הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בת"א: מדד ת"א 90 איבד 0.46%, אלומיי קפיטל זינקה ב-15%

בזן עלתה גם היום אחרי שעדכנה על תיקון להסכם מימון שיפחית את הריבית המשולמת בו • אלומיי קפצה בעקבות חתימה על הסכם לפיתוח פרוקטים באיטליה • מרבית בורסות העולם סגורות היום לרגל חג המולד

פנים בניין הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
פנים בניין הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:27

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת כך מדד ת"א 35 הוסיף 0.23% לערכו, ומנגד מדד ת"א 90 איבד 0.46%.

מנייתה של אלומיי קפיטל זינקה ב-15%.

גב ים איבדה 1.7%, לאומי ירדה ב-0.5%, בזק טיפסה ב-1.1%, בזן עלתה ב-3.6%, חברה לישראל עלתה ב-1.6%, דלק הוסיפה 1.2% לערכה.

מחזור המסחר הסתכם ב-1 מיליארד שקל.

15:30

העליות בת"א מתחזקות מעט, ומדד ת"א-35 עולה ביותר מ-0.7% אל מעבר לרף 1,700 הנקודות. 

14:00

יום המסחר הרביעי לשבוע ממשיך להתנהל במגמה חיובית. בארה"ב הבורסות סגורות בשל חופשת חג המולד, ואתמול הסתיים המסחר שם בשינויים קלים במדדים מובילים, הנמצאים סביב רמות השיא שלהם.

בצד החיובי של מדד ת"א 35, מניית אופקו   מטפסת בכ-5%, ומניות בזן  ובעלת השליטה בה, חברה לישראל , עולות בכ-4% ובכ-2.5%, בהתאמה. ברקע למסחר, אתמול עדכנה בזן על תיקון להסכם מימון שיפחית את הריבית המשולמת בו, ומנייתה עלתה בכ-2%.

עוד במסחר, חברת אלומיי קפיטל  הודיעה כי חתמה על "הסכם מסגרת בנוגע לפיתוח פרויקטים פוטו-וולטאיים באיטליה", ומנייתה מזנקת בכ-15%. זאת אחרי שמוקדם יותר השבוע אלומיי הודיעה על מכירת פורטפוליו של חוות פוטו-וולטאיות באיטליה, הצפויה להניב לה רווח ולאפשר לה פדיון מוקדם של אחת מסדרות האג"ח שלה - והובילה לעלייה דו-יומית של כ-11% במנייתה.

מניית ישראל קנדה  מתחזקת בכ-4%, אחרי שאתמול קפצה בכ-6%. אתמול עדכנה החברה כי ברק רוזן, מנכ"ל החברה ומבעלי השליטה בה, קיבל ייפוי כוח מאברהם בן דוד אוחיון, להצבעות באסיפות הכלליות של בעלי המניות, מה שמגדיל את חלקו של רוזן בזכויות ההצבעה ל-41%, שיחד עם שותפו היו"ר אסי טוכמאייר מגיע לכ-67%.

מניית סקופ  מרכזת מחזור מסחר ער ונסחרת בשינויים קלים. בית ההשקעות הלמן אלדובי  פרסם מצגת למשקיעים, והעליות במנייתו במהלך המסחר הגיעו לכ-10%. חברת הנדל"ן רני צים  עדכנה על "זכייה במכרז לרכישת נכס מקרקעין באזור התעשייה נוף הגליל (נצרת עלית), ומנייתה מזנקת בכ-9%-8%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה חיובית, ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת יציבות.

בזירת המאקרו, מנתוני בנק ישראל לרבעון השלישי של השנה עולה כי יתרת תיק הנכסים הפיננסיים של הציבור עלתה בכ-56 מיליארד שקל (1.4%) והגיעה ל-3.97 טריליון שקל. עוד ציינו בבנק ישראל, כי "משקל תיק הנכסים הפיננסיים של הציבור ביחס לתוצר ירד בכ-0.3% ועמד בסוף הרבעון על 285.5%. ירידה זו נבעה מקצב עלייה גבוה יותר של התמ"ג (1.6%) ביחס לקצב עליית תיק הנכסים".

