הבורסה בת"א | סיקור שוטף

הבורסה בת"א ננעלה בעליות של 1%: שופרסל קפצה ב-5%, אופקו ב-7%

מדד ת"א 35 עלה ב-1%, מדד הבנקים טיפס ב-0.8% ות"א 90 הוסיף 1.2% לערכו • מחזור המסחר הסתכם ב-1.54 מיליארד שקל

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:29

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות על רקע הסנטימנט החיובי בניו יורק, שם שר האוצר האמריקאי מנוצ'ין הפיח תקווה באישור חבילת תמיכה נוספת לכלכלה על רקע משבר הקורונה.

מדד ת"א 35 עלה ב-1%, מדד הבנקים טיפס ב-0.8% ות"א 90 הוסיף 1.2% לערכו.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.54 מיליארד שקל.

16:50

המסחר בבורסה עבר לעליות לקראת הנעילה על רקע הסנטימנט החיובי מעבר לים. מדד ת"א 35 עולה ב-0.6%, מדד הבנקים עולה ב-0.8% ות"א 90 מוסיף 0.7% לערכו.

16:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בטריטוריה הירוקה. מדד ת"א 35 נסחר ללא שינוי, מדד הבנקים עולה ב-0.44% ות"א 90 מוסיף 0.2% לערכו.

שופרסל קופצת ב-4.8, אבוג'ן מוסיפה עוד 5.7%, אפולו פאוור מזנקת ב-18%, נכסים ובנין ב-14.5% ודסק"ש מזנקת ב-14%.

מחזור המסחר מסתכם בשעה זו ב-991 מיליון שקל.

13:20

נמשכת המגמה השלילית בבורסה. מחזור המסחר מסתכם בכ-540 מיליון שקל. 

בהראל פיננסים מציינים בסקירה השבועית כי "למרות חודש ספטמבר שבו נרשמו מימושים בשוק האמריקאי, אנו ממליצים שלא למהר לשנות חשיפה לשוק זה, שכן תנודתיות נקודתית לא משנה את המגמות ארוכות הטווח. אנו מתמקדים במניות מסקטורים בצמיחה - ואלה לא רק מניות טכנולוגיה. לצד תתי סקטורים שנהנים ממדיניות הסגר והריחוק החברתי בעולם כמו מגמת העבודה מהבית, חשוב לשמור על חשיפה לתחומים שימשיכו לתפקד טוב כמו סקטור הציוד הרפואי ולתתי סקטורים בתחומי הצריכה המחזורית שחלקם יתאוששו ברגע שיוסרו חלק מהמגבלות. כמו כן, חברות מבוססות רווחיות שנפגעו עשויות לחזור ובגדול - במיוחד מסקטור הפיננסים והנדל"ן - בשוק המקומי אנחנו כבר רואים זאת והאיתותים של בעלי השליטה באלוני חץ ובאיירפורט היום המחישו זאת".

עוד כותבים שם: "אנו שומרים על החשיפה מפוזרת לאג"ח קונצרני מדורג. המעורבות של בנק ישראל במסחר באג"ח יחד עם הריבית הנמוכה וההרחבות המוניטאריות ממשיכות לתמוך בירידת מרווחים באג"ח הקונצרני ולהערכתנו המגמה הזו תימשך בתקופה הקרובה". 

11:10

ירידות קלות בבורסה, במקביל למגמה שלילית בבורסות אירופה. מניית נכסים ובנין  מצטרפת לדסק"ש ורושמת עלייה חדה. 

עוד בולטות בעליות מניות דלתא , דוראל אנרגיה , סלקום ואופקו. 

חברת מישורים  דיווחה הבוקר כי דירקטוריון החברה אישר להגדיל את תוכנית הרכישה בחזרה של מניותיה בכ-20 מיליון שקל. 

חברת סייברוואן  הודיעה הבוקר לבורסה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם משטרת ישראל לביצוע פיילוט בקרב שוטרים, במסגרתו תבחן התנהגותם של השוטרים בזמן הנהיגה באמצעות התקנת מערכות סייברוואן בניידות ואיסוף נתונים מהמערכות אודות אופן נהיגתם של השוטרים והתנהגות הרכבים. 

10:00

יום המסחר בבורסה של תל אביב נפתח תוך ירידות קלות במדדי המניות המובילים. ירידות בולטות רושמות מניות אורמת, אודיוקודס  וקבוצת דלק. 

מנגד, מניית דיסקונט השקעות ממשיכה את המומנטום החיובי ועולה בעוד 11%. 

