הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה חיובית בת"א: מניות הגז זינקו על רקע סגירת עסקת שברון-נובל

מדד ת"א 35 עלה ב-0.3%, ת"א 90 טיפס ב-0.1% ומדד הבנקים עלה ב-0.4% • שברון השלימה את רכישת נובל אנרג'י • מיקרונט זינקה ב-83% בעקבות דיווח על פיילוט עם לקוח גדול בארה"ב

בורסת תל אביב / צילום: רויטרס
בורסת תל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

בחירות בארה"ב, קורונה או תוכנית סיוע: ליאו ליידרמן היועץ הכלכלי של פועלים מסמן את הסיכון העיקרי כעת בשווקים | דוח השווקים עם גיא בן סימון

14:30

יום המסחר המקוצר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות קלות. מדד ת"א 35 עלה ב-0.3%, ת"א 90 טיפס ב-0.1% ומדד הבנקים עלה ב-0.4%.

מניית פוקס בלטה בעלייה של 6% במחזור מסחר גבוה, יחידות ההשתתפות של חברות האנרגיה רציו ודלק קידוחים קפצו ביותר מ-7% על רקע סגירת עסקת שברון-נובל אנרג'י.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם בכ-1 מיליארד שקל.

13:10

מגמה מעורבת בבורסה. מניית אלקטריאון מזנקת לאחר שהחברה דיווחה הבוקר לבורסה כי חתמה על מזכר הבנות אסטרטגי עם חברת יורוביה (Eurovia) לשיתוף פעולה בקידום ובניית מערכות כביש חשמלי אלחוטי בגרמניה, צרפת ובלגיה. 

ירידות בולטות רושמות מניות ויקטורי , בזן, אזורים  וביג. 

11:35

מגמה מעורבת בבורסה. מדד ת"א 35 עבר לירידה קלה ואילו ת"א 90 נסחר בעלייה קלה. מחזור המסחר מסתכם בכ-340 מיליון שקל.

עליות בולטות רושמות מניות אלקטריאון , רציו, פוקס והראל. 

מיקרונט  מזנקת ב-43% במחזור ער לאחר שהחברה דיווחה על משא ומתן עם ספק שירותי טלמטיקה מוביל בארה"ב וקבלת הזמנה במסגרת פיילוט אותו מבצע הלקוח עבור הדגם המתקדם של מוצר המצלמה החכמה של החברה Micronet SmartCam. 

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה חיובית. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.2% ומדד ת"א 90 עולה ב-0.5%. 

עליות חדות רושמות מניות קבוצת דלק , רציו , אופקו, דלק קידוחים ואיי.סי.אל. 

בשוק המטבעות נחלש הדולר בכ-0.4% לרמה של 3.41 שקלים והאירו נחלש בכ-0.1% ונסחר סביב 4.017 שקלים.

07:25

1. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עזב במהלך הלילה את בית החולים וולטר ריד, וחזר לבית הלבן. הוא ימשיך להיות במעקב צמוד של צוות רופאים. טראמפ, לבוש בחליפה כהה ועניבה כחולה ועוטה מסכה, ירד בכוחות עצמו במדרגות מחוץ לבית החולים, ונכנס לרכב שטח שחור שהסיע אותו למסוק הפרטי שלו. הוא סירב לענות לשאלות עיתונאים שהמתינו לו במקום, אולם נופף להם בידו. 

בארץ התייצב מספר החולים הקשים בקורונה על 880 ומספר המונשמים עומד על 228. לדברי ראש הממשלה נתניהו, הסגר במתכונתו הנוכחית צפוי להימשך לפחות עוד שבוע. 

2. בוול סטריט הסתיים אמש המסחר בעליות חדות. מדד הנאסד"ק  זינק ב-2.3%, הדאו ג'ונס עלה ב-1.6% ומדד S&P 500 קפץ ב-1.8%. גם בבורסות אסיה נרשמת הבוקר מגמה חיובית והחוזים על מדדי וול סטריט נסחרים ביציבות. 

3. במניות הדואליות פערים מעורבים. טבע , טאואר , אבוג'ן , אופקו ופלוריסטם עם פערים חיוביים של עד 5% כך שהן צפויות לטפס היום. מנגד, גילת ואנלייבקס  עם פערים שליליים של עד 4.5% והן צפויות לאבד גובה בתל אביב. 

4. בגזרת המסחר בסחורות רושם הנפט מסוג ברנט עלייה קלה היום, לאחר קפיצה אתמול, ונסחר ברמה של 41.48 דולר לחבית. הזהב רושם ירידה קלה לרמה של 1,917 דולר לאונקיה. 

5. ענקית האנרגיה שברון השלימה את רכישת נובל אנרג'י המחזיקה כ-25% מהזכויות בקידוח הגז "תמר" וכ-40% מקידוח לוויתן, שבו היא שותפה עם דלק קידוחים  (45%) ורציו (15%). נובל אנרג'י היא גם המפעילה של שני הקידוחים. 

בתל אביב הסתיים אתמול בעליות, בהובלת מניות הבנקים והביטוח. מחזור המסחר הסתכם בכמיליארד שקל. מדדי הבנקים והביטוח סגרו בעליות של 2.5% ומדד הביומד עלה ב-2%.