בקשת החנינה שוב על הפרק: הפרקליטות סגרה את תיק החקירה נגד נוחי דנקנר

בחודש שעבר פורסם כי דנקנר, לשעבר בעל השליטה באי.די.בי, הועבר מכלאו בשל חקירה פלילית שנפתחה נגדו • על מהות החשדות ופרטי החקירה עדיין מוטל צו איסור פרסום • כעת, משהוסרה העננה הפלילית, יתאפשר לנשיא להכריע בבקשת החנינה שהגיש הטייקון לשעבר

נוחי דנקנר / צילום: רפי קוץ
נוחי דנקנר / צילום: רפי קוץ

פרקליטות מחוז מרכז הודיעה היום (ה') לאסיר נוחי דנקנר כי החליטה לסגור את תיק החקירה נגדו. על מהות החשדות ופרטי החקירה עדיין מוטל צו איסור פרסום.

נזכיר כי בחודש שעבר הותר לפרסום כי דנקנר, לשעבר בעל השליטה באי.די.בי ואחד האנשים החזקים במשק הישראלי, הועבר מכלאו בשל חקירה פלילית שנפתחה נגדו. 

החקירה נוהלה על-ידי מפלג חקירות הונאה במחוז מרכז של משטרת ישראל. בעקבות החקירה ביקשה המשטרה מנשיא המדינה להקפיא את ההחלטה בבקשת החנינה שהגיש. כאמור, דנקנר הועבר בעקבות פתיחת החקירה מבית הכלא מעשיהו הנוח לכלא ניצן.

החקירה הפלילית הגיעה בזמן רגיש עבור דנקנר, שמקווה לקבל חנינה מנשיא המדינה לשחרור מוקדם מן הכלא. בעקבות החקירה, המשטרה ביקשה מנשיא המדינה להקפיא את ההחלטה בבקשת החנינה שהגיש. כעת, עם סגירת תיק החקירה, בקשת החסינות שוב על הפרק. 

הפרשה נחשפה לראשונה על-ידי משה נוסבאום בחדשות 12. על-פי הפרסום, הבעלים של קבוצת אי.די.בי לשעבר, נוחי דנקנר, המרצה עונש של שלוש שנות מאסר בגין הרשעתו בפרשת הרצת מניות אי.די.בי, הועבר מבית הכלא מעשיהו לכלא ניצן. על-פי הפרסום, דנקנר לא קיבל הסבר לצעד הדרמטי, אולם לדברי נוסבאום, ההחלטה הגיעה בעקבות מידע חדש בעניינו. לצד זאת, המשטרה ביקשה מנשיא המדינה ראובן ריבלין כי ישהה את החלטתו בעניין בקשת החנינה שהגיש דנקנר בשל המידע החדש בעניינו.

כזכור, בחודש פברואר השנה, כ-5 חודשים לאחר שהחל לרצות את עונשו, הגיש דנקנר בקשת חנינה לנשיא, המסתמכת בעיקר על מצבו הרפואי. דנקנר פנה לריבלין בבקשה כי יחון אותו ובכך יאפשר את שחרורו המיידי ממאסרו, וזאת לאור מצבו הבריאותי המידרדר, מצב הוריו המבוגרים וכן הנפילה הדרמטית שחווה בעקבות הפרשה.

בבקשת החנינה ביקש דנקנר כי הנשיא יפעל על-פי מידת הרחמים, תוך בחינת מכלול הנסיבות שהובילו אותו למאסרו. עורכי דינו של דנקנר מציינים בבקשה כי יש לשקול את תרומתו של דנקנר לחברה הישראלית ואת האינטרס הציבורי במתן אפשרות לדנקנר להחזיר לציבור את חובותיו על בסיס ההסדר לו התחייב במסגרת קריסת קונצרן אי.די.בי.

מדוברות בית הנשיא נמסר אז בתגובה לפניות באשר לבקשת החנינה של נוחי דנקנר כי "נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לא יקבל את החלטתו בנושא עד אשר יסתיים טיפול רשויות האכיפה בעניינו". כאמור, כעת, לאחר שהוסרה העננה הפלילית, יתאפשר לנשיא להכריע בבקשת החנינה.

יש לציין כי גורמים בסביבתו של דנקנר טענו מיד עם פרוץ הפרשה כי מדובר בחשד-שווא ועלילה, ואף העלו את האפשרות כי הוא נפל קורבן לסחיטה על-ידי אסיר אחר בכלא. 

את דנקנר מייצגות עורכות הדין מיכל רוזן ושני אילוז.