הבורסה בת"א | סיקור שוטף

הבורסה ננעלה בירידות: פנינסולה ומיטב זינקו ב-8% ו-10% בהתאמה

מדד ת"א 35 איבד 0.2%, כך גם מדד ת"א 90 • מיטב דש קפצה לאחר שרכשה מניות פנינסולה במסגרת ההנפקה ב-115 מיליון שקל • נייס איבדה 2.8%, אנלייט ירדה ב-1.7%, דלק ירדה בכ-1%, טבע קפצה ב-2.6% ואופקו הלת' בזינוק של 7%

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:28

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בטריטוריה האדומה. מדד ת"א 35 איבד 0.2%, כך גם מדד ת"א 90 ומדד הבנקים הוסיף 1% לערכו. בסיכום שבועי מדד ת"א 35 עלה ב-1%, ומתחילת השנה עלה ב-3.1% ושבר את השיא שנקבע ב-5 באוגוסט 2015.

מנייתה של מיטב דש  קפצה בכ-10% לאחר שרכשה מניות פנינסולה  במסגרת ההנפקה ב-115 מיליון שקל. פנינסולה עלתה ב-8.2% לאחר ההנפקה.

מנגד, מניית נייס  איבדה 2.8%, אנלייט אנרגיה  ירדה ב-1.7%, דלק  ירדה בכ-1%, ובלטו בעליות המניות טבע  שקפצה ב-2.6% ואופקו הלת'  בזינוק של 7%.

13:20

יום המסחר החמישי והאחרון לשבוע מתנהל בשעות הצהריים בשינויים מתונים במדדים המובילים, וזאת כשמדד הדגל - ת"א 35, נסחר סביב רמות השיא שלו, שנקבע אתמול, ברמה של קצת יותר מ-1,739 נקודות. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על נטייה שלילית מתונה לקראת פתיחת המסחר שם.

זאת כשברקע למסחר מנסים המשקיעים להעריך את ההשלכות האפשריות של התפשטות הווירוס הקטלני מסין, על פעילות הכלכלה הגלובלית, אחרי פרסומים על מקרה ראשון של הידבקות בו שזוהה בארה"ב.

בבנק לאומי התייחסו לעניין וציינו, כי מלבד התפרצות נרחבת של הווירוס, מה שעוד יכול להשפיע מבחינת הכלכלה והשווקים הם מהלכי החירום בהם ינקוט ארגון הבריאות הלאומי. השפעות נוספות אפשריות שציינו שם, כללו "הגבלות מיידיות וחריפות על נסיעות ועל סחר שיבואו לידי ביטוי בהיחלשות של השווקים הפיננסים ובצפי לכלכלה הגלובלית".

בצד החיובי של מדד ת"א 35, מניית אופקו הלת'  קופצת בכ-6% אחרי מגמה חיובית שאפיינה את המסחר בה בארה"ב, ומניית טבע  מטפסת בכ-3%.

בצד השלילי של המדד המוביל, מניית שפיר הנדסה  נחלשת בכ-2% אחרי קפיצה של כ-12% שרשמה אתמול, אחרי שנודע כי זכתה במכרז של משרד הביטחון, בהיקף של כ-5.5 מיליארד שקל. מניית שותפתה בזכייה, אוריין , נחלשת בכ-1% אחרי זינוק של 44% שהציגה אתמול.

עוד במסחר, מניית אינרום  קופצת בכ-8%, על רקע הודעת החברה על הבנות לרכישה אפשרית של חברת מוצרי האיטום והבידוד פזקר תמורת 135 מיליון שקל מחברת פז.

מניית פנינסולה  קופצת בכ-6%-7% על רקע גיוס הון שביצעה.

מעלות העלתה את דירוג קבוצת מבני תעשיה ל-AA באופק יציב. במעלות ציינו: "העלאת הדירוג נובעת משיפור בפרופיל הפיננסי אף מעבר לציפיותינו הקודמות וכן משיפור בביצועים התפעוליים של תיק הנכסים".

