ת"א ננעלה בירידות: מניית דלק זינקה בכ-10%

דלק קידוחים נסקה בכ-10%; קבוצת דלק ורציו בלטו בעליות • החברות והשותפויות המעורבות במאגרי תמר ולוויתן דיווחו היום כי נחתמו חוזי אספקה חדשים מול דולפינוס המצרית • נייס, כיל וחברה לישראל נפלו בכ-4%

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות שהתמתנו לפני הסגירה, וזאת כאשר הבורסות בעולם נסחרות בשעה זו בירידות על רקע החששות מהאטה עולמית. מדד ת"א 35 איבד 0.8%, ת"א 90 ירד בשיעור דומה ומדד הבנקים איבד 0.9%.

מניית נייס  צנחה ב-4%, כיל  ירדה בשיעור דומה, בזק  איבדה 1.9%, חברה לישראל  נפלה ביותר מ-4%. 

מניות הגז בלטו בעליות חדות על רקע הסכמים נוספים של דולפינוס מול מצרים. דלק  זינקה ביותר מ-10%, דלק קידוחים  קפצה ב-9.9%, רציו  עלתה ב-8.9%.

מחזור המסחר הכולל בשוק המניות הסתכם ב-1.26 מיליארד שקל.

16:30

המסחר בבורסה מתנהל בירידות בדומה לסנטימנט השלילי בוול סטריט, שם המדדים יורדים זה היום השני ברציפות. מדד ת"א 35 מאבד 1.05%, ת"א 90 יורד ב-0.8% ומדד הבנקים מאבד שיעור דומה. 

מניות הגז מזנקות בהמשך להסכמים חדשים של דולפינוס לאספקת גז למצרים. דלק  מזנקת בכ-11%, דלק קידוחים יהש  עולה בשיעור דומה, רציו יהש  מזנקת ב-9.3%, ישראמקו יהש  עולה בכ-2.3%.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם בכ-970 מיליון שקל.

14:30

המשקיעים חזרו היום מחופשת ראש השנה לזירת המסחר באווירה פסימית, ויום המסחר הראשון לשבוע ולחודש אוקטובר, והראשון לשנת תש"פ, מתנהל בירידות שערים. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על מגמה שלילית לקראת פתיחת המסחר שם.

בשל חופשת החג, שבוע המסחר הנוכחי בזירה המקומית קצר מהרגיל ויכלול שני ימי מסחר בלבד. בסיכום שבוע המסחר הקודם נחלש ת"א-35 בכ-0.5%, אולם מתחילתה של 2019 הוא מציג עלייה של כ-10%. בסיכום שבועי, מדד הנדל"ן המשיך לשעוט קדימה והתחזק בכ-5%, מה שמשלים לו קפיצה של כ-56% מתחילת 2019.

בין מניות מדד ת"א-35, בצד השלילי בולטות היום כמה מניות דואליות, בהן לייבפרסון   ואופקו  , שנחלשות בכ-5%-4%, לצד ירידות של כ-4%-3% במניות נייס   ואורמת  . ירידות דומות רושמת גם מניית אנרג'יאן  , ומניות כיל  , ובעלת השליטה בה, חברה לישראל , יורדות בכ-4%-3%.

מנגד ממשיכות לבלוט בצד החיובי מניית קבוצת דלק  ויחידות ההשתתפות של דלק קידוחים  שבשליטתה, שקופצות בכ-8%-7%, וזאת אחרי שהשותפות בקידוחי הגז הטבעי "תמר" ו"לווייתן" עדכנו הבוקר כי נחתמו הסכמים מתוקנים ליצוא גז מאותם פרויקטים.

בהתאם, גם יחידות ההשתתפות של רציו  קופצות בכ-8%-7%, מניות תמר פטרוליום  ואלון חיפושי גז  מטפסות בכ-5%-4% ואילו יחידות ההשתתפות של ישראמקו   "מסתפקות" בעליות של כ-3%-2%. מדד הנפט והגז עולה בכ-3%.

בלאומי שוקי הון התייחסו לעדכון של השותפות בפרויקט וציינו כי "העסקה הגיונית. במצב של סיכון גיאופוליטי היא מבטיחה כמויות קבועות של יצוא למצרים ואפס תלות בכמויות משתנות", ומבין השותפות ציינו כי "אנו מעדיפים את ישראמקו בגלל הנזילות הגבוהה ואת דלק קידוחים ורציו בגלל הכמויות לייצור".

עוד כמה מניות דואליות נוספות בולטות בכיוון השלילי, על רקע פערי ארביטראז' מהמסחר בארה"ב, שם רשמו ירידות משמעותיות, ובהן מניות אודיוקודס   וקמטק   שצונחות בכ-11%-9%, ומניות רדהיל   ואלוט   שמאבדות כ-5%-4%.