חברת אייסקיור מדיקל  דיווחה הבוקר כי היא מרחיבה את הסכם ההפצה עם טרומו ל-20 מיליון דולר. המפיץ היפני יפעל בלעדית גם בתאילנד להפצת מוצרי אייסקיור עבור סכום של 7.2 מיליון דולר לתקופה של 6 שנים.

09:15

מתחזקות הירידות במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב, והם נסוגים כעת ב-1%-1.2%.

במסחר בשוק המטבעות נחלש הדולר בכ-0.4% ונסחר סביב 3.444 שקלים והאירו נחלש בכ-0.3% סביב 4.04 שקלים. 

07:25

1. הבחירות בארה"ב נכנסות לישורת האחרונה ואמש נערך העימות הראשון בין הנשיא דונלד טראמפ למועמד במפלגה הדמוקרטית ג'ו ביידן. האירוע היה קשה לצפייה. הפרשנית הבכירה של רשת CNN דיינה באש סיכמה את האירוע בזעזוע: "זה היה שיט-שואו". הצופים האמריקאיים, רבים מהם סגורים בבתיהם בשל מגבלות הקורונה וצמודים לאתרי האינטרנט, שידורי הכבלים ואפליקציות הצפייה שונות, התכווצו בכורסותיהם.

2. המסחר בבורסה תל אביב צפוי להיפתח הבוקר על רקע הירידות בניו יורק. לאחר רצף עליות בן שלושה ימים, המסחר בבורסות וול סטריט הסתיים אמש בירידות שערים קלות: מדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 ירדו בכ-0.5% ומדד נאסד"ק נחלש ב0.3%. עוד ברקע למסחר, החששות הגוברים ברחבי העולם מפני עלייה במספר מקרי הקורונה.

3. בארץ אישרה הכנסת הלילה (ג') את הרחבת התכנית התכנית הכלכלית אותה אישרה הממשלה בשבוע שעבר פה-אחד. ההרחבה כוללת שורת מהלכים לצמצום הפגיעה במשק במהלך תקופת הסגר והעמקת המענה הכלכלי לעסקים, ביניהם הורדת רף הפגיעה בעסק לקבלת מענק הוצאות קבועות בחודשים ספטמבר- אוקטובר ל-25%, מתן מקדמות על חשבון מענק הוצאות קבועות, תכנית שימור עובדים מקיפה ודחיית ההפחתה בדמי האבטלה. עוד אושר בכנסת החוק האוסר קיום הפגנות במרחק של יותר מקילומטר מהבית של המשתתפים בהפגנה. 

4. בבורסות אסיה נרשמת הבוקר מגמה מעורבת ובמסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות ירידות קלות. הזהב נסחר הבוקר בירידה קלה סביב 1,894 דולר לאונקיה, והנפט מסוג ברנט ממשיך לאבד גובה ורושם ירידה של כ-1% לרמה של 40.6 דולר לחבית.

5. המניות הדואליות חזרו מניו יורק עם פערים מעורבים. אופקו, איי.אפ.אפ, נובה  ונייס  חזרו עם פערים חיוביים של עד 0.8% ומנגד אורמת , טבע וטאואר עם פערים שליליים של עד 0.9%. 

לאחר שאדוארדו אלשטיין איבד בשבוע שעבר את השליטה בקבוצת אידיבי ודיסקונט השקעות, פועלים כעת הנאמנים למקסום התמורה לבעלי האג"ח.  גורמים בשוק ההון העריכו אתמול כי מניות דיסקונט השקעות  (המשועבדות והלא משועבדות) יימכרו לכל המרבה במחיר במסגרת מכרז פתוח. אותם גורמים טוענים כי מכיוון שלחברה יש נכסים טובים בסך הכול, ובראשם 74% ממניות נכסים ובניין וכ-45% ממניות סלקום, צפויות מניות דסק"ש להימכר לפי שווי חברה של 1.3-1.5 מיליארד שקל - כפול ויותר משווי השוק הנוכחי שלה.

אתמול ננעל המסחר בעליות חדות שחצו את כל המגזרים. מדד ת"א 35 עלה ב-1.5%, מדד ת"א 125 התקדם ב-2% ומדד ת"א 90 קפץ ב-2.8%. כאמור, העליות הקיפו את כל המגזרים וכל המדדים הענפיים ננעלו בעליות. מדד הביומד בלט בעלייה של 4.9%, מדד הבנקים עלה ב-0.9%, מדד ביטוח הוסיף 1.6% ומדד נפט וגז התקדם ב-2.8%.