גיל לייזר, מנכ"ל Car2Go: "קורונה זה טוב לתחבורה שיתופית"

לא רק עובדים שנפרדו מרכב ליסינג מהחברה גילו את יתרונות התחבורה השיתופית • גם אדם נוימן חשב כך, והשקיע בחברה 19 מיליון דולר

גיל לייזר, מנכ"ל Car2Go / צילום: אביעד בר נס
גיל לייזר, מנכ"ל Car2Go / צילום: אביעד בר נס

גיל לייזר, מנכ"ל Car2Go, איך עוברים עליכם ימי הקורונה? מה ההתמודדות העיקרית?
כחברה שעוסקת בתנועה, לימים הראשונים של הסגר, כשאף אחד כמעט לא יצא מהבית, הייתה השפעה דרמטית. היינו צריכים להחליט במהירות אם לסגור את השירות או לא. בסוף קיבלנו החלטה לא לסגור אפילו לשעה אחת, למרות חוסר הכלכליות שבצעד הזה. היה לנו חשוב להראות שאנחנו עומדים בהבטחה העסקית שלנו - לאפשר לאנשים שימוש ברכב זמין, גם כשהם לא הבעלים של רכב פרטי.

האתגר היה מורכב, כי בעוד לאנשי הניהול לא הייתה בעיה לעבוד מהבית, אנשי התפעול בארצות השונות צריכים לצאת לשטח, ולא תמיד היה להם איך להגיע לשם, כי התחבורה לא פעלה. האתגר השני היה לשכנע את הקהל להשתמש ברכב שיתופי.

באותם ימים הייתה דאגה גדולה סביב השרידה של וירוס טיפתי על משטחים במשך כמה ימים, ואנשים חששו מהאפשרות להידבק ממישהו שנהג ברכב קודם. השקענו לא מעט בהסברה שהסיכוי נמוך עד שואף לאפס והמצב השתפר. אפילו הגיע קהל חדש של אנשים שיצאו לחל"ת ונפרדו מרכבי הליסינג.

היו עוד אתגרים?
כן. באותם ימים של תחילת הסגר: כשהעולם התחיל לרעוד בדיוק היינו באמצע תהליך של גיוס כספים. איך מגייסים כספים מכל העולם כשאי אפשר אפילו לעלות על מטוס?

אבל לשמחתנו נהיה פתאום מקובל לעשות פגישות חשובות בזום, כולל חתימות עסקיות, ותוך כדי הקורונה הצלחנו להשלים סבב גיוס כספים של 19 מיליון דולר מאדם נוימן, שהחליט להשקיע בנו לטובת המשך הצמיחה באירופה. נראה שגם המשקיעים הבינו שקורונה זה דווקא טוב לתחבורה שיתופית.

השראה 1:
"לאחרונה חזרתי לספר שקראתי בנעוריי, ‘האלכימאי' של פאולו קואלו, וגיליתי אותו מחדש. ממש סימנתי בו משפטים. מעבר לתיאורים המדהימים, מאוד התחברתי לרעיונות שבו - כמו שהדרך היא הדבר החשוב ושהחלום שלך מגדיר אותך".

השראה 2:
"מוזיקה נותנת לי השראה. אני שומע הכול: ממוזיקה ישראלית ועד קלאסית, צ'יל אאוט, הכול - כל עוד זו מוזיקה איכותית. גם במשרדים שלנו יש מוזיקה כל הזמן. במיוחד אני אוהב להקשיב למוזיקה בשרתי סטרימינג, כמו אפל מיוזיק או ספוטיפיי. אתה מתחיל עם דבר אחד, ולא יודע לאן זה ייקח אותך ואיך תסיים".