הבורסה ננעלה בעליות: ת"א 35 קפץ ב-1.2%, טבע זינקה ב-9%

פריגו עלתה ביותר מ-2%, כיל טיפסה ב-1.2%, טאואר זינקה ב-4.66%, ומניית אל על זינקה בכ-5% • טבע הציעה פשרה בפרשת משככי הכאבים האופיואידים • מדד המחירים לצרכן בספטמבר ירד ב-0.2%, בהתאם לצפי

פנים בניין הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
פנים בניין הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

14:38

יום המסחר המקוצר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות, בהמשך לעליות שנרשמו אתמול. מדד ת"א 35 קפץ ב-1.2%, ת"א 90 עלה ב-0.7% ומדד הבנקים איבד 0.2%. 

מניית טבע  זינקה ביותר מ-9% על רקע הדיווח כי הציעה פשרה במסגרת פרשת משככי הכאבים. 

פריגו  עלתה ביותר מ-2%, כיל  טיפסה ב-1.2%, טאואר  זינקה ב-4.66%, ומניית אל על  זינקה בכ-5%.

ברקע למסחר, המשקיעים בארה"ב ממתינים לפרסום הדוחות הכספיים של החברות לרבעון השלישי של השנה ולנתוני מאקרו, וממשיכים לעקוב אחר המתחים הגיאופוליטיים בעולם, בהם המתיחות בין הונג קונג ובין סין, עתיד הברקזיט של בריטניה מהאיחוד האירופי והמתיחות ביחסי ארה"ב וטורקיה. זאת נוסף להמתנה לחדשות בנוגע למלחמת הסחר הנמשכת בין ארה"ב לבין סין.

בזירה המקומית, בשל חופשות חגי תשרי, שבועות המסחר בתקופה הקרובה קצרים מהרגיל, והשבוע בשל חג סוכות כולל שלושה ימים בהם ימי המסחר מסתיימים מוקדם מהרגיל, בשעה 14:30.

עוד במסחר, מניית רמי לוי  ריכזה מחזור מסחר גדול מהרגיל, בו נחלשה בכ-1%, מניית אדגר  ריכזה מחזור גדול מהרגיל, בו קפצה בכ-4%.

חברת פורסייט  עדכנה כי "השלימה בהצלחה הדגמות טכנולוגיות בגרמניה", ומנייתה הגיבה לדיווח בקפיצה של כ-8.5%.

חברת ספיר קורפ  דיווחה כי היא בוחנת אפשרות למכירת אחד מהנכסים בו היא שותפה במיאמי, ומנייתה קפצה בכ-10%.

בין החברות הקטנות, אינפימר  עדכנה כי לקוח שלה "השלים את בדיקות האיכות לחומר גלם וביצע הזמנה ראשונה", וכן כי היא דוחה את מועד ההתקשרות להשכרת שטח בפארק התעשייה בר-לב. מנייתה הגיבה בקפיצה של כ-6%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום יציבות ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה חיובית.

13:00

יום המסחר המקוצר בתל אביב מתנהל בטריטוריה הירוקה, בהובלת מנייתה של טבע  שקופצת בכ-7% על רקע הדיווח כי החברה הציעה ליישב את פרשת משככי הכאבים בארה"ב תמורת אספקה של תרופות בהיקף 15 מיליארד דולר.

מדד ת"א 35 עולה ב-0.1%, ת"א 90 מטפס ב-0.55% ומדד הבנקים משיל 0.2%.

מניית טאואר  מטפסת ב-4.4% בהמשך לעליות שנרשמו אתמול. אל על  קופצת ב-5%, דלק  עולה בכ-2%, אדגר  קופצת ב-4.6%.

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו ב-465 מיליון שקל.

11:20

המסחר בבורסת ת"א מתנהל כעת בעליות. ת"א-35 עולה ב-0.5% ות"א-125 מוסיף 0.4%. 

טבע  עולה ב-6.3%. מניית טאואר  עולה ב-4%.

09:54

לאחר פתיחה אנגלית, הבורסה נפתחה בעליות. מניית טבע  מזנקת בלמעלה מ-10%, לאחר הדיווח על הצעת הפשרה בפרשת שככי הכאבים האופיואידים.

09:45

עיכוב בפתיחת המסחר בבורסה בשל התנודה הצפויה במניית טבע.

לפי דיווח ב"בלומברג", טבע הציעה פשרה בפרשת משככי הכאבים האופיואידים, במסגרתה היא תעביר תרופות גנריות בשווי של למעלה מ-15 מיליארד דולר, כולל תרופות שנועדו לטפל בשימוש יתר באופיואידים, במשך 10 שנים. זאת, על מנת ליישב את התביעות נגדה בנוגע לשיווק של משככי כאבים אופיואידים שהובילו להתמכרויות בארה"ב.

לפי הדיווח, הצעתה של טבע לפשרה שבה יועברו תרופות, ולא סכומי כסף, נראית כאינדיקציה לכך שהחברה עלולה להגיע לפשיטת רגל במידה וההצעה תידחה - כך לפי פרופ' אליזבט בורץ', משפטנית מאוניברסיטת ג'ורג'יה.

06:00

יום המסחר המקוצר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח על רקע הנעילה חיובית אמש בוול סטריט, לאחר פרסום דוחות טובים של הבנקים לרבעון השלישי. מדד נאסד"ק עלה בסיום המסחר ב-1.2%, S&P 500 טיפס ב-1%, והדאו ג'ונס הוסיף 0.9%. בשל חול המועד שלב הנעילה בבורסה בתל אביב יחל ב-14:24.

אתמול ננעל המסחר בתל אביב בעליות נאות לאחר שהמשקיעים חזרו עם אנרגיות חיוביות מחג סוכות, עם עליות שנעו סביב ה-1% בשני המדדים המובילים. מדד ת"א 35 עלה ב-1.2% ומדד ת"א 125 עלה ב-1.1%. מדד ת"א 90 הוסיף 0.9% לערכו.

בורסות אירופה ננעלו אתמול בעליות שערים: בפרנקפורט מדד דאקס עלה בכ-1.2%, בפריז הקאק הוסיף כ-1%, ומדד סטוקס 600 הכלל אירופי טיפס ב-1.1%. בלונדון מדד פוטסי ננעל ללא שינוי.

מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.2% בחודש ספטמבר 2019, כך פרסמה אתמול הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה). בכך מדד ספטמבר עמד בתחזיות של האנליסטים בשוק.

מתחילת השנה עלה מדד המחירים לצרכן ב-0.6%, אך זהו המדד השלילי השלישי מבין ארבעת המדדים האחרונים. שיעור האינפלציה בפועל (ב-12 החודשים האחרונים) נסוג ל-0.3%, לעומת 0.6% באוגוסט, מה שמעמיד את בנק ישראל בבעיה. קצב אינפלציה הנמוך עשוי להצדיק הפחתה של הריבית מרמתה הנוכחית, אם כי לפני החלטת הריבית הבאה מדד אוקטובר עשוי לאזן את התמונה.