הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בבורסה בת"א; קומפיוג'ן קפצה בעוד 8.8%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל • עליות בבורסות אירופה וארה"ב • סקטור הנדל"ן בלט לשלילה ואילו הבנקים בלטו בעליות חדות

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

מה בנק ישראל יעשה בנוגע לנפילת הדולר מתחת לרמה הקריטית, ולמה הנפט בזינוק מטאורי? הצטרפו לשידור החי

 

17:25

יום המסחר בתל אביב ננעל במגמה מעורבת, כשמדד ת"א 35 רושם עלייה קלה ואילו ת"א 90 נסוג בכ-0.6%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל.

מניות הבנקים בלטו לחיוב, בהובלת לאומי  והפועלים . מנגד, מניות הנדל"ן המניב רשמו ירידות חדות, ביניהן גזית גלוב , מבנה  ועזריאלי. 

16:05

מגמה מעורבת בבורסה לקראת סיום המסחר. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.16 מיליארד שקל.

מניית קומפיוג'ן  ממשיכה לעלות במחזור גבוה ומשלימה קפיצה של 27% בארבעה ימי מסחר. 

כלכלני קרדיט סוויס מציינים בסקירה שפרסמו כי "עכשיו זה הזמן למתן את החרדה מנגיף הקורונה ולנתק אותה מקבלת החלטות השקעה. התעדכנות אובססיבית בעלייה או בירידה במספר ההדבקות לא תועיל לאסטרטגיית ההשקעה בשלב זה. במקום זאת, התמקדו ביסודות ובמעשיהם של קובעי ההחלטות, התמידו במסלול שבחרתם וקבלו החלטות על סמך ראיות ועובדות. השווקים צופים את פני העתיד: הם התקדמו מעבר לחדשות הכלכליות הרעות ופרצו קדימה בחדות מאז השפל וסביר להניח שלא יגיעו אליו שוב. אל תחכו שיעשו זאת - זו עלולה להיות טעות יקרה".

עוד מציינים שם: "צפו לאמצעי תמיכה נוספים במקרה שהמצב מתדרדר. אמצעים כאלה מפחיתים משמעותית את הסיכוי לדיכאון כלכלי ממושך. לא מומלץ למשקיעים לעמוד מנגד לגלי התמיכה המוניטארית. תחשבו פעמיים לפני שאתם פועלים, אתם לא בהכרח יודעים משהו שמקבלי החלטות בממשלות הגדולות לא יודעים". 

14:20

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בחצי היום במגמה מעורבת ובנטייה לעליות שערים, וזאת בדומה לסנטימנט החיובי מעבר לים. באירופה המדדים עולים זה היום השלישי ברציפות ובוול סטריט החוזים העתידיים מאותתים לפי שעה על המשך העליות שנרשמו אתמול, בצל המחאה ברחבי ארה"ב.

נכסים ובנין  נסחרה על רקע הדיווח לפיו אדוארדו אלשטיין מונה כמנכ"ל קבוע של החברה. אלשטיין מינה כיו"ר החברה את סאול זאנג, שותפו לשליטה באי.די.בי שמשמש גם כיועץ המשפטי ובעל מניות באירסה, שדרכה מחזיק אלשטיין באי.די.בי.

מנייתה של חברת נייס  נסחרת על רקע הדיווח כי קונסורציום של כוחות המשטרה באנגליה יפרוס מערכת של החברה לניהול ראיות דיגיטלי לצורך ייעול חקירות וצמצום סיכון.

פתאל החזקות  מתחזקת ביותר מ-3% על רקע אישור מחזיקי האג"ח להסדר חוב בתנאים משופרים. פתאל הצליחה בניסיונה השני לקבל את אישור מחזיקי האג"ח שלה לוויתור זמני על עמידתה בחלק מההתניות הפיננסיות. הצלחת המהלך התאפשרה לאחר שהחברה הסכימה להכפיל את היקף גיוסי ההון שתבצע לסך של 200 מיליון שקל, במקרה של הרעה נוספת בפעילותה.

חברת ברק קפיטל שבשליטת אייל בקשי, הגישה לבורסה בקשה להתקבל כחבר בורסה (ברוקר). הגשת הבקשה התאפשרה לאחר שהבורסה הסירה לראשונה את החסמים להצטרפותם של חברי בורסה חדשים.

