נעילה מעורבת בבורסה: ת"א 90 זינק ב-1%, רבוע נדלן ב-2.4%

מניית מליסרון הגיבה בירידות להודעת המנכ"ל אבי לוי על פרישתו • שיכון ובינוי עלתה ב-2.8% • נכסים ובנין סופגת הורדת דירוג מצד מידרוג • מניית הבינלאומי איבדה 1.2%

בורסת תל-אביב / צילום: רויטרס, Baz Ratner
בורסת תל-אביב / צילום: רויטרס, Baz Ratner

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:29

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת, כאשר ת"א 90 קפץ ב-1%, ומנגד ת"א 35 איבד 0.4%. 

מניית רבוע נדלן עלתה ב-2.4% במחזור חריג. שיכון ובינוי טיפסה ב-2.8%, מליסרון רשמה ירידות בצל התפטרות המנכ"ל אבי לוי, ושיכון ובינוי ספגה הורדת דירוג מצד מידרוג. 

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.1 מיליארד שקל.

14:30

המסחר בת"א מתנהל תוך שינויים קלים בשני המדדים המובילים. בארה"ב מצביעים החוזים העתידיים על מגמה חיובית לקראת פתיחת המסחר, אחרי הדברים שנשא אתמול ג'רום פאואל, יו"ר הבנק הפדרלי האמריקאי בפני הקונגרס האמריקאי, שלפי פעילים בשוק "סיפק בדבריו זריקת עידוד חדשה לשווקים אחרי שהביע פתיחות לרעיון של הפחתת הריבית".

בבית ההשקעות אופנהיימר ציינו, כי "בשבוע הקרוב צפויה להיפתח עונת הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2019 בארה"ב, ובמקביל צפויים להתפרסם מספר נתוני מאקרו. נתונים אלה עשויים להפתיע לרעה את המשקיעים, ובכך להשפיע באופן שלילי על הסנטימנט בשווקים". מנגד ציינו כי "עמידת החברות האמריקאיות בציפיות הקונצנזוס (שכבר הונמכו בשבועות האחרונים) עשויה להוות קטליזטור להמשך הראלי בשווקים".

לגבי עתיד הריבית הוסיפו כי "בשלב זה נצטרך להמתין למידע נוסף לגבי המצב הכלכלי בארה"ב וזאת כדי לראות האם המשקיעים יבצעו התאמות מסוימות בהערכותיהם לגבי תוואי הריבית. אם בסופו של דבר הפד יפתיע את המשקיעים ולא יוריד את הריבית, התנודתיות תחזור לשווקים ושו המניות עלול לספוג ירידות חדות".

בין מניות מדד ת"א 35, מניית אנרג'יאן  מאבדת כ-3%, אחרי שבימים האחרונים בלטה בצד החיובי של המסחר בעקבות עסקת רכישה רחבת היקף עליה דיווחה וגיוס הון שהשלימה בהמשך לכך.

נמשכות הירידות במחזור ער במניית מליסרון  שמגיבה היום להודעת החברה על סיום תפקידו של אבי לוי כמנכ"ל.

בצד החיובי של המדד המוביל, מניות בזק  וכיל  עולות בכ-1%. ברקע למסחר בזק דיווחה על הסכם קיבוצי שנחתם בין החברה הבת שלה, בזק בינלאומי, לבין ההסתדרות ונציגות העובדים, וזאת אחרי שאתמול בזק השלימה גיוס של כ-890 מיליון שקל בהנפקת אג"ח פרטית.

מניית אזורים  ממשיכה לזנק במחזור מסחר גדול מהרגיל. מניית החברה השלימה באחרונה זינוק של קרוב ל-30% תוך שבוע, ללא דיווח משמעותי מצידה, אולם מאז המגמה החיובית התמנתה, וכעת שבה.

עוד בצד החיובי, מניית קבוצת אשטרום  מטפסת בכ-5% ומניות ישראל קנדה  ואו.פי.סי אנרגיה  עולות בשיעורים דומים.

חברת פורסייט  עדכנה על "ניסוי בקנה מידה גדול במערכת למניעת תאונות דרכים המבוססת על תקשורת סלולרית", ומנייתה קופצת בכ-18%.

11:30

נמשך המסחר היציב בתל אביב עם נטייה למגמה מעורבת. מניית אזורים  בולטת בעלייה של כ-6%. עוד בין העולות מניות כיל  ובזק . מן העבר השני בולטות בירידות אנרג'יאן ומליסרון . מנכ"ל מליסרון אבי לוי הודיע היום על פרישה מתפקידו. 

מניית בנק פועלים נסחרת בירידות קלותף לאחר שאורי לוין הסיר מועמדותו למנכ"ל הבנק הפועלים, וההערכות כי הוא מועמד למנכ"ל דיסקונט .  מניית דיסקונט נסחרת בירידות דומות. 

9:46

המסחר בתל אביב נפתח ביציבות, בהמשך לעליות שנרשמו אמש בוול סטריט, כאשר המדדים עלו לרמת שיא אחרי עדות פאואל בסנאט. יו"ר הפד סלל את הדרך להורדת ריבית כבר בהודעה הקרובה.

מניית פועלים עולה ב-0.5%, טאואר מטפסת ב-0.9%, עזריאלי  עולה בכ-0.7%.

6:00

המסחר בבורסה בתל-אביב צפוי להיפתח הבוקר בהמשך לעליות שנרשמו אמש בוול סטריט, לאחר שנגיד הפד פאואל סלל את הפתח להורדת ריבית ביולי, בהתאם לתחזיות שמגלם שוק האג"ח. אמש בניו יורק מדד S&P 500 חצה במהלך המסחר לראשונה את רמת ה-3,000 נקודות. הדאו ג'ונס עלה ב-0.4% ומדד הנאסד"ק טיפס ב-0.7% ובכך ננעלו ברמת שיא כל הזמנים.

טבע חוזרת מוול סטריט עם פער ארביטראז' אפסי, כך גם מניית פריגו. אלביט מערכות חוזרת עם פער שלילי של 0.5%, ונייס עם פער שלילי דומה. מנגד, קנון חוזרת עם פער ארביטרז' חיובי של 1.5%.

מחיר הנפט זינק אמש ביותר מ-4% על רקע עלייה חדה מהצפוי במלאי הנפט האמריקאי בשבוע שהסתיים ב-5 ביולי עלה המלאי ב-9.5 מיליון חביות, יותר מפי 3 מהתחזיות. בכך הנפט ננעל מעל לרמה של 60 דולרים לחבית.

אתמול בבורסה המקומית המסחר ננעל בעליות, ת"א-35 ות"א-125 הוסיפו כ-0.3%. ת"א-90 עלה ב-0.35% ות"א-טכנולוגיה הוסיף 0.75%. ת"א-בנקים ירד ב-0.1%.