שוק ההון | סיקור שוטף

טבע הובילה את הבורסה לעליות חדות בסיום המסחר

מחזור המסחר היה גבוה והסתכם בכ-3.2 מיליארד שקל • טבע פרסמה היום דוחות חזקים לרבעון הראשון • ירידות חדות נרשמו באופקו, פתאל ואנרג'יאן

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

מה ניתן לראות דרך הדוחות הכספיים של החברות הגדולות, ומה קורה בגיוסי האג"ח בצל הקורונה? הצטרפו לדו"ח השווקים היומי עם גיא בן סימון // שידור חי

17:25
יום המסחר בבורסה של תל אביב ננעל בעליות חדות, בהובלת טבע שקפצה היום לאחר שפרסמה דוחות טובים. מחזור המסחר היה גבוה והסתכם בכ-3.2 מיליארד שקל. 
עוד בלטו בעליות חדות מניות לייבפרסון, נייס , מיטב דש, פורמולה וצור. מנגד, ירידות חדות נרשמו במניות פתאל החזקות , אופקו ואנרג'יאן. 
מניית פורסייט , המתמחה בתחום מערכות ראייה ממוחשבות לרכב, זינקה לאחר שהחברה הודיעה היום על מכירת אבטיפוס למערכת הראייה QuadSight המבוססת ארבע מצלמות. מערכת האבטיפוס הוזמנה על ידי ספק משנה (Tier One) מוביל למערכות המיועדות לרכבות ורכבים מסחריים - חברה אירופאית בשווי מיליארדי דולרים. המערכת נמכרה לאחר הדגמות טכנולוגיות מוצלחות שנערכו בגרמניה. 
15:00

מתחזקות העליות בבורסה, בהובלת מניית טבע  לאחר שהחברה פרסמה היום דוחות  חזקים לרבעון הראשון של 2020. 

כלכלני UBS העריכו כי "בשבועות הקרובים צפויות המניות להישאר תנודתיות, כשהשווקים מעכלים הודעות על אמצעי הקלה בסגר, נתונים רפואיים על חיסונים וטיפולים והודעות על נתונים כלכליים חלשים, כמו גם סימנים אם כלכלות יכולות להיפתח ברציפות מבלי לעורר גל שני של הנגיף".

בבית ההשקעות אי.בי.אי ציינו כי המומנטום החיובי בשווקים "נשען עד כה על שילוב של בלימת קצב ההתפשטות האקספוננציאלית בעולם לעבר קצב לינארי - מה שמוביל לפתיחה הדרגתית של המגבלות החריפות על התנועה והפעילות, וזאת במקביל לצעדי הבנקים המרכזיים בעולם שהובילו להזרמת נזילות משמעותית". לפי אי.בי.אי, "מהלך העליות בשוקי המניות הובל תחילה על ידי הענפים הדפנסיביים והטכנולוגיה, אך בשבוע שבועיים האחרונים נשענו העליות על הענפים המחזוריים". לגבי שוק החוב ציינו באי.בי.אי, כי "שוקי האג"ח הממשלתיים המשיכו ליהנות מהתמיכה שמעניקים הבנקים המרכזיים בעולם, כשמעבר לכך התימחור בהם ממשיך לשקף סקפטיות לגבי עוצמת ההתאוששות בכלכלה הגלובלית".

בצד החיובי של מדד ת"א-35, מניית לייבפרסון  קופצת גם היום, אחרי זינוק של כ-33% שהציגה אתמול, על רקע פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה. 

עוד בצד החיובי של המדד המוביל, יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים קופצות, ומניית קבוצת דלק , בעלת השליטה בשותפות, עולה. ברקע למסחר, דלק עדכנה היום כי חתמה על מזכר הבנות מחייב למכירת זכויותיה של החברה הבת דלק ישראל במתחם פי גלילות תמורת כ-720 מיליון שקל, בכפוף לכמה תנאים, וכן עדכנה על מו"מ למכירת שתי תחנות כוח בשורק ובאשקלון, ללא דיווח על סכום המכירה העומד על הפרק.

עוד במסחר, מניית באטמ  , שדיווחה באחרונה על כמה מהלכים הקשורים לטיפול בווירוס הקורונה, קופצת ומשלימה עלייה חודשית של כ-65%. 

בין החברות הקטנות, יעקובי  עדכנה כי חתמה על הסכם מותנה למכירת מחצית מחברה נכדה שלה לקרן ג'נריישן קפיטל - מהלך שממנו צופה החברה המוכרת כי יניב לה רווח של כ-77 מיליון שקל אחרי מס, אם יושלם כמתוכנן. מניית יעקובי הגיבה לעדכון בקפיצה.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום מגמה חיובית, וגם המסחר באג"ח הממשלתיות מתאפיין בכיוון דומה.

