מעצר נוסף בפרשת וויירקארד: מנהל הפעילות במזרח התיכון

העצור, ששמו אוליבר בלנהאוס, עמד בראש אחת מחברות הבנות של וויירקארד, ענקית התשלומים הגרמנית שפשטה רגל בעקבות הונאת ענק

חברת וויירקארד / צילום: Wolfgang Rattay, רויטרס
חברת וויירקארד / צילום: Wolfgang Rattay, רויטרס

מעצר נוסף בפרשת וויירקארד, ענקית התשלומים הגרמנית שפשטה רגל בעקבות הונאת ענק: מנהל הפעילות של החברה במזרח התיכון נעצר על ידי המשטרה במינכן. כלי התקשורת במדינה דיווחו כי מנהל בכיר בחברה, שהיה ממוקם בדובאי, טס בימים האחרונים לחקירה בגרמניה ואתמול נעצר על בסיס חשדות שהיה מעורב בפרשה. הרשויות עדיין מנהלות מצוד אחרי סמנכ"ל התפעול של החברה האוסטרי יאן מרסלק, שעשוי להתחבא בפיליפינים. העצור, ששמו אוליבר בלנהאוס, עמד בראש חברת-בת בשם Cardsystems Middle East FZ-LLC.

המסחר במניה עדיין מתנהל בתנודתיות, אך רוב האנליסטים מעריכים כי שוויה של החברה אפסי וכי חברות בנות או חלקים פעילים עדיין בחברה שיימכרו ישמשו כדי להחזיר את חובותיה לנושים, ביניהם גופים מוסדיים אירופיים רבים. רוב בתי ההשקעות הפסיקו לסקר את המניה.

הממשלה הגרמנית הציגה בימים האחרונים יוזמה להגביר את הפיקוח על חברות רב-לאומיות כמו וויירקארד, לאחר שראש הסוכנות הרגולטוריות המפקחת על הבורסה אמר כי פעילות החברה באסיה ובמקומות אחרים לא הייתה באחריותם. שר האוצר הגרמני אולף שולץ הציע להגביר את האכיפה ברמת האיחוד האירופי, כדי למנוע מחברות להתחמק מבקרה על ידי מעבר למדינות שונות בתוך האיחוד האירופי.

וויירקארד הכריזה לפני כשבועיים על פשיטת רגל, בתום ימים סוערים שבהם התברר כי נכסים בשווי מיליארדים של החברה מעולם לא היו קיימים, והמנכ"ל שלה נעצר בחשד לניפוח שוויה ולמרמה.