-3%, ומדד הנדל"ן בולט בצד החיובי ועולה בכ-1%.

עוד במסחר, מניית ישראכרט  מרכזת עניין וגם מניית מג'יק  מרכזת מחזור גדול מהרגיל בו נחלשת בכ-1.5%-2%.

חברת אירונאוטיקס  דיווחה על מזכר הבנות מחייב לאספקת מוצרים ושירותים לחברה ממשלתית בדרום אמריקה בהיקף של כ-10 מיליון דולר לשנתיים. מנייתה טיפסה בכ-7%, אחרי שאתמול צנחה בכ-6%.

מניית פורסייט  צונחת בכ-6% אחרי קפיצה של כ-14% שרשמה אתמול, על רקע הודעתה על השלמת הדגמות טכנולוגיות ליצרני רכב וספקי משנה בארה"ב.

בין המניות הקטנות, זו של גלילאו טק  קופצת בכ-40%. זאת אחרי שהחברה דיווחה על הפסקת מו"מ לשיווק שירותי מוסד פיננסי לתעשיות קנאביס למטרות פנאי ועל אישור הסכם עם חברה אסטונית בקשר עם פעילות ארנקים דיגיטליים מבוססי בלוקצ'יין.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום מגמה שלילית ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה דומה.

בזירת המאקרו המקומית, אתמול (ב') החליט בנק ישראל להותיר את הריבית במשק ללא שינוי, בשיעורה הנוכחי העומד על 0.25%, וזאת בהתאם לתחזיות האנליסטים.

בעניין השוק האמריקאי, בבית ההשקעות אופנהיימר ציינו בסקירתם השבועית שפורסמה בימים האחרונים כי "ההתנהגות האחרונה של מדד ה- S&P 500 תומכת בצפי להמשך מהלך העלייה האחרון".

באופנהיימר מגדירים את גל הירידות שנרשם בשווקים בסוף שנת 2018 כ"שוק דובי קצר", ורואים "את מהלך ההתאוששות שלאחר מכן בתור חזרה למגמה שורית ארוכת טווח".

אחד הסימנים בהערכה החיובית של אופנהיימר לגבי כיוון השווקים הוא "פריצת מדד המומנטום של מניות קטנות". בבית ההשקעות הסבירו כי "התנהגות חיובית של מדדי המומנטום תואמת תיזת התאוששות רחבה בשוק המניות האמריקאי, בהתבסס על נתוני העבר, כאשר לאורך זמן השיגו מניות בעלות מומנטום גבוה ביצועי יתר על-פני המדד, תשואה שנתית ממוצעת של כ-15% לעומת תשואה של כ-9% במדד הרחב ושל כ-5% במניות בעלות מומנטום נמוך".

לגבי נתוני המאקרו האחרונים שפורסמו בשוק האמריקאי, ובמרכזם דוח התעסוקה של חודש יוני שהפתיע לטובה, ציינו כי הוא "מרמז שהצמיחה של הכלכלה האמריקאית עדיין לא רואה מיתון באופק. יחד עם זאת, מנתוני התעסוקה עדיין לא ניכרים לחצים אינפלציוניים שיכולים להשפיע על החלטות הפד בנוגע לכיוון האינפלציה בעתיד. לדעתנו, סביר מאוד שהפד יסתפק בהורדת ריבית בהיקף של 0.25% בלבד בסוף החודש".

14:00

המדדים המובילים בבורסה נסחרים במגמה מעורבת, כאשר ת"א 35 מאבד 0.4% ומנגד ת"א 90 מטפס ב-0.35%. 

מניות הפארמה הדואליות נסחרות בירידות חדות, בצל ההוראה של הנשיא האמריקאי שצפויה להגביל את מחירי התרופות. טבע  נופלת בכ-5.6%, אופקו הלת'  בכ-4% ופריגו  ב-2.8%. בית ההשקעות אי.בי.אי ממליץ לנצל את הירידות בטבע להשקעה לטווח ארוך.

שטראוס  הוציאה זימון לאסיפת בעלי מניות לאישור הצטרפותה של דורית סלנגר, לשעבר הממונה על רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון.

גלילאו טק  אישרה הסכם עם חברה פרטית זרה שתפתח עבורה "מטבע דיגיטלי חכם, שיהווה למעשה שטר חוב דיגיטלי". המניה מזנקת בשיעור דו ספרתי.

אנרג'יקס  גייסה כ-132 מיליון שקל בהנפקת מניות ואופציות.

מחזור המסחר מסתכם בשעה זו ב-680 מיליון שקל.

13:00

השלד הבורסאי גלילאו טק  ממחזר תוכניות לפיתוח מטבע דיגיטלי. החברה, שנמצאת בשליטתו ובניהולו של עו"ד שלומי טופז, הפסיקה את המשא-ומתן, שעליו דיווחה לפני כחצי שנה, על שיווק שירותים של מטבע דיגיטלי לתעשיית הקנאביס בארה"ב, ובתוך כך אישרה אתמול הסכם עם חברה פרטית זרה שתפתח עבורה "מטבע דיגיטלי חכם, שיהווה למעשה שטר חוב דיגיטלי". 