13:30
המסחר בתל אביב מתנהל בעליות בשעה זו בדומה לסנטימנט מעבר לים ועל רקע המשך עונת הדוחות לרבעון הראשון. מדד ת"א 35 מנתר ב-1.4%, מדד ת"א 90 מטפס ב-0.6%, ומדד הבנקים עולה ב-0.5%.
החוזים העתידיים בוול סטריט קופצים ביותר מ-1% בשעה זו לאחר נעילה חלשה אמש. באירופה המדדים עולים לאחר הנעילה השלילית אתמול.
טבע בולטת בעליות לפני פרסום הדוחות היום בצהריים, פתאל מאבדת 2%, דלק קידוחים קופצת ב-6%.
לייבפרסון ממשיכה צפונה, ולאחר עליות של 32% אתמול, המניה קופצת בעוד 9.2% כעת. החברה פרסמה אתמול דוחות כספיים טובים מהצפוי והעריכה כי תעבור כבר השנה לרווחיות EBITDA. יובל מטלון, מנכ"ל לייבפרסון ישראל, מספר בראיון ל"גלובס" איך בא לידי ביטוי משבר הקורונה בעסקיה של החברה, ואיך הוא ישפיע על עתידה.
מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-670 מיליון שקל.

10:00

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח הבוקר (ה') בעליות. מדד ת"א 35 קופץ ב-1.1%, ת"א 90 ללא שינוי מהותי ומדד הבנקים עולה ב-0.85%. טבע  מזנקת ב-5% לקראת פרסום הדוחות הכספיים היום בצהריים. לייבפרסון  מזנקת ביותר מ-7% בהמשך לזינוק של 32% אתמול בעקבות הדוחות. אופקו הלת'  צונחת ב-7.9%.

רפק  אנרגיה מנהלת משא ומתן עם קבוצת דלק  לרכישת שתי חברות ייעודיות אשר בבעלותן תחנות כוח הממוקמות בשטח מתקן התפלה שורק 1 ובשטח מתקן התפלה אשקלון, בעלות יכולת אספקה מצרפי של עד 227 מגה ואט, המופעלות במודל BOT.

07:00

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בסימן המשך עונת הדוחות לרבעון הראשון. עיני השוק מופנות לחברת טבע שתפרסם היום את תוצאותיה הכספיות. תחזיות האנליסטים הן להכנסות של כ-4.15 מיליארד דולר, ירידה של 4.2% בהשוואה לרבעון המקביל, ולרווח נקי (Non-GAAP) בסך 59 סנט למניה, דומה לרבעון המקביל. טבע חוזרת מוול סטריט עם פער ארביטרז' חיובי של 4.5%. 

אתמול (ד') בערב האוצר פרסם כי הגירעון הממשלתי רק באפריל הגיע ל-4.8% מהתוצר. הוצאות הממשלה באפריל הסתכמו בסכום שיא של 36.8 מיליארד שקל.

אתמול בבורסה מדד ת"א 35 ננעל ללא שינוי, מדד ת"א 90 איבד 0.46% ומדד הבנקים הוסיף 0.3% לערכו. לייבפרסון זינקה ב-32% לאחר פרסום הדוחות הכספיים לרבעון הראשון. בהמשך לכך, לייבפרסון חוזרת עם פער חיובי מוול סטריט של 6%.

אמש בניו יורק דבריו של הנשיא טראמפ הכבידו על המסחר לקראת הנעילה, כאשר הנשיא האמריקאי אמר כי "סין עשויה לקיים את הסכם הסחר, או שלא", בהמשך למתיחות בין המעצמות נוכח האשמה החריפה של ארה"ב את סין בהפצה והסתרה של נגיף הקורונה.

בבית ההשקעות מיטב דש ציינו בימים האחרונים כי "הכלכלה האמריקאית, החשובה בעולם, מתקשה להתמודד עם המגפה - מה שמעלה את רמת הסיכון בשווקים. גם חידוש העימות מול סין מגביר סיכונים".

בהתאם למצב השווקים, במיטב דש "ממשיכים להמליץ על הקטנת חשיפה באפיקי סיכון", וכן על הורדת חשיפה למניות לרמה בינונית. לגבי הנתונים הכלכליים המדווחים באחרונה, הוסיפו בבית ההשקעות כי השווקים "לא מתרגשים מאוד" מנתונים כלכליים גרועים שמתפרסמים, וזאת משום ש"הנתונים בתקופת הסגר לא מלמדים הרבה על מה שצפוי בעוד שלושה חודשים או חצי שנה, שזה הרבה יותר חשוב מבחינת השווקים".