סגירה שלילית בת"א: טבע צנחה ב-4.3%, טאואר זינקה לאחר הדוחות

מדד ת"א 35 איבד 0.46%, ת"א 90 ננעל ללא שינוי מהותי, כך גם מדד הבנקים • טאואר עקפה את התחזיות וסיפקה צפי חיובי לרבעון השלישי • מליסרון עלתה על רקע האפשרות להישארותו של אבי לוי כמנכ"ל

הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:27

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בטריטוריה האדומה, וזאת בדומה לסנטימנט השלילי שנרשם כעת בוול סטריט. מדד ת"א 35 איבד 0.46%, ת"א 90 ננעל ללא שינוי מהותי, כך גם מדד הבנקים.

מניית טבע  איבדה 4.3%, למרות שהיא עולה כעת בניו יורק. טבע חזרה ביום ראשון מוול סטריט עם פער שלילי של 4% אבל באופן מפתיע דווקא עלתה ביום המסחר הראשון לשבוע זה בתל אביב בכ-4%, ככל הנראה בשל האופטימיות מעסקת מיילן-פייזר עליה דווח במוצאי השבת. למרות העלייה כעת בוול סטריט מניית טבע ירדה בתל אביב, כדי 'להדביק' את הפער שנפתח אתמול בתל אביב, ובניגוד לפער הארביטרז' ממנו סטתה לעומת הנעילה בשישי. 

מחזור המסחר הסתכם ב-1.22 מיליארד שקל.

16:36

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בירידות קלות, ברקע ליציבות בפתיחה בוול סטריט. מדד ת"א 35 מאבד 0.2%, ת"א 90 יורד ב-0.3% ומדד הבנקים משיל 0.4%. 

מניית טאואר מזנקת ב-7% לאחר הדוחות. חלל תקשורת עולה ב-5%. 

מניית טבע צונחת ב-4% לאחר העליות שרשמה אתמול.

15:30

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל ביציבות עם נטייה לירידות קלות, כשבשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים קלות.

מניית טאואר  מזנקת לאחר שהיכתה את התחזיות לרבעון השני של השנה במעמד הדוחות, וסיפקה צפי חיובי לרבעון השלישי. 

מניית מליסרון  עולה ב-2% על רקע הדיווח לפיו אבי לוי המנכ"ל מנהל שיחות עם בעלת השליטה ליאורה עופר, מה שמעלה אפשרות כי לא יפרוש בסופו של דבר מהחברה. 

בהראל פיננסים ציינו כי לקראת הודעת הריבית בארה"ב הם "מפחיתים סיכונים", והוסיפו כי "הורדת הריבית בארה"ב כבר מגולמת בשוק וההבנה שבישראל כנראה הריבית לא תעלה בזמן הקרוב תומכות בחשיפה לשוק המקומי".

כן ציינו שם כי "עונת הדוחות בארה"ב לרבעון השני של השנה ממשיכה להכות את הציפיות המוקדמות", והוסיפו כי "לאחר העליות החדות שאפיינו את המחצית הראשונה של 2019, אנו מבינים שחשוב במחצית השנייה לשים דגש משמעותי יותר על הקטנת סיכונים ומיזעור התנודתיות".

בין מניות מדד ת"א 35, בצד השלילי של המדד, מניות הפועלים , בזן  ושטראוס .

עוד במסחר, מניית כלל עסקי ביטוח  עלתה בכ-2%-2.5%, אחרי ירידה של כ-3.5% שרשמה אתמול. ברקע למסחר, היום עדכנה החברה על עיכוב בהלוואת המוכר שנדרשה אי.די.בי פתוח להעביר לאייל לפידות, לרכישת נתח ממניות חברת הביטוח. אג"ח אי.די.בי פיתוח נחלשו עד כ-2%.

מניית מגה אור  ריכזה מחזור מסחר ער, בו נסחרה ביציבות. חברת סייפ-טי גרופ  דיווחה על שיתוף פעולה ראשון למוצר שלה עם ספקית אינטרנט מקוריאה, ומנייתה קפצה בכ-15%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום יציבות ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה חיובית.

