שוק ההון | סיקור שוטף

סגירה בבורסה: מדד הבנקים זינק ביותר מ-3%, מניית פועלים ב-5%

דלתא איבדה כ-10% בצל הפסד של 30.5 מיליון דולר ברבעון הראשון • דלק קבוצה צנחה בעוד 8.44%, פתאל איבדה 4.3% • באטמ עדכנה תחזיות למעלה

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:27

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות. מדד ת"א 35 השיל 0.1%, מדד ת"א 90 איבד 0.95% ומנגד מדד הבנקים זינק בכ-3%. בסיכום שבועי: מדד ת"א-35 ירד השבוע ב-4.4%, ומתחילת השנה ירד ב-19.0%;  מדד ת"א-90 ירד השבוע ב-5.9%, ומתחילת השנה ירד ב-14.3%.

מניית פועלים  זינקה ביותר מ-5%, הבינלאומי ביותר מ-3%, לאומי עלתה ב-1.3%. 

דלק  קבוצה צנחה בעוד 8.44%, פתאל איבדה 4.3%, שיכון ובינוי ירדה ב-3.9%.

13:55

ירידות קלות בבורסה. פוקס  רושמת עלייה חדה לאחר שהחברה דיווחה הבוקר על תוצאותיה ברבעון הראשון והודיעה שתחלק דיבידנד בהיקף של 49 מיליון שקל. 

גם דלתא  פרסמה דוחות. החברה  הציגה היום ירידה של 9% בהכנסות הראשון של 2020 לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של 332.7 מיליון דולר. החברה דיווחה על הפסד התפעולי בסך של כ- 28.8 מיליון דולר ברבעון הראשון, לעומת רווח תפעולי של 10.4 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019. 

12:20

מתמתנות הירידות בבורסה של תל אביב, בשעה שהבורסות באירופה עברו למגמה מעורבת לאחר פתיחה שלילית על רקע חששות המשקיעים מהמשך התפשטות נגיף הקורונה.

מניית כיטוב פארמה  ממשיכה במומנטום החיובי ומשלימה קפיצה של 140% בחמישה ימי מסחר. החברה הודיעה אתמול בלילה כי תגייס כ-35 מיליון דולר בהנפקה למשקיעים מוסדיים. 

עליות בולטות נרשמות במניות אוגווינד , סייפ-טי גרופ , פורסייט , שפיר ולייבפרסון. 

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח תוך המשך המגמה השלילית של הימים האחרונים במדדי המניות המובילים. מניות אודיוקודס, דלתא, קבוצת דלק , אורמת, טאואר  , המלט  ופרטנר בולטות בירידות חדות. 

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, והכלכלן יניב בר מעריכים בסקירת המאקרו השבועית כי " ייתכן שהירידה במכירת דירות עקב משבר הקורונה תוביל להאטה בהתפתחות המחירים בטווח הקצר, אולם בטווח הבינוני-ארוך תיתכן האצה בקצב עליית המחירים, לאור ההתפתחויות בצד ההיצע".

בפמן ובר מציינים כי "נתוני הלמ"ס מלמדים על ירידה ב היקף התחלות הבנייה ברביע הראשון של 2020 בהשוואה לרביע הרביעי של 2019. עם זאת, היקף התחלות הבנייה עשוי להתברר בהמשך כגבוה יותר, לאור הנטייה של הנתונים להתעדכן כלפי מעלה. פעילות הבנייה למגורים ברביע הראשון של השנה היתה מתונה יחסית לרביעים קודמים, על אף שרביע זה הושפע באופן מתון בלבד ממשבר הקורונה. ההשפעה המשמעותית של משבר הקורונה על ענף הבנייה למגורים, צפויה לבוא לידי ביטוי בעיקר בנתוני הרביע השני של השנה, ולהשתקף בירידה בכל מדדי הפעילות (התחלות וגמר), הן בפעילות ב"שוק החופשי" (סך הפעילות בשוק הנדל"ן למגורים ללא "מחיר למשתכן") והן במסגרת התכנית "מחיר למשתכן".

בפמן ובר מתייחסים גם למצב התעסוקה במשק, ובמיוחד בעסקים הקטנים: "קצב ההתאוששות בפעילות של העסקים הקטנים והבינוניים, גם לאחר פתיחת המשק לפעילות, מתון בהשוואה לעסקים הגדולים, והוא עשוי להישאר מתון גם בחודשים הקרובים, דבר שעלול להכביד על היציאה של המשק מההאטה הכלכלית הנוכחית. נסיבות אלו מדגישות עוד יותר את הצורך במדיניות כלכלית שתתמוך באופן נוח ונגיש בעסקים קטנים ובינוניים, להם תרומה חשובה לצמיחה ולתעסוקה בישראל".

09:25

חברת באטמ  מעלה תחזיות לשנת 2020. החברה עדכנה הבוקר כי ביצועי חטיבת הביו-מדיקל שלה היו "טובים בצורה יוצאת דופן במחצית הראשונה של 2020". בחברה מציינים כי "ביצועים אלו הינן לאור מספר יוזמות, ביניהן, מכירת ערכות דיאגנוסטיות לזיהוי נוגדנים לרשויות בריאות במספר מדינות ומכירה של מכונות הנשמה". 

בשוק המטבעות נסחר הבוקר הדולר בעלייה של כ-0.6% סביב 3.447 שקלים והאירו מתחזק קלות לרמה של 3.876 שקלים. 

06:50

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה צפוי להיפתח תוך המשך המגמה השלילית, לאחר שאתמול ננעל המסחר בירידות חדות על רקע חששות המשקיעים מהמשך התפשטות מגפת הקורונה וההשלכות השליליות שלה על הכלכלה. 

אתמול ננעל יום המסחר בוול סטריט בירידות חדות, על רקע חששות מהעלייה בנדבקים בקורונה בארה"ב ובמדינות נוספות בעולם בימים האחרונים. המדדים המובילים רשמו בסיום ירידות של 2.1%-2.7%.

במרבית הבורסות המרכזיות של אסיה נרשמות ירידות היום ומגמה שלילית ניכרת גם במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט.

מניות איי.סי.אל , אלביט מערכות , אודיוקודס , אורמת ואופקו צפויות לאבד גובה לאחר שחזרו מניו יורק עם פערים שליליים של עד 3.7%. מנגד, לייבפרסון  חזרה עם פער חיובי של 2.8% והיא צפויה לעלות הבוקר. 

כלכלני קרן המטבע הבינלאומית (IMF) הורידו אתמול את תחזית הצמיחה העולמית. ב-IMF מעריכים כעת שהכלכלה העולמית תתכווץ השנה ב-4.9%, לעומת התחזית הקודמת באפריל שצפתה ירידה של כ-3% בתוצר העולמי. זאת, על רקע העלייה המתמשכת בחולי הקורונה בעולם.

לגבי כלכלת ארה"ב מעריכים בקרן שהיא תתכווץ השנה ב-8% לעומת התחזית הקודמת שעמדה על ירידה של 5.9% בתוצר. "השפעות מגפת הקורונה קשות יותר בחצי הראשון של 2020 מכפי שהערכנו בעבר, ונראה שההתאוששות מהמגפה תהיה הדרגתית יותר ותימשך יותר זמן", מציינים ב-IMF.

כאמור, יום המסחר בבורסה ננעל אתמול בירידות חדות. מדד ת"א 25 רשם ירידה של 2.3%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.8 מיליארד שקל. מניות דלק רכב  , דלתא , הפניקס, אודיוקודס , קבוצת דלק, בזק ושיכון ובינוי בלטו בירידות חדות.