מניית איידיאו  ממשיכה לרכז עניין, ונסחרת בשינויים קלים, אחרי זינוקים שרשמה בשבוע שעבר בעקבות הסכם למכירתה.

חברת אייאיאס  הודיעה כי חתמה על מזכר הבנות כללי עם תאגיד תעופה סיני לשיתוף פעולה בתחום התעופה, ומנייתה מתחזקת בכ-3%-2%.

בין החברות הקטנות, אופקטרא נדל"ן  דיווחה כי חתמה על מזכר הבנות "למיזוג עם חברת מיט-טק העוסקת בתחום הפוד-טק, כנגד הקצאת 60% בחברה". מנייתה מגיבה לעדכון בקפיצה של כ-20%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום מגמה חיובית ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה דומה, עם עליות חדות בחלק מהסדרות.

מנתוני הבורסה עולה כי השבוע החולף התאפיין בפעילות אינטנסיבית בשוק גיוסי האג"ח הקונצרניים, עם היקפי גיוס של כ-4.3 מיליארד שקל, מהם כ-2.8 מיליארד שקל שגויסו בהנפקות חוב של 12 חברות נדל"ן. עם שתי ההנפקות הבולטות נמנו זו של כלל ביטוח , שגייסה כ-0.8 מיליארד שקל ושל חברת הנדל"ן המניב אמות  שגייסה כ-0.6 מיליארד שקל. בבורסה ציינו כי התגברות הפעילות בשבוע האחרון נרשמה "בעקבות חופשות חגי תשרי".

12:30

הירידות בת"א במדדים המובילים בת"א מתחזקות, והם מאבדים 0.8%-0.7%. במניות האנרגיה נמשכים הזינוקים, ומדד הנפט והגז מטפס בכ-3.5%. 

10:30

עליות חדות נרשמות במניות וביחידות ההשתתפות של חברות האנרגיה, ומדד הגז והנפט נוסק ב-5%, בעקבות הודעת החברות המעורבות במאגרי תמר ולוויתן. יחידות דלק קידוחים  ורציו  קופצות ב-9% כל אחת, קבוצת דלק  מוסיפה 8%, ישראמקו  עולה בכ-4.5%, נפטא  מזנקת ב-8% ותמר פטרוליום  נוסקת ב-10%.    

09:45

המסחר בבורסת ת"א נפתח היום בירידות, לאחר שהשוק חזר לפעילות אחרי ראש השנה. המדדים המובילים רושמים ירידות של כ-0.3%.

מניית קבוצת דלק  מזנקת בכ-7%, ויחידות ההשתתפות של דלק קידוחים  עולות בכ-8%. היום דיווחו החברות והשותפויות המעורבות במאגרי תמר ולוויתן כי נחתמו חוזי אספקה חדשים מול חברת דולפינוס המצרית. לפי ההסכמים החדשים, השותפות בלוויתן (דלק קידוחים ורציו, נוסף על נובל אנרג'י) יספקו 60 מיליארד מטר מעוקב (BCM) גז טבעי, כמעט כפול לעומת 32 BCM בהסכם המקורי. מנגד, הכמות שתסופק על-ידי תמר תרד מ-32 ל-25.3 BCM על פני תקופה של 15 שנים.

מניות הבנקים נסחרות נגד המגמה ורושמות עליות. 

בצד השלילי בולטות מניות אופקו   ולייבפרסון   שמאבדות כ-4%, ומניית אנרג'יאן שנחלשת בכ-3.5%. מניות אודיוקודס   וקמטק   צוללות בשיעורים של 9% ו-8%, בהתאמה, ומדד הטכנולוגיה מוביל את הירידות המגזריות ומאבד 1.4%. 

06:00

יום המסחר הראשון לשבוע הזה בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר (ד') לאחר חמישה ימי חופשה, ובהמשך לירידות שערים שנרשמו אמש במסחר בוול סטריט. המדדים המרכזיים בניו יורק איבדו 1.2%-1.1%, בעקבות שפל שנרשם במדד מנהלי הרכש.   

 ביום חמישי האחרון נעלה הבורסה בת"א את יום המסחר בעליות, בהובלת מדד ת"א נדל"ן שטיפס ב-1.4%. מדד ת"א 35 עלה ב-0.8% ומדד ת"א 90 טיפס ב-1.25%.

המסחר בשוקי העולם התנהל בימים האחרונים על רקע מתיחות בחזית מלחמת הסחר בין ארה"ב ובין סין, עם התבטאויות חריפות בשני הצדדים, ועל רקע אי-ודשאות פוליטית בארה"ב - בגלל הליך ההדחה של הנשיא טראמם - ובאירופה, בגלל הברקזיט.