מחזור המסחר מסתכם בשעה זו ב-750 מיליון שקל.

14:50

העליות בטאואר מתחזקות לאחר פרסום הדוחות לרבעון והן מגיעות ל-9.5%. טבע יורדת ב-3%, בעוד בטרום המסחר בנאסד"ק המגמה הפוכה על רקע המיזוג של מיילן עם עסקי הגנריקה של פייזר.

14:40

גילת  הודיעה היום על השגת אבן-דרך בפרויקט הגדול בפרו, שעליו היא הודיעה לפני 4 שנים. הפרויקט לאספקת שירותי פס רחב נכנס לשלב התפעולי ויאפשר לחברה להפיק הכנסות שנתיות בסך 12 מיליון דולר.

11:35

חברת השבבים טאואר  פרסמה היום את דוחותיה לרבעון השני של 2019. החברה עקפה את התחזיות, רשמה הכנסות של 306 מיליון דולר ברבעון השני וצופה הכנסות של 312 מיליון דולר ברבעון השלישי. 

09:45

המסחר בתל-אביב נפתח הבוקר ביציבות, כשהמדדים העיקריים רושמים ירידות קלות של עד 0.2%.

בולטות בירידות במדד ת"א-125  מניות תמר פטרוליום , שיכון ובינוי , צור , ומיטב דש .

בולטות בעליות אלוט  שמזנקת בכ-4% במחזור נמוך, כלל עסקי ביטוח  שעולה בלמעלה מ-1.2%, פיבי  שעולה בכ-1%. טבע  רושמת ירידה קלה לאחר שאתמול קפצה בלמעלה מ-4%.

6:25

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה בתל-אביב צפוי להיפתח בהמשך לנעילה החיובית אתמול, בעוד הבוקר באסיה המדדים נסחרים בטריטוריה האדומה, והחוזים העתידיים בוול סטריט יורדים קלות בשעה מוקדמת זו.

אתמול בתל-אביב ננעל יום המסחר הראשון לשבוע בעליות שערים נאות, שהמשיכו את כיוון המסחר מהשבוע שעבר, מדד ת"א 25 ומדד ת"א 90 עלו ב-0.75%, מדד הבנקים עלה ב-0.5%. מדד ת"א 125 נגע ברמת שיא תוך-יומי.

בסוף השבוע הסתיים המסחר בארה"ב במגמה חיובית, וזאת כשהמדדים המובילים האמריקאים נמצאים ברמות שיא או קרוב לכך. בסך-הכול, ת"א-125 השלים טיפוס של כ-13% מתחילת השנה ועלייה שנתית של כ-8%, שהובילו אותו להיסחר היום סביב רמה של כ-1,510 נקודות, לעומת רמת שיא של כ-1,505 נקודות שקבע אשתקד.

בין מניות מדד ת"א 35, בצד החיובי בלטה אתמול מניית טבע שקפצה בכ-4.2%. ברקע למגמה החיובית, פרסומים בתקשורת על כך שחברת פייזר פועלת לרכוש את פעילות הגנריקה של מיילן, ולפי הערכות חלק מהאנליסטים, עסקה זו עשויה לייצר עסקאות נוספות בענף הגנריקה.

הבוקר בבורסות אסיה המסחר מתנהל בירידות שערים, מדד הונג קונג הנג סנג  צונח 1.15%, הטוקיו ניקיי 225 יורד 0.55%, ומדד שנחאי כללי  משיל 0.25% מערכו.

הבוקר צפוי להיסגר שלב התמחור בהנפקת הבורסה, כאשר התקבלו ביקושים גבוהים פי 5 על ידי מזמינים זרים בהנפקה.

עיני המשקיעים נשואות לקראת המשך שיחות הסחר בין סין לארה"ב בהמשך השבוע הזה. המשלחת האמריקאית תעשה את דרכה לסין היום, אך פריצות דרך משמעותיות במשא ומתן בין שתי המעצמות לא צפויות.