הבורסה בת"א | סיקור שוטף

הבורסה ננעלה בירידות: בבילון זינקה בעוד 11%, רני צים ב-8.7%

המדדים ת"א 35 ות"א 90 איבד 0.3% • מניית טבע ירדה ב-2.2%, אלביט מערכות בכ-2.1% • בבילון זינקה בהמשך לזינוק של עשרות אחוזים בימים האחרונים על רקע מכירת השליטה ע"י נועם לניר • אייסקיור מדיקל זינקה ב-17.7%

הבורסה בתל אביב/ צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב/ צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:28

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בירידות קלות, כך המדדים ת"א 35 ות"א 90 ירדו ב-0.3%, מנגד מדד הבנקים עלה ב-0.2%. 

מנייתה של טבע  איבדה 2.2%, אמות  ירדה ב-1.2%, אלביט מערכות  איבדה 2.1% מערכה. מנגד, אייסקיור מדיקל  זינקה ב-17.7%, רני צים  זינקה ב-8.7%, להב  עלתה ב-5.3% ובבילון  קפצה בעוד 11.3% בהמשך לזינוק של עשרות אחוזים בימים האחרונים.

מחזור המסחר הסתכם ב-547 מיליון שקל.

14:45

יום המסחר הראשון לשבוע מתנהל בשינויים מתונים, ובנטייה שלילית בשני המדדים המובילים. כמדי יום ראשון, גם היום מחזור המסחר נמוך יחסית. בסוף השבוע הסתיים המסחר בארה"ב בשינויים מתונים.

ימים בודדים לפני הפרידה משנת 2019, נראה כי במקרה בו לא יירשמו אירועים חריגים, השינויים המתונים במסחר יילוו את המסחר עד סיום השנה.

בלידר שוקי הון ציינו בסקירתם השבועית, כי בשבוע החולף פורסמו מעט נתונים לגבי המשק האמריקאי - "רובם היו חלשים", וכי "השבוע מעט נתוני מאקרו חשובים יתפרסמו בעולם בשל תקופת החגים".

את שבוע המסחר הקודם סיכם ת"א 35 בעליה של כ-0.5%, בשבוע שהתאפיין במגמה חיובית במרבית שוקי ההון בעולם, ובסך הכול השלים מדד הדגל של הבורסה טיפוס של כ-15% מתחילת השנה.

בסיכום שבועי בלט לחיוב מדד תשתיות אנרגיה, שהתחזק כמעט ב-3% ולעומתו מדד הנפט והגז נחלש כמעט ב-2%.

בצד השלילי במדד ת"א 35 בולטות כמה מניות דואליות, בהן אופקו הלת'  ופריגו  שמאבדות כ-3%-3.5% וטבע  ואלביט מערכות  שנחלשות בכ-1.5%-2%.

בצד החיובי של המדד המוביל, מניות איי.אפ.אפ  וגזית גלוב  מתחזקות בכ-2%, ומניות פתאל החזקות  ועזריאלי  עולות בכ-1%-1.5%.

עוד במסחר, רשת רמי לוי  הודיעה על כוונת הפרקליטות לערוך שימוע לחברה בת ולעובדים ברשת "בגין שימוש במערכת למניעת הונאות". מניית החברה נחלשת בכ-1.5%.

מניית מיטרוניקס  נחלשת בכ-0.5%-1% וזו של כלל עסקי ביטוח  עולה בשיעורים דומים, במחזורי מסחר גדולים מהרגיל, ללא דיווחים מצד החברות.

מניית קרדן נדל"ן  מתחזקת בכ-5%, והאג"ח שלה עולות בעד כ-3%. ברקע למסחר, הבוקר פרסמה החברה מצגת לשוק ההון. חברת רני צים  הודיעה כי חתמה על הסכם עם קבלן לביצוע עבודות להקמת אחד מהפרויקטים שהחברה מפתחת, בהיקף של כ-290 מיליון שקל. מניית החברה מגיבה לעדכון בזינוק של כ-10% במחזור מסחר ער.

מניית חברת בבילון  קופצת בכ-10%, אחרי זינוק של 21% שהציגה ביום חמישי, בעקבות הודעת החברה על מכירת עיקר מניות בעל השליטה בה, נועם לניר, לידי קרן אלפא, בפרמיה של כ-40% על מחיר השוק.

חברת סאטקום מערכות  הודיעה על "הסכם לחידוש ושדרוג התקשרות עם לקוח בסיישל לאספקת שירותי אינטרנט לוויניים", ומנייתה מטפסת בכ-7%.

