המסחר בתל אביב ננעל בטריטוריה האדומה: ת"א 35 איבד 0.45%, ת"א 90 השיל 0.5%

מדד הבנקים השיל 0.5%, ת"א נדל"ן ירד ב-0.36% • אס.אר אקורד זינקה בעקבות מכירת 10% ממניותיה לאייפקס • המסחר בוול סטריט מתנהל ביציבות לקראת הודעת הריבית

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:29

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בטריטוריה האדומה, כאשר מדד ת"א 35 איבד 0.45%, ת"א 90 השיל 0.5%, כך גם מדד הבנקים, ומדד הנדל"ן איבד 0.36% מערכו.

אלביט מערכות  איבדה 2.4%, מנגד נייס  ואלקטרה  עלו ב-1.3% כל אחת. דלק קבוצה  איבדה יותר מ-3%, הראל השקעות  ירדה ב-2.3%.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-883 מיליון שקל.

15:20

יום המסחר הרביעי לשבוע מתנהל בנטייה שלילית, עם שינויים קלים בשני המדדים המובילים, בהמשך לשינויים שרשמו מוקדם יותר השבוע, וזאת כשמחזורי המסחר ממשיכים להיות נמוכים, בדומה להיקף המאפיין אותם מתחילת השבוע.

החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על שינויים מתונים הצפויים במדדים המובילים לקראת פתיחת המסחר שם, וזאת בציפייה להודעת הריבית בשוק האמריקאי, הערב (ד').

בצד השלילי במדד ת"א 35, מניית קבוצת דלק   נחלשת בכ-3%, ויחידות ההשתתפות של דלק קידוחים  שבשליטתה מאבדות כ-1.8%. מדד הנפט והגז בולט בצד השלילי עם ירידה של כ-0.9%.

בצד החיובי של המדד המוביל, המניות הדואליות של אורמת   וטבע   מתחזקות בכ-2%, ומניות שיכון ובינוי  ושפיר הנדסה  מוסיפות לערכן כ-2%-1%.

עוד במסחר, חברת המימון החוץ-בנקאי אס.אר אקורד  הודיעה כי גיבשה הבנות למכירה בשלבים של עד 20% בחברה לקרן AMI של איפקס, ומנייתה מגיבה בעלייה של כ-6%.

מניית ויקטורי  מתחזקת בכ-3%-2%, כשברקע למסחר היום עדכנה רשת קמעונות המזון כי חתמה על הסכמים מול יינות ביתן ומגה "לרכישת פעילות עסקית של חמישה סופרמרקטים תמורת 63 מיליון שקל".

מניית חלל תקשורת  נחלשת בכ-5% ומשלימה ירידה תלת-יומית של כ-10%.

מניית אלקטרה  מרכזת מחזור גדול מהרגיל, שבו היא נסחרת בשינויים קלים. אתמול עדכנה החברה כי חתמה על הסכם להקמת שני מגדלים במתחם שרונה שבתל-אביב לחברות אפי נכסים  ומליסרון  תמורת כ-715 מיליון שקל.

כמה מניות של חברות קנאביס או כאלה המעוניינות להיכנס לתחום בלטו. בין אלה, חברת קנאשור  הודיעה על התקשרות לרכישת תפרחות קנאביס שישמשו לייצור מוצרי קנאביס רפואי ומנייתה קופצת בכ-7.5%. חברת פנאקסיה ישראל  פרסמה עדכון לגבי ביקורת של גוף רגולטורי של האיחוד האירופי לצורך קבלת תקן, ומנייתה מגיבה בעליות דומות. עוד עדכנה על ביקורת גוף רגולטורי של האיחוד האירופי חברת שיח מדיקל , שמנייתה עולה בכ-3%. מניית טוגדר  מטפסת בכ-5%, אחרי שהחברה הודיעה על קבלת רישיון לעיסוק והחזקת קנאביס.

מניית מירלנד  קופצת בכ-24%, וסדרת האג"ח  שלה קופצת בכ-7%. ברקע למסחר, החברה עדכנה הבוקר על "החלפת ערבויות ושיעבודים מול בנק מממן ברוסיה, במסגרת האסטרטגיה להפרדת פעילות הנדל"ן למגורים מפעילות הנדל"ן המסחרי".

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום יציבות ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה שלילית.