אשטרום קבוצה  נסחרת על רקע הדיווח כי חברת ב.ס.ר ארגנה קבוצת רכישה לבניית פרויקט מגורים במתחם שוק מחנה יהודה בירושלים, בהיקף כספי של כמיליארד שקל כולל קרקע. ב.ס.ר חתמה על חוזה ביצוע בהיקף של 340 מיליון שקל עם קבוצת אשטרום אשר זכתה במכרז לבניית הפרויקט הכולל 2 מגדלי מגורים בני 30 קומות, שיכילו בתוכם 308 דירות בנות 2, 3, 4 חדרים ודירות פנטהאוז בשטח בנוי של כ-60,000 מ"ר כולל מרתפים.

13:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בצהרי היום בעליות בדומה לסנטימנט מעבר לים. מדד ת"א 35 עולה ב-0.56%, ת"א 90 ללא שינוי מהותי ומדד הבנקים מוסיף 1.4% לערכו.

פתאל החזקות  מטפסת ב-4%, מנגד מליסרון  מאבדת 2%, גזית גלוב  יורדת ב-3% במחזור הגבוה בשוק, וסלע נדלן  מאבדת 1.9%.

מחזור המסחר בשוק המניות בשעה זו מסתכם ב-633 מיליון שקל.

11:35

המסחר בבורסת ת"א מתנהל בשעה זו בעליות. ת"א-35 עולה ב-0.6%, ת"א-125 מוסיף 0.5%, ות"א-90 עולה ב-0.1%. ת"א בנקים מזנק ב-1.3%, בהובלת מניית לאומי  ומזרחי טפחות .

קבוצת דלק , בזן  ופתאל  בולטות בעליות בת"א-35. בירידות בולטות אלוני חץ , גזית גלוב  ואמות 

מניית קומפיוגן  מזנקת ב-10%.

10:00

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בעליות בהמשך לעליות שנרשמו בוול סטריט אתמול. מדד ת"א 35 עולה ב-0.5% בפתיחה, ת"א 90 מוסיף 0.1% ומדד הבנקים עולה ב-0.6%.

מניית פתאל החזקות  בולטת בעלייה של 3.6% במחזור הגבוה בשוק לפי שעה. מנייתה של איי.אפ.אפ  (לשעבר פרוטרום) מאבדת כ-1% כנגד המגמה. היום פורסם כי ארבעה בכירים לשעבר בפרוטרום עוכבו לחקירה בחשד למתן שוחד.

07:00

יום המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח הבוקר על רקע העליות שנרשמו אמש בניו יורק. מדד דאו ג'ונס עלה ב-1%, הנאסד"ק התחזק ב-0.6% ומדד S&P 500 הוסיף 0.8%, והוא נמצא 40% מעל השפל שרשם במרץ.  הנפט המשיך להתחזק ומחיר חבית מסוג ברנט עלה ב-3.5% למחיר של 39.7 דולר לחבית.

מביון המניות הדואליות במדד ת"א 35, פריגו שבה עם פער ארביטראז' חיובי של 1.7%, איי.סי.אל עם 1.2% ואלביט עם 0.4%. בצד השלילי, אורמת טכנולוגיות חוזרת עם פער שלילי של 2.5%, לייבפרסון עם 0.8% ואיי.אפ.אפ עם 0.5%.

אתמול הסתיים המסחר בבורסה של תל אביב בעליות, בהמשך למגמה שאפיינה את רוב יום המסחר. מדד ת"א 35 עלה ב-0.3%, מדד ת"א 125 התחזק ב-0.2% ומדד ת"א 90 הוסיף 0.1%. מניית דלק צנחה ב-6.5%.

בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים על רקע התקוות להתאוששות גלובלית והמשך ההקלות בפעילות הכלכלית. את העליות הוביל מגזר הרכב שרשם עלייה של 3.8%. בפרנקפורט מדד דאקס זינק ב-3.8%, בלונדון פוטסי 100 טיפס ב-0.9% ובפריז מדד קאק 40 קפץ ב-2%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-1.5%.