ת"א ננעלה בעליות בהובלת מניות הסלולר: סלקום זינקה ב-14%, פרטנר ב-6%

מדד ת"א 35 רשם עלייה סמלית של 0.07%, ת"א 125 טיפס ב-0.3% ומדד ת"א 90 עלה ב-1% • סלקום דיווחה על תוכנית התייעלות דרמטית במסגרתה תגייס 400 מיליון שקל ותפטר עד 800 עובדים • פלאפון מקבוצת בזק תפטר כרבע מעובדי החברה • מניית דלק ירדה ב-4% ומשלימה נפילה של 30% בשלושת החודשים האחרונים • איידיאו ממשיכה לטפס בהמשך לזינוק החד שלשום

הבורסה לני"ע בת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה לני"ע בת"א / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסה של תל אביב ננעל בעליות שערים, אותן הובילו מניות הסלולר. מדד ת"א 35 רשם עלייה סמלית של 0.07%, ת"א 125 טיפס ב-0.3% ומדד ת"א 90 עלה ב-1%.

מניית סלקום , שדיווחה על יישום תוכנית הבראה מקיפה הכוללת פיטורי מאות עובדים, זינקה ב-14.3% במחזור מסחר ער. מניית פרטנר רשמה עליות של כ-6%. בין המניות הנוספות שרשמו עליות בולטות המשביר 365  שקפצה ב-8.57% ומניית קנביט שטיפסה ב-8.2%. 

מניית קבוצת דלק  סיימה את היום בירידה של 3.87%. 

16:45

מגמה מעורבת נרשמת בבורסה בת"א: מדד ת"א 35 נסחר ללא שינוי, מדד ת"א 125 רושם עלייה של 0.2% ומדד ת"א 90 עולה ב-0.8%. 

15:00

יום המסחר השלישי לשבוע מתנהל בנטייה חיובית ובשינויים מתונים בשני המדדים המובילים. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על מגמה חיובית הצפויה לקראת פתיחת המסחר שם. בצד החיובי במדד ת"א 35, שוב בולטות חלק ממניות הנדל"ן, עם עלייה של כ-3% בזו של גזית גלוב  ועליות של כ-1%-2% במניות מליסרון  ועזריאלי . עוד בין העולות, המניות הדואליות של איי.אפ.אפ , אופקו  ונייס  שמתחזקות בכ-1%-2%, ואילו בצד השלילי של המדד המוביל מניית דלק  נחלשת בכ-3%.

עוד במסחר, מניית סלקום  טסה בכ-12% במחזור מסחר ער, אחרי שהחברה דיווחה על יישום תוכנית הבראה מקיפה הכוללת פיטורי מאות עובדים. סדרות האג"ח של סלקום קופצות בכ-6%-8%.

גם מניית העמיתה פרטנר  נהנתה מיום חיובי, עם עליות של כ-5%, לצד עליות של עד כ-1.5% בסדרות האג"ח שלה. ברקע למסחר בפרטנר, עומדת החשיפה ב"גלובס" על מגעים למיזוג בינה לבין החברה המתחרה הוט, וזאת לאחר שאיש העסקים חיים סבן החליט לוותר על מניות השליטה בה. מדד התקשורת בלט בטיפוס של כ-2%.

מניית איידיאו  ממשיכה לרכז עניין, ומתחזקת בכ-2%-3% בהמשך לזינוק של 65% שרשמה אתמול אחרי שהחברה הפועלת בתחום הנדל"ן למגורים בברלין דיווחה על כי חתמה על הסכם לרכישתה במהלך של מיזוג משולש הופכי, במחיר גבוה בכ-80% משווי המניה בעת ההודעה. במסחר ב אג"ח הקונצרניות נרשמה היום מגמה חיובית ובמסחר ב אג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה מעורבת. 

12:00

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב עולים בהובלת מדד ת"א 90 שמטפס ב-0.7%. מדד ת"א 35 ללא שינוי, ומדד ת"א 125 עולה ב-0.2%.

מניית סלקום  מזנקת ב-11.5% על רקע הליך התייעלות דרמטי שכולל פיטורי עובדים וגיוס הון. אגרות החוב של סלקום  מזנקות בעד 7%. פלאפון מקבוצת בזק  הודיעה גם היא על פיטורים של כרבע מעובדי החברה.

גיל דטנר, אנליסט תקשורת וקמעונאות בלאומי שוקי הון, אמר לגבי לתכנית ההבראה שפרסמה סלקום: "התכנית כוללת התייעלות עמוקה בכוח האדם, שתחסוך כ-150 מיליון שקל בשנה (עלות התוכנית עדיין לא ידועה), גיוס הון של כ-400 מיליון שקל, פקטורינג של התזרים ממכירות ציוד בסדר גודל של 100-150 מיליון שקל, והפחתת רמת החוב. בדרך כלל, כאשר חברה מגייסת הון המניה מגיבה באופן שלילי. כאשר הגיוס מתבצע במחירי שפל התגובה חריפה אף יותר. במקרה הזה, התגובה דווקא חיובית, מאחר ומדובר בתכנית שמקטינה את הסיכון להסדר חוב בעתיד הנראה לעין - דבר שמקל על בעלי המניות, שבמקרה של הסדר חוב נפגעים הכי הרבה".