חברת אייסקיור מדיקל  פרסמה הבוקר פרטים נוספים בנוגע לאישור שקיבלה לשיווק ומכירת מערכות שהיא מפתחת, ומנייתה מזנקת בכ-20% במחזור מסחר גדול מהרגיל. מניית חברת פרוטליקס  עולה בשיעורים דומים.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום מגמה חיובית ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה דומה.

מנתוני הבורסה עולה כי בשבוע החולף בוצעו חמש הנפקות אג"ח קונצרניות, מרביתן שקליות, במסגרתן גויסו כ-1.7 מיליארד שקל - כ-900 מיליון שקל מהסכום על-ידי שלוש חברות נדל"ן מניב - גב ים, סלע קפיטל ושלמה נדל"ן, וכחצי מיליארד שקל על-ידי חברת הביטוח הפניקס.

באפיק המנייתי גייסה חברת האנרגיה הירוקה אנלייט כ-360 מיליון שקל בהנפקת מניות

11:30

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בנטייה לירידות בהובלת מניות הפארמה הדואליות, טבע , פריגו  ואופקו הלת' . מדד ת"א 35 מאבד 0.2%, ת"א 90 משיל 0.1%. 

איי.אפ.אפ  עולה ב-2.2%, גזית גלוב  מטפסת ב-1.5%, נייס  ב-1.1%, עזריאלי קבוצה  מטפסת ב-0.8%. 

סאטקום מערכות  מערכות, העוסקת באספקת תקשורת על גבי לוויין ושרותי תקשורת נוספים, הודיעה הבוקר על חידוש ההתקשרות עם אינטלויז'ן, ספקית תקשורת מהגדולות בסיישל, בחוזה בהיקף של 2.2 מיליון דולר לשנתיים. חוזה זה מתווסף לצבר ההזמנות של החברה שעמד בסוף הרבעון השלישי על 53 מיליון דולר.

פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה לחברת רמי לוי  ובעלי תפקידים בחברה ובחברת האם של רמי לוי, כי היא שוקלת להעמידם לדין בכפוף לשימוע בגין עבירות של פגיעה בפרטיות. לפי כתבי החשדות ששלחה הפרקליטות לחברה ולבכירים בה, הם חשודים בעבירות של פגיעה בפרטיות בכך שניצלו את הגישה שניתנה להם מערכת המתעדת נתוני תקשורת ומאפשרת להפיק פלטי שיחות ואיכונים, כדי לעקוב אחר עיתונאים, עובדים שניסו להתאגד ומי שחשדו כי פרץ לביתו של המנכ"ל 

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-128 מיליון שקל בלבד.

09:45

יומו הראשון של שבוע המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל במגמה מעורבת כך מדד ת"א 35 מאבד 0.2%, ת"א 90 עולה ב-0.15% ומדד הבנקים מטפס בשיעור דומה.

מנייתה של בבילון  מזנקת בעוד 7.5% בהמשך לזינוק של עשרות אחוזים בימים האחרונים על רקע מכירת השליטה ע"י נועם לניר.

המניות הדואליות חזרו עם פערי ארביטראז' שליליים, כך מנייתה של אופקו הלת'  יורדת ב-3.5%, טבע  ופריגו  יורדות בלמעלה מ-2%. 

07:00

יום המסחר הראשון לשבוע האחרון של שנת 2019 בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך לנעילה המעורבת בוול סטריט, שם המדדים רשמו בשני ימי המסחר האחרונים רמת שיא של כל הזמנים, כאשר מדד הנאסד"ק חצה את רמת ה-9,000 נקודות ביום חמישי (ונסוג מרמה זו ביום שישי).

בקרב המניות הדואליות, טבע חוזרת עם פער ארביטרז' שלילי של 1.9%, פריגו עם פער שלילי של 2.1%, אופקו עם פער שלילי של 3.8%, מנגד נייס חוזרת עם פער חיובי של 1.15%, כיל עם פער של 0.4%, איי.אפ.אפ עם פער חיובי של 2.1%, פרוטליקס חוזרת עם פער חיובי של יותר מ-18%, ביוליין עם פער חיובי של 11%.

ביום המסחר האחרון בבורסה בתל אביב מדד ת"א 35 איבד 0.4%, מדד ת"א 90 הוסיף 0.3% לערכו, מדד הבנקים עלה ב-0.5% ומדד ת"א ביומד טיפס בכ-1%. 

קבוצת דלק דיווחה ביום חמישי לאחר המסחר על חתימת הסכם עם קרנות ההשתלמות למורים ולגננות ועם קרנות השתלמות למורים תיכוניים, מורי סמינרים ומפקחים, למכירת כל זכויותיה הישירות של החברה לתמלוגי על מחלקן של דלק קידוחים ותמר פטרוליום תמורת 52.5 מיליון דולר. בניכוי תמלוגי העל שקיבלה דלק מדובר ב-46.2 מיליון דולר.