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת יציבות, כמו גם במסחר באג"ח הממשלתיות.

12:00

המסחר בת"א מתנהל ביציבות והמדדים המרכזיים נסחרים סביב רמות הפתיחה. נחלשו מעט הירידות בשפיר הנדסה  והיא מאבדת כעת פחות מ-3%.

11:20

המסחר בת"א מתנהל בירידות קלות, בהובלת מניית שפיר הנדסה שמאבדת יותר מ-4%. עוד בולטות בירידות של קרוב כ-2% דלק קידוחים , שיכון ובינוי , נייס   ובזן .

את העליות ממשיכות להוביל מניית אופקו   שמזנקת בכ-6.5% ומניית טבע   שמתחזקת ביותר מ-3%. מניית פז  עולה בכ-1.5%. החברה דיווחה היום על הפסד רבעוני בבית הזיקוק באשדוד ועל עסקאות רכישה. אחת העסקאות היא מכירה של החברה הבת פזקר לאינרום , שמנייתה מטפסת בכ-3%.

09:45

המסחר בתל אביב נפתח הבוקר בירידות קלות. מניית אופקו   מזנקת בכ-7% ומובילה את העליות במדד ת"א-35. טבע   קופצת אף היא, ב-3.5%. מניית שפיר הנדסה מתקנת בכ-1.8%, ומובילה את הירידות במדד המוביל, לאחר שאתמול זינקה ב-8.5% בעקבות זכייה במכרז ענק של צה"ל יחד עם אוריין , שמנייתה נסחרה בעליות של בין 30% ל-40%.

עוד בולטות בין היורדות מניות נייס   וקבוצת דלק  שמאבדות כ-1.5%. 

מניית מיטב דש  מרכזת מחזור גדול ומזנקת בכ-7% לאחר שהחברה הודיעה כי רכשה במסגרת הנפקת פנינסולה  מניות בסך כולל של כ-115 מילון שקל, ותחזיק כ-49.58% מהחברה. מניית פנינסולה מוסיפה 5% במחזור גדול.     

08:50

המסחר בתל אביב צפוי להיות מושפע מהבהלה המחודשת בשווקים מהתפרצות הווירוס, לאחר עלייה במספר מקרי המוות ששולחת היום את שוקי אסיה לירידות חדות.

07:00

יום המסחר החמישי לשבוע זה בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך ליציבות שנרשמה אתמול בניו יורק, שם המדדים ננעלו ללא שינוי מהותי, ובהמשך לסנטימנט החיובי בבורסה המקומית כאשר מדד ת"א נסחר ברמת שיא כל הזמנים.

מניות הפארמה הדואליות, טבע ואופקו, חוזרות עם פערים חיוביים מוול סטריט של כ-3% ו-7% בהתאמה. מנגד, נייס ונובה חוזרות עם פער שלילי של 1.3% ו-2% בהתאמה. פריון ופרוטלי'קס חוזרות עם פערים שליליים של 4.9% ו-4.2% בהתאמה.

מניית שפיר הנדסה תמשיך לרכז עניין לאחר הזינוק אתמול, וזאת על רקע זכייה שלה יחד עם אוריין במכרז ענק להקמת מרכז ההספקה של צה"ל. מניותיהן של החברות זינקו ב-9% ו-40% בהתאמה אתמול בבורסה בתל אביב.

פנינסולה השלימה אמש גיוס של 252 מיליון שקל במניות, לפי מחיר למניה הגבוה ב-5.9% ממחיר השוק.

באירופה, הבנק המרכזי (ECB) צפוי להכריז היום על גובה הריבית. לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים: "הריבית בגוש האירו צפויה להישאר ללא שינוי. הנתונים האחרונים נותנים לנגידת הבנק החדשה אוויר לנשימה ומקטינים את הלחצים להוריד את הריבית בחודשים הקרובים".