"המהלך של סלקום נכון ונחוץ, אך השאלה היא מה תהיה ההשפעה על שוק הסלולר? שוק הסלולר זקוק לקונסולידציה משמעותית על מנת להבריא. ההסתברות הכי גבוהה שרשות התחרות תאשר מיזוג בין שתי חברות גדולות, היא בתרחיש בו שחקן גדול ייקלע לקשיים פיננסיים. חיזוק המאזן של סלקום מרחיק אותנו מתרחיש כזה. עם זאת, נראה לנו כי תכנית ההבראה של סלקום כן תוביל לשיפור בסנטימנט. אנו נראה פחות ידיעות על חשש מקריסה של חברת סלולר. שנית, גדל הסיכוי כי סלקום תוכל לרכוש שחקן קטן או בינוני, מה שיוביל לציפיות לשיפור בשוק. נראה כי מניית סלקום צפויה להמשיך וליהנות הכי הרבה מהשיפור בסנטימנט", סיכם דטנר.

מניית דלק  יורדת ב-3% ומשלימה נפילה של 30% בשלושת החודשים האחרונים.

מחזור המסחר בשעה זו בשוק המניות מסתכם בכ-300 מיליון שקל בלבד.

10:30

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות, בהובלת מדד ת"א 90 שמטפס ב-0.6%. מדד ת"א 35 עולה ב-0.26% ומדד הבנקים משיל 0.5%.

מניית סלקום  מזנקת ב-10% על רקע הליכי ההתייעלות ופיטורים, במסגרתם החברה תגייס הון בהיקף 400 מיליון שקל, וכן על רקע הדיווח על התוכנית לפטר 800-700 עובדים. את המסחר פתחה המניה בצניחה של למעלה מ-5%, על רקע פער ארביטרז' שלילי ממנו חזרה מניו יורק. מניית פרטנר  מזנקת ביותר מ-5%.

מניית דלק  יורדת ב-2.5% ומשלימה מהלך ירידות של 30% במהלך שלושת החודשים האחרונים.

09:46

המדדים המובילים בתל אביב עולים בעד 0.1% בפתיחת המסחר בהמשך לנעילה המעורבת אתמול והיציבות שנרשמה בוול סטריט.

מניית סלקום  צונחת ביותר מ-5% על רקע הליכי ההתייעלות ופיטורים, במסגרתם החברה תגייס הון בהיקף 400 מיליון שקל.

06:15

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך ליציבות אמש בניו יורק, ולאחר הנעילה המעורבת אתמול. 

סלקום תרכז עניין על רקע תוכנית התייעלות דרמטית, וכוונתה לגייס 400 מיליון שקל ולבצע שורה של שינויים על מנת לחסוך בעלויות, בהם פיטורי עובדים.

מניות הגז ייסחרו בהמשך לחשיפת "גלובס" כי חברת החשמל קרובה להסכם חדש עם בעלי הזכויות במאגר תמר , שיאפשר לה לרכוש כמות נוספת של גז מהמאגר במחיר מופחת. לפי הערכות בשוק המחיר יגיע עד 4.3 דולר ליחידת חום (בכפוף לכמות הגז שחברת החשמל תרכוש). משך ההסכם החדש לתקופה של שנה וחצי. ההסכם המתגבש פותח למעשה מחדש את התחרות בין מאגרי תמר ולוויתן משום שהוא מאפשר לחברת החשמל לרכוש גז מתמר במחיר נמוך מהמחיר שקיבלה מלוויתן.

טבע חוזרת  עם פער ארביטרז' שלילי של 0.8% לאחר ירידה של 3.3% אתמול בוול סטריט. נייס חוזרת עם פער חיובי של 0.8%, כיל עם פער שלילי של 0.5%, ננו דיימנשן עם פער שלילי של 6.4%, קמהדע עם פער שלילי של 2%, קנון עם פר שלילי של 1.3%.

איידיאו תמשיך לרכז עניין על רקע הזינוק אתמול בשיעור של 65% לאחר הדיווח על מכירת החברה באפסייד על מחיר השוק. חברת אדלר הגרמנית תרכוש במהלך של מיזוג משולש הופכי, את מניות איי.די.או בתמורה כוללת של כ-2.75 מיליארד שקל, לפי מחיר מניה של קרוב ל-26 אירו (כ-100 שקל) - גבוה בכ-80% משווי המניה אתמול לפני הפתיחה בבורסה.