11:30

המסחר בבורסה בתל-אביב מתנהל במגמה מעורבת, מדד ת"א 35 מאבד 0.5%, ת"א 90 עולה ב-0.2% ומדד הבנקים מטפס ב-0.1%. שיכון ובינוי עולה ב-2%, עזריאלי קופצת ב-1%, מנגד בזק מאבדת 0.5%.

חברת המל"טים מיבנה, אירונאוטיקס , דיווחה על עסקת מל"טים חדשה בדרום אמריקה. לפי הודעת החברה, אירונאוטיקס חתמה על מזכר הבנות עם חברה ממשלתית מדרום אמריקה ולפיו היא תספק לה מערכות של מטוסים ללא טייס מסוג אורביטר 2 ואורביטר 3 ושירותי תמיכה ותחזוקה נלווים. היקף העסקה הוא כ-10 מיליון דולר. 

מניית החברה עולה כעת 5.5% במסחר בבורסת תל-אביב. 

מניית חברת הטכנולוגיה ננו דיימנשן  מאבדת כעת עוד 5.5% מערכה ובכך משלימה נפילה של 20% ביומיים. החברה הישראלית המתמחה בייצור מדפסות תלת מימד דיווחה אתמול על צפי הכנסות מאכזב למחצית השנה, ובהמשך לכך רשמה נפילה חדה עוד יותר בנאסד"ק עם נפילה של כ-20%.

9:45

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר בירידות. ת"א-35 מאבד 0.5%, ת"א-125 יורד ב-0.4% ות"א-90 יורד ב-0.3%.

טבע , אופקו הלת'  ולייבפרסון  בולטות בירידות בת"א-35. בעליות מובילות שפיר הנדסה , בזן  והראל השקעות 

חברת הנדל"ן מישורים  דיווחה אמש (ב') על מחלוקת בין בעלי השליטה גיל בלוטרייך ואלכס שניידר לגבי אופן שליטתם המשותפת בחברה וביחס להסדר שנחתם ביניהם בדצמבר האחרון. בלוטרייך דורש משניידר בוררות לקביעת מנגנון להיפרדות מלאה בין הצדדים. במקביל, אתמול התפטר במפתיע בלוטרייך מדירקטוריון מישורים, ובמקומו מונה דרור יוסף בולקינד. 

פריגו  דיווחה אמש כי השלימה מכירת עסקי בריאות בעלי החיים שלה ל-PETQ תמורת 185 מיליון דולר. 

7:15

המסחר בבורסת תל-אביב ייפתח הבוקר על רקע הנעילה השלילית אתמול. מדד ת"א 35 איבד 0.4%, ומדד ת"א 90 ירד בכ-1%. המסחר באסיה מתנהל הבוקר בירידות, לאחר נעילה שלילית בארה"ב ונעילה יציבה באירופה אתמול. 

בנק ישראל הותיר אתמול את הריבית ללא שינוי וצופה העלאה אחת השנה ועוד שתי העלאות בשנה הבאה.

נגיד הפדרל ריזרב, ג'רום פאואל, צפוי לפתוח היום בעדות בת יומיים בפני הקונגרס, ובה תהיה לנגיד האמריקאי הזדמנות להצהיר מחדש על מדיניות הריבית של הבנק המרכזי. דוח התעסוקה החיובי בארה"ב שפורסם בסוף השבוע האחרון צינן את הציפיות להורדת הריבית של הפד. 

עסקת המכירה של אירונאוטיקס  לידי חברה פרטית שמוחזקת באופן שווה על-ידי רפא"ל ואיש העסקים אביחי סטולרו, נמצאת בסכנה. העסקה, שעברה את אישור בעלי המניות של אירונאוטיקס בתחילת אפריל האחרון והייתה אמורה להיות מושלמת עד ל-18 ביוני, "נתקעה" במשרד האוצר וברשות החברות הממשלתיות. החברה אף דיווחה לאחרונה לבורסה כי המועד האחרון להשלמת העסקה הוארך בחודשיים עד ל-18 באוגוסט. הסיבה לעיכוב באישור העסקה היא הסתייגות ברשות החברות מהחיבור של רפא"ל עם משקיע פרטי. ברשות סבורים כי לצירוף המשקיע הפרטי אין ערך מוסף משמעותי מבחינת רפא"ל, בעוד שהחברה הממשלתית נדרשת לתת תמורות משמעותיות לשותף.

חברת בי קומיוניקיישנס  הגישה אתמול (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה למתן צו לכינוס אסיפות מחזיקי אגרות החוב (סדרות ב' ו-ג') של החברה ולכינוסה של אסיפה של בעלי מניות החברה. האסיפות יתבקשו לאשר את הצעת הסדר החוב שגובשה בין ביקום והחברה-האם אינטרנט זהב  לבין קרן סרצ'לייט ודוד פורר.