נעילה ירוקה בתל אביב; מדד הנפט והגז צלל ב-3%, טבע זינקה ב-6%

המדדים רשמו עליות נאות לאחר שדשדשו בשינויים מינוריים במשך רוב היום • טבע זינקה ב-6%, פריגו קפצה בלמעלה מ-5.6% • יחידות ההשתתפות של רציו ושל דלק קידוחים איבדו כ-5% • תשובה בכנס משקיעים: "ערוצים אנטי-מצריים הפיצו שמועות שקריות בנוגע לצינור הגז ממצרים"

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

נעילה חיובית בבורסה בתל אביב: ת"א 35 ננעל היום (ב') בעליות של 1.25%, ת"א 125 רשם עלייה של כ-1%. מדד הביומד רשם עליות של 2.4%, בעוד מדד הנפט והגז צלל ב-3%. 

מניית טבע קפצה ב-6%, פריגו קפצה בלמעלה מ-5.6%.

16:40

המדדים בת"א נסחרים בעליות נאות של כ-0.7%, לאחר שדשדשו בשינויים מינוריים במשך רוב היום. מרבית המגזרים עברו לטריטוריה הירוקה, ומדד הנפט והגז ממשיך לבלוט בצד השלילי, וצונח ב-2.8%, בהובלת דלק קידוחים  שצונחת ב-5%.  

14:50

יום המסחר השני לשבוע ממשיך להתנהל בשינויים מתונים במדדים המובילים, אחרי פתיחת שבוע סוערת שנרשמה אתמול בבורסה בתל אביב, עם ירידות של כ-3% שנרשמו במדדים המובילים, שהגיעו על רקע התגברות החששות מהשפעות התפשטות וירוס הקורונה המגיע מסין. היום החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על נטייה חיובית לקראת פתיחת המסחר שם, אחרי שבסוף השבוע הסתיים המסחר שם בירידות שערים חדות.

בבורסה בסין, שנפתחה לפעילות לאחר חופשת ראש השנה הסיני, שהוארכה עקב המצב במדינה, נרשמו ירידות שערים חדות, שהגיעו בחלק מהמדדים המובילים שם לשיעורים דו-ספרתיים, במה שהוגדר כיום המסחר השלילי ביותר שנרשם שם מאז שנת 2015.

בהתייחסות להשפעות האפשריות בהמשך של הווירוס על השווקים ציינו היום בהראל פיננסים בסקירתם השבועית, כי "כל עוד שיעור התמותה מתוך סך הנדבקים ממשיך להיות נמוך ונעשים צעדים גלובליים למניעת ההתפשטות, סביר שנראה תיקון כשהתמונה תתבהר".

עם זאת, הוסיפו שם, "למי שבכל זאת חושש ומעוניין להיערך מראש לתסריטים מורכבים יותר, ניתן להיערך בחלק המנייתי בתיק ההשקעות בשני היבטים - האחד גיאוגרפי (מניות בישראל) והשני סקטוריאלי (ציוד רפואי)".

לפי הראל פיננסים, "בתקופות של חששות לעלייה בתנודתיות השווקים שווה להגדיל את החשיפה לשוק המניות הישראלי, שמצטיין בסטיית תקן נמוכה בהשוואה לשווקים מפותחים אחרים. גישת השקעות הגיונית נוספת היא להגדיל חשיפה לתחומים שיש להם יתרונות, במיוחד במצבים כמו אלה שנוצרו בעקבות התפרצות השפעת בסין".

עוד הדגישו בהראל פיננסים, כי "יש לוודא בתקופות כאלו שיש פיזור רחב מאוד ברכיב המנייתי ולהימנע מהחזקה של שיעור גבוה במניה בודדת".

בצד השלילי של מדד ת"א 35 ממשיכות לבלוט מניית קבוצת דלק  ויחידות ההשתתפות של דלק קידוחים , שיורדות בכ-5%-4%. מדד הנפט והגז ממשיך גם הוא לבלוט בצד השלילי, עם ירידה של כ-2.7%, כשבין הני"ע במדד יחידות ההשתתפות של רציו  נחלשות בכ-5%. ברקע למסחר, אמש פרסמו רציו ודלק קידוחים, השותפות בקידוח "לוויתן", הבהרה כי הזרמת הגז מהקידוח נמשכת כסדרה, וזאת כתגובה לפרסומים על פיצוץ שבוצע בצינור גז בסיני.

