ת"א ננעלה בנטייה לעליות: שיכון ובינוי זינקה 4.8%, דלק ב-3.7%

אדוארדו אלשטיין משך את הבקשה להיתר השליטה בכלל ביטוח • אריק פינטו מנכ"ל בנק הפועלים ביקש להקדים את הפרישה, סגנו ארז יוסף הודיע על פרישה • דלק עשויה להכניס משקיע לאיתקה לקראת ההנפקה בלונדון • טבע איבדה 1.8%

בורסת תל-אביב / צילום: איל יצהר
בורסת תל-אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:25

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל ביציבות עם נטייה לעליות, וזאת ברקע לעלייה של 3.7% במנייתה של קבוצת דלק, שהתאוששה לאחר הירידות שרשמה בשבוע שעבר.

מדד ת"א 35 ננעל ללא שינוי, ת"א 90 טיפס ב-0.3% ומדד ת"א בנקים השיל 0.35%.

מניית שיכון ובינוי  עלתה ב-4.8%, פריגו טיפסה ב-2.6%, ודלק קידוחים עלתה ב-1.8%.

מנכ"ל בנק פועלים אריק פינטו מעוניין להקדים את עזיבתו על רקע מינוי דב קוטלר כמכ"ל.

מחזור המסחר הסתכם ב-430 מיליון שקל. 

15:00

יום המסחר הראשון לשבוע מתנהל בנטייה שלילית מתונה בשני המדדים המובילים. בסוף השבוע הסתיים המסחר בארה"ב במגמה שלילית.

מנתוני הבורסה עולה כי בסיכום שבועי גויסו בשוק האג"ח הקונצרניות כ-1.1 מיליארד שקל, עיקר הסכום (כ-900 מיליון שקל) על-ידי חברת התקשורת בזק בהנפקה פרטית למוסדיים, והיתרה (כ-200 מיליון שקל) על-ידי חברת האשראי החוץ בנקאי פנינסולה בהנפקה לציבור.

בשוק האקוויטי גויסו כ-430 מיליון שקל בשתי הנפקות לציבור - חברת ניהול קרנות הפנסיה וקופות הגמל של אלטשולר שחם השלימה הצעת מכר ראשונה של מניות לציבור כשבעליה מכרו כ-25% מהונה תמורת קרוב ל-290 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-1.2 מיליארד שקל אחרי ההנפקה, וחברת האנרגיה המתחדשת אנרג'יקס גייסה כ-140 מיליון שקל בהנפקת מניות ואופציות. עוד בשוק האקוויטי, חברת אנלייבקס הנסחרת בבורסת נאסד"ק הגישה מסמכים לרישום מניותיה למסחר בתל אביב במסגרת רישום כפול.

בין מניות מדד ת"א 35, בצד השלילי המניות הדואליות של טאואר , טבע  ואופקו  נחלשות בכ-1.5%-2%, ועוד בין היורדות, מניות שטראוס  ופתאל החזקות  איבדו כ-1%-1.5%.

בצד החיובי של המדד המוביל, המניות הדואליות של פריגו  ולייבפרסון  מתחזקות בכ-2%-2.5%.

מניית קבוצת דלק קבוצה  , שסיכמה שבוע מסחר שלילי למדי, עם צלילה של כ-14%, הציגה היום התאוששות חלקית כשעלתה בכ-1.5%-2%. הבוקר עדכנה דלק על חתימת הסכם מחייב למכירת זכויות לתמלוגי על מפרויקט הגז "תמר" תמורת 52.5 מיליון דולר.

בסוף השבוע פרסמה הבורסה את העדכונים הצפויים במדדים המובילים, ואלה יכללו את כניסתה לראשונה של מניית שיכון ובינוי למדד הדגל - ת"א 35, ויציאתן של יחידות ההשתתפות של ישראמקו.

עוד במסחר, מניית אלקטרה מרכזת מחזור מסחר גדול מהרגיל, בשינויים קלים בערכה, ללא דיווח מצד החברה.

מניית פריון  שוב חזרה להיסחר בעליות משמעותיות, כפי שהתאפיין המסחר בה בתקופה האחרונה, והיום עולה בכ-6% אחרי שביום חמישי תיקנה חלקית את הסנטימנט החיובי עם צניחה של כ-8%.

חברת פורסייט  דיווחה על קבלת הזמנה לאבטיפוס של המערכת שהיא מפתחת "מספק משנה יפני מוביל". מנייתה מטפסת בכ-4%-5% אחרי שסבלה בשבוע שעבר מחולשה מהותית, בסיכומו צללה בקרוב ל-20%.

מניית מדיגוס  מגיבה בקפיצה של כ-15% לדיווחי החברה על "מכירת מצלמות זעירות לשני ארגונים ביטחוניים מובילים", על מכירת מצלמות וידאו זעירות "לחברה גלובלית בתחום הכורים הגרעיניים", וכן על קבלת תשלום ראשון בסכום של 600 אלף דולר, במסגרת הסכם מכירה ורישום בסין של מערכת שהיא מפתחת.

בסקטור הקנאביס, חברתיוניבו  עדכנה על מזכר הבנות להפצת מוצרי קנאביס שחתמה חברה בת מול חברה גרמנית, ומנייתה מגיבה בקפיצה של כ-10%.

במסחר ב אג"ח הקונצרניות נרשמה היום מגמה שלילית ובמסחר ב אג"ח הממשלתיות נרשמה נטייה חיובית.

14:00

המדדים בתל אביב נסחרים ביציבות. מדד ת"א 35 מאבד 0.3% ומנגד ת"א 90 עולה ב-0.2%. 