בבית ההשקעות אופנהיימר ציינו בסקירתם השבועית בהתייחס לשוק האמריקאי, כי "היחס בין ביצועי מניות הערך למניות הצמיחה נמצא במתאם גבוה למרווח תשואות אג"ח ממשלת ארה"ב בין 10 שנים לשנתיים, כאשר העלייה האחרונה בשיפוע עקום התשואה מספקת רוח גבית לביצועי מניות הערך".

בבחינת ענפי פעילות המומלצים להשקעה, באופהניימר העלו את המלצתם למגזר הבנקים מ"משקל שוק" ל"משקל יתר", תוך שהם צופים "פריצה כלפי מעלה עם היפוך מגמה שלילית של השנתיים האחרונות".

בצד השלילי, הורידו באופנהיימר את המלצתם למגזר שירותי הצריכה ל"משקל שוק".

12:50

המסחר בת"א ממשיך להתנהל סביב רמות הפתיחה בנטייה שלילית קלה ובמחזורים דלילים מאוד.

מניית רשת קמעונות המזון ויקטורי  מוסיפה כ-2% על רקע הודעתה על רכישת חמישה סניפים מרשת יינות ביתן.

מניית אלקטרה  מרכזת מחזור מסחר גדול מהרגיל, בשינויים קלים. אתמול הודיעה החברה כי תקים עבור אפי נכסים  ומליסרון  פרויקט במתחם שרונה תמורת 715 מיליון שקל.   

09:45

המסחר בבורסה בת"א נפתח הבוקר (ד') ביציבות, והמדדים המובילים משייטים סביב רמות הפתיחה.

מניית אס.אר אקורד  מזנקת בכ-5% לאחר שהודיעה כי קרן אייפקס תרכוש 10% ממניותיה

עוד בקרב המניות הקטנות בולטת בצד החיובי מניית ננו דיימנשן    שעולה כ-6%.

את הצד החיובי במדד ת"א-35 מובילות בעליות של כ-1% מניות אורמת טכנולוגיות  , איי.אפ.אפ , שפיר הנדסה  וטבע  . בצד השלילי במדד, בירידות של 1%-0.5% בולטות טאואר  , אנרג'יאן    ואופקו  

06:00

המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח הבוקר (ד') בציפייה להורדת ריבית בארה"ב. אתמול החלה ישיבת חברי ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב בת היומיים, והיום היו"ר ג'רום פאוול צפוי להכריז על הריבית. לפי התחזיות בשוק, ישנה סבירות של 95.1% להורדת ריבית, אך רק 19% להורדה נוספת בחודש דצמבר. המסחר בוול סטריט ננעל אמש (ג') בירידות: הנאסד"ק ירד ב-0.6%, הדאו ג'ונס ירד ב-0.1%, וה-S&P 500 ננעל כמעט ללא שינוי ונחלש ב-0.04%.

המסחר בתל אביב ננעל אתמול בירידות. מדד ת"א 35 רשם ירידה סמלית של 0.01%, ומדד ת"א 125 ירד ב-0.15%. יום המסחר אתמול התנהל במגמה שלילית, אחרי יומיים של עליות קלות. מחזורי המסחר נותרו דלים, כפי שהיו מתחילת השבוע. 

בין המניות הדואליות במדד ת"א 35, אורמת  ואיי.אפ.אפ  חוזרות עם פער ארביטראז' חיובי של 1.5% ו-1.2%, בהתאמה. טבע  וכיל  חוזרת עם פערים של 0.9% ו-0.2%. לייבפרסון חוזרת עם פער שלילי של 0.9%, ואופקו הלת'  ופריגו  חוזרות עם פער שלילי של 0.8% ו-0.5%, בהתאמה.

יו"ר דירקטוריון הבנק הבינלאומי, אירית איזקסון, הודיעה אתמול כי בכוונתה לסיים את כהונתה כיו"ר הדירקטוריון וכדירקטורית בבנק בתום קדנציה אחת, ב-23 בפברואר.

המסחר בבורסות אירופה ננעל אמש במגמה מעורבת: בפרנקפורט מדד דאקס ננעל ללא שינוי, ובלונדון מדד פוטסי ירד ב-0.35% על רקע האפשרות של הקדמת הבחירות בבריטניה לחודש דצמבר. בפריז עלה מדד קאק ב-0.17%, ומדד סטוקס 600 הכלל-אירופי ירד ב-0.3%.