מניתוח השינויים בתיק הנכסים שביצע בנק ישראל עולה, כי היתרות של החזקות הציבור ברכיב אג"ח ממשלתיות ומק"ם, במניות בארץ ובאג"ח קונצרניות עלה, ולעומת זאת ירידה נרשמה ביתרת רכיב המזומן והפיקדונות.

יתרת ההחזקות במניות בארץ עלתה בכ-15 מיליארד שקל (2.6%) "כתוצאה מעליית מחירים ומהשקעות נטו, בהמשך למגמה שאפיינה את המחצית הראשונה של השנה".

ברכיב הקונצרני, יתרת אג"ח החברות הסחירות בארץ עלתה בכ-4 מיליארד שקל (1%) ועמדה בסוף הרבעון השלישי על כ-357 מיליארד שקל, "כתוצאה מעליות מחירים במקביל להשקעות נטו".

העלייה ברכיב האג"ח הממשלתיות (סחירות ולא סחירות) והמק"ם הגיעה בסיכום רבעוני לכ-37 מיליארד שקל (4.1%).

עוד עולה מנתוני הבנק כי יתרת התיק המנוהל בידי המשקיעים המוסדיים עלתה ברבעון השלישי של השנה בכ-56 מיליארד שקל (3.1%) והגיעה ל-1.84 טריליון שקל - מה שמהווה כ-46% מסך תיק הנכסים הפיננסיים של הציבור.

10:40

מניית קנביט  מטפסת בכ-4%. החברה דיווחה היום על קבלת רישיון מהיחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות, המאפשר פעילות מסחרית בקנאביס רפואי. 

מניית רני צים  בולטת בעלייה של יותר מ-5%. החברה הודיעה היום על זכייה במכרז לרכישת נכס מקרקעין באזור התעשיה נוף הגליל.

מניית מטומי  מזנקת ביותר מ-9%. העליות באות בהמשך לזינוק חד אתמול, לאחר שהחברה הודיעה אתמול על אישור של בעלי המניות לעסקה למכירת החברה הבת, טים אינטרנט, שמאפשרת למטומי לבצע פדיון מלא לבעלי החוב.

מניית אלומיי  רושמת גם היא זינוק חד של 9%, לאחר שדיווחה היום על חתימה על הסכם מסגרת בנוגע לפיתוח פרויקטים פוטו-וולטאיים באיטליה. 

מניות ישראל קנדה בולטות אף הן בעליות של יותר מ-3%.  

09:55

המסחר בת"א נפתח בעליות שערים קלות במדדים המובילים. מניית אופקו   מזנקת ב-5%. 

06:05

המסחר הבוקר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח על רקע שינויים מתונים אתמול בוול סטריט, ביום מסחר מקוצר לרגל חג המולד. מדד דאו ג'ונס ירד בכ-0.1%, הנאסד"ק עלה בכ-0.1% ומדד S&P 500 ננעל כמעט ללא שינוי ונחלש ב-0.02%. מרבית בורסות העולם יהיו היום סגורות לרגל חג המולד.

מבין המניות הדואליות במדד ת"א 35, אופקו הלת' חוזרת עם פער ארביטראז' חיובי של כ-6%, לייבפרסון עם פער חיובי של 0.8% וטבע עם 0.6%. 

אתמול ננעל המסחר בבורסה של תל אביב בעליות: מדד ת"א 35 עלה ב-0.7%, מדד ת"א 125 הוסיף 0.6% ומדד ת"א 90 התקדם ב-0.3%. מדד הבנקים עלה ב-1.4%.

יום המסחר המקוצר אתמול באירופה ננעל במגמה מעורבת: בפרנקפורט איבד מדד דאקס 0.1%, בלונדון עלה הפוטסי ב-0.1% ואילו בפריז ננעל מדד קאק 40 ללא שינוי. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-0.1%.