דלק מטפסת 1.8% לאחר הירידות שנרשמו בשבוע שעבר. הקבוצה תנסה לצרף שותף באיתקה לקראת הנפקתה בלונדון.

ארז יוסף, המשנה למנכ"ל בנק הפועלים , פורש.

כשנתיים לאחר הנפקת האג"ח הראשונה שכספיה נותבו להשקעה בפיקדונות בנקאיים, שאותה ביצעו הבנקאי לשעבר שלומי פרידמן ובית ההשקעות אפסילון באמצעות החברה הייעודית אלה פקדונות, גם קבוצת הפיננסים והביטוח הראל מעוניינת להיכנס לתחום.

השבוע בוול סטריט עונת הדוחות מעלה הילוך, עם פרסום תוצאות פייסבוק, אמזון ואלפאבית. ביום חמישי ה-ECB צפוי להכריז על גובה הריבית.


11:00

המסחר בתל אביב מתנהל ביציבות ובמחזור נמוך. המדדים ת"א 35, ת"א 90 ומדד הבנקים נסחרים סביב רמות הפתיחה. 

מניית טבע  מאבדת 1.2%, דלק  עולה 1.7%,פורסייט  קופצת 5.4, מדיגוס  מזנקת 14% לאחר ההודעה בסוף השבוע האחרון על קבלת תשלום ראשון בסך 600 אלף דולר כחלק מהסכם הרישוי והמכירה של MUSE בסין.

10:15

אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה באי.די.בי, הודיע לממונה על רשות שוק ההון הביטוח והחיסכון על משיכת היתר השליטה בכלל ביטוח.

10:00

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל-אביב נפתח במגמה מעורבת, כאשר ת"א 35 מאבד 0.4% ומנגד ת"א 90 מטפס ב-0.1%. 

השינוי הראשון בבנק הפועלים  בעידן דב קוטלר יוצא לדרך עוד קודם להגעתו של המנכ"ל החדש לבנק: היום דיווח בנק הפועלים על פרישתו הצפויה של מי שנחשב לאורך הדרך כמועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל הבנק, ארז יוסף.

על-פי הודעת הפועלים, יוסף, המשנה למנכ"ל וממונה על חטיבת אסטרטגיה משאבי ותפעול (וה-COO) בבנק, הודיע על פרישתו לאחר כ-30 שנה בבנק. הוא עושה זאת לאחר שלא נבחר למנכ"ל, ואף לא נמנה על שלושת המועמדים האחרונים שעלו לדיון בדירקטוריון.

מניית טבע  מאבדת 2%, פריגו עולה ב-2%, פריון מזנקת ב-5.5% ומניית פורסייט מזנקת בהמשך להודעה על הסכם בסוף השבוע האחרון. 

מניית דלק  מתאוששת ב-1.5% לאחר הנפילות שרשמה בשבוע האחרון בצל החשש ממינוף עסקת שברון.

06:00

המסחר בבורסה בתל-אביב ייפתח בעקבות הירידות בסוף השבוע בוול סטריט. המסחר בארה"ב ננעל בירידות שערים, וזאת לאחר התפוגגות הדברים שאמרו בכירי הפד ועל רקע המתיחות במפרץ הפרסי. הנאסד"ק הוביל את הירידות והשיל 0.74% מערכו, אחריו ה-S&P 500 עם ירידה של 0.62%, מדד הדאו ג'ונס איבד 0.25% מערכו. 

המניות הדואליות חוזרות עם פער ארביטרז' חיובי של 0.3% וצפויות לתמוך במדדים. פריגו חוזרת עם פער חיובי של 2.6%, נייס חוזרת עם פער חיובי של 0.7%, איי.אפ.אפ חוזרת עם פער חיובי של 0.9%, וכיל עם פער חיובי של 0.5%. 

אחד הסגנים הבכירים של פאואל, נשיא הפד של ניו יורק, ג'ון וויליאמס, אמר בשבוע שעבר כי על הפד "לפעול במהירות" ולהוריד ריבית כצעד מונע מפני אסון. המשקיעים פרשו את הדברים כעוד רמז לכיוון הורדת הריבית. 

וויליאמס אמר כי קובעי המדיניות צריכים להקדים ולספק תמריצים לשוק על מנת להתמודד עם האינפלציה הנמוכה, ולא לחכות לאסון כלכלי שיתפתח. "עדיף להתמודד עם זריקה שתכאיב בטווח הקצר מאשר לקחת את הסיכון למחלה מאוחר יותר", ציין וויליאמס.

עם זאת, דבריו הסתמכו על מחקרים אקדמיים של 20 שנה, ולא על הפוטנציאל לפעולה המסתמן בישיבת חברי ועדת השוק הפתוח של הפד הקרובה, כך לפחות הסביר דובר נשיא הפד של ניו יורק.

בתל-אביב, יום המסחר האחרון בשבוע שעבר ננעל בירידות בהובלת מניות השורה השנייה, ומניית דלק שבלטה בנפילה של עוד 5.6%, וזאת על רקע החשש ממינוף עסקת שברון.

מניית הפועלים איבדה 1.2% במחזור השני בשוק, טבע אחריה עם ירידה של 1.1%. שיכון ובינוי איבדה 2.5% בהמשך לקיצוצים שצפוי המנכ"ל לפידות לבצע. 

מדד ת"א 35 איבד 0.6%, ת"א 90 איבד 1.16%. 

מחזור המסחר, כולל הפקיעה השבועית, הסתכם ב-1.2 מיליארד שקל.