בצד החיובי של ת"א 35, המניות הדואליות של לייבפרסון  , טבע   ואורמת   מתחזקות בכ-3%-2%, ומניית אנרג'יאן   עולה בשיעורים דומים.

עוד במסחר, מניית ישראכרט צונחת בכ-5%-4%. ברקע למסחר, אמש עדכנה החברה על חלוקת דיבידנד בעין של מניות ישראכרט על-ידי בנק הפועלים, במהלך שיפסיק את שליטתו של הבנק בחברת האשראי.

מניית באטמ  צוללת בכ-10%, אחרי קפיצה של כ-15% שרשמה אתמול, שבלטה בניגוד למגמה, וזאת על רקע פרסומים על דיונים מול גורמים סיניים בקשר למערכת שהיא מפתחת לזיהוי מחלות.

מבני תעשיה  מרכזת עניין ועולה בכ-1%-0.5%. עוד מרכזות מחזורי מסחר ערים מניות מטריקס ואלטשולר שחם , שנחלשות בכ-3%-1.5%, ומניות אנלייט , אנרג'יקס  ואלקטרה  שנסחרות בשינויים קלים.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת יציבות, ויציבות נרשמת גם במסחר באג"ח הממשלתיות.

12:40

המסחר בת"א עבר לירידות שערים של עד 0.2% במדדים המובילים, ואילו מדד ת"א-90 מאבד 0.8%. היחידות של דלק קידוחים  מאבדות 4%, ומדד הנפט והגז צולל ב-2.6%. 

11:00

המסחר בת"א מתנהל בנטייה חיובית קלה, עם עלייה של כ-0.2% במדד ת"א-35, עלייה של פחות מ-0.1% במדד ת"א-125 וירידה של כ-0.4% במדד ת"א-90.

את העליות מובילה מניית לייבפרסון  , שמתחזקת בכ-3%. טבע   ואנרג'יאן   עולות בקרוב ל-2%. בצד השלילי בולטות יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים שצונחות ביותר מ-3%. מניות קבוצת דלק מאבדות 1.4% וירידה דומה נרשמת במניות בזק. היום קיימה קבוצת דלק כנס משקיעים שבו אמר בעל השליטה יצחק תשובה כי ערוצים אנטי-מצריים הפיצו שמועות שקריות בנוגע לצינור הגז ממצרים. מדד הנפט והגז מאבד כ-1.2%.

מניית באטמ  בולטת בצניחה של 8% במחזור מסחר גבוה.    

10:00

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר לאחר דחייה, עם שערים קלות במדדים המובילים. המסחר הרגוע מתנהל על רקע בהלת הקורונה וצניחת שוקי העולם. מדד ת"א-35 עולה ב-0.2%, ומדד ת"א-125 מוסיף כ-0.1%. בת"א-90 נרשמות ירידות קלות.

07:30

המסחר בבורסת ת"א ייפתח היום על רקע הצניחה במדדים אתמול והירידות החדות בשוקי העולם בעקבות התפשטות נגיף הקורונה והעלייה במספר מקרי המוות. בורסות שנחאי ושנזן חזרו היום להיסחר אחרי חופשה ארוכה, והן קורסות ב-8%.

אתמול (א') ננעלה הבורסה בירידות - מדד ת"א 35 נסגר בירידה של 2.85%, ת"א 90 ב-3.38%, ות"א 125 ב-2.96%.

מדד הנפט והגז ננעל בירידה ב-4.24%, מדד הביומד ב-3.41%, ומדד הביטוח ב-3.72%. 

ביום שישי נרשמו ירידות חדות בסיום המסחר בבורסות וול סטריט בצל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה וההשפעה על הכלכלה. הדאו צלל בלמעלה מ-600 נקודות (2.1%) ורשם את היום הגרוע ביותר מאז אוגוסט. מדד ה-S&P 500 ירד ב-1.7%, והנאסד"ק ירד